Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Audi A6 Allroad – Back to the road

Ondřej Šuch
Nový allroad má k běžné A6 mnohem blíže než předchozí generace – to lze vidět na první pohled a i Audi samo přiznává, že důvodem je více marketingového prostoru pro Q7 a budoucí Q5

Nový allroad má k běžné A6 mnohem blíže než předchozí generace – to lze vidět na první pohled a i Audi samo přiznává, že důvodem je více marketingového prostoru pro Q7 a budoucí Q5. Vůz jsme podrobně představili zde, nastal tedy čas prohnat jej po českých cestách. A nějaké té necestě.

Pokud náhodou nepotkáte vůz s karoserií zvednutou do nejvyšší polohy „lift“, lze allroad rozeznat od sériového kombíku jen díky výrazným lištám na spodní hraně dveří, stříbrným plechům pod nárazníky a nápisu na zádi. Za příplatek si lze objednat i jednobarevné provedení, které setře pocit rychlého SUV úplně. Po významnějších rozdílech tedy musíme pátrat v interiéru.

audi testy vyssistredni audi testy vyssistredni Ten je na všech místech tradičně prostorný, na sedadla s dobrým poměrem komfortu a držení těla jsme pěli chválu už mnohokrát. Jediný problém představuje ovládání systému MMI, který sice sdružuje všechny funkce do jakoby jednoho otočného ovladače, na rozdíl od tolikrát zatracovaného iDrive u BMW ale potřebuje k ovládání ještě osm funkčních spínačů a sedm tlačítek pro pohyb v menu! Ještěže se dá rádio a klimatizace ovládat i samostatně… Audiosoustava odpovídá luxusu vůkol, ovšem navigační systém (s CD changerem) by za 84 tisíc korun příplatku přece jen neměl zatajovat města typu Lovosice, Mělník a Blansko…

Výborný je tradičně zavazadelník se základním objemem 565 litrů, kde se po sklopení zadních opěradel dá najít místo až pro 1660 litrů. Nevýhodou je nízká hrana otevřeného víka, dobře naopak slouží příplatková teleskopická tyč a pás pro zajištění zavazadel. Pětimetrové kombi si už téměř neumíme představit bez parkovacích asistentů v obou náraznících, u allroadu to znamená další 25 tisíc navíc…

Pod kapotou je pravděpodobně jeden z nejlepších současných vznětových motorů, třílitrový šestiválec TDI s výkonem 171 kW. Zastudena sice o sobě dává vědět dosti výrazně, v běžném provozu ale naplno předvádí své hlavní přednosti – obrovský krouticí moment, tichý běh a výkon i ve vysokých otáčkách. Elán agregátu ovšem sráží automatická převodovka, respektive její prodlevy. V „D“ režimu je vůz stavěn skutečně spíše na komfort a přenést 450 Nm přes hydrodynamický měnič také není jen tak. Sportovnější jízda proto vyžaduje využít nejlépe řazení pod volantem.

audi testy vyssistredni audi testy vyssistredni Spotřeba vozu s polovičním zatížením se běžně pohybuje okolo 9,5 litru/100 km, při trvalém provozu ve městě pak přibližně o litr víc. S lehkou nohou lze samozřejmě jezdit i za méně, při plném využívání dynamického potenciálu motoru pak na displeji naskočí i patnáctilitrová hodnota – to už ale auto létá nízko nad zemí.

Jedinou podstatnou odlišností od sériové A6 je vzduchové odpružení s nastavitelnou světlou výškou. Systém ovládaný přes MMI nabízí pět provozních poloh (dříve 4), z nichž dvě jsou pro jízdu v terénu. Rozsah světlých výšek se mění v rozmezí 60 mm (dříve 66), nejvyšší je 185 mm nad zemí (dříve 208). Novinkou je použití hliníku pro nápravová ramena a jejich závěsy, díky němuž narostla tuhost a klesly neodpružené hmoty. Nejnižší a nejtvrdší polohu Dynamic jsme využili hlavně na kvalitních silnicích, kde nízké těžiště umožňuje jezdit velmi dynamicky bez velkých náklonů. Nevýhodou je relativně těžká příď, výhodou naopak vyspělý stálý pohon všech kol. Pro jízdu po městě jsme si zvykli volit komfortní režim, který při světlé výšce 140 mm nabízí zřetelně měkčí odpružení a žehlí tak většinu uličních nerovností. Pětimetrový kolos si také zaslouží pochvalu za brzdy, i v kritických situacích dokážou zastavit vůz velmi jistě.

audi testy vyssistredni audi testy vyssistredni Samostatnou kapitolou jsou u Audi tradičně ceny příplatkových výbav, respektive jejich existence. Za jednobarevné provedení vyžaduje výrobce 20 tisíc, za úchyty ISOFIX pro dětské sedačky 3.400 korun, za tempomat 8.500 korun, připlácí se kupodivu i za vyhřívání předních sedadel. Základní cena okolo 1.5 milionu se tak velmi lehce zvýší o několik desítek či set tisíc a s konkurencí je tedy třeba srovnávat více než pečlivě.

I přes vzhledové zjemnění allroadu oproti předchozí generaci je vůz stále na špičce „kombi SUV“ kategorie a s ohledem na předpokládané využití převážně v silničním provozu nejsou jeho úpravy omezující.

První cena vozu1.511.200,- (2.7 TDI 132 kW tiptronic)
První cena vozu s testovanou motorizací1.518.300,- (3.0 TDI 171 kW 6 man)
Základní cena testovaného vozu1.587.600,- (3.0 TDI 171 kW tiptronic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.087.042,- (3.0 TDI 171 kW tiptronic)

Plusy:

  • pružnost motoru
  • vnitřní prostor
  • jízdní komfort
  • podvozek dvou tváří

Minusy

  • pomalé reakce automatické převodovky
  • ceny příplatkových výbav
  • ovládání MMI

Ondřej Šuch
Audi A6 Allroad
Cena základní sestavy 1 587 600 Kč
Výbava základní sestavy adaptivní pneumatické pérování, airbag řidiče a spolujezdce, airbag pro hlavu, sideguard včetně bočních airbagů vpředu, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, bezpečnostní sloupek řízení, dvouose nastavitelný, dálkově ovládané centrální zamykání, dekorace hliník Axial, dělicí síť výsuvná mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedadly, determální skla – zeleně tónovaná, dešťový senzor, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, ESP – elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, imobilizér, kola hliníková litá, se sedmi rameny tvaru rotoru, velikost 8Jx17, s pneumatikami 225/55 R 17, kolejnicový systém s variabilními uvazovacími oky v zavazadlovém prostoru, kryt zavazadlového prostoru, mlhové světlomety, Multi Media Interface basic plus včetně 6,5palcového monochromatického displeje, integrovaného rádia, podélné střešní nosiče v černém provedení, potahy sedadel – kombinace tkanina Taurus/mono.pur 500, přední sedadla – manuálně nastavitelná, rohožky vpředu a vzadu, světelný senzor včetně funkce coming home/leaving home, servotronic, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, ukazatel venkovní teploty, zadní opěradlo dělené a sklopné, zásuvka na 12 V v zavazadlovém prostoru Kč
Cena testované sestavy 2 087 042 Kč
Výbava testované sestavy paket odkládacích prostor, navigační systém s DVD a MMI včetně měniče CD, paket osvětlení, střešní okno, skleněné, vyhřívání sedadel vpředu, vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné včetně digitálního kompasu, potahy sedadel - kůže Valcona, paket hliníkové optiky, kola hliníková litá v 10paprskovém designu, 8Jx18, pneu 245/45 R18, xenonová světla Plus včetně denních potkávacích světel, tažné zařízení, multifunkční kožený volant s funkcí řazení, čtyřramenný design, fixační sada, tónovaná skla, uzamykatelná boční přihrádka a odkládací box v zavazadlovém prostoru, dekorace - dřevo kořene ořechu, hnědé, alarm včetně kontroly vnitřní prostoru, audi parking systém, tempomat, rohožka na dně zavazadlového prostoru, komfortní automatická klimatizace plus Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 171 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 7 / 8.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 565 / 1660
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1880 / 630
Rozměr pneu: 225/55 R17
Audi A6 Allroad
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4934
b) šířka (mm): 1862
c) výška (mm): 1444
d) rozvor (mm): 2833
e) rozchod vpředu (mm): 1596
f) rozchod vzadu (mm): 1587
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano