Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW 750i xDrive vs. Lexus LS 500 AWD – Gentlemani ve sportovním

David Bureš
Diskuze (104)

Sportovní šmrnc umí nabídnout i luxusní sedany, jak dokazuje BMW 7 s M paketem a Lexus LS ve verzi F Sport. Jak si stojí ve vzájemném srovnání?

Úvod, pořizovací náklady


Svět velkých luxusních automobilů už není tak jednoduchý jako kdysi. Kdo chtěl dříve sportovnost, sáhl po BMW 7, kdo nejvyšší možnou úroveň komfortu, pro toho tu byl Mercedes-Benz S nebo třeba Lexus LS, to když jste místo německé klasiky raději volili japonskou alternativu. Jenže v dnešní době se rozdíly mezi těmito auty zúžily, BMW 7 už sází více na pohodlí, zatímco Lexus LS zdůrazňuje svoji sportovnost. Jak si stojí ve vzájemném srovnání?

Zjistíme to u benzinových variant. Hybridní Lexus LS 500h ve srovnání s Audi A8 v některých ohledech poněkud zklamal, a tak se konvenční zážehová verze LS 500 bude snažit tomuto modelu zachránit reputaci. Její 3,4litrový šestiválec poskytuje 310 kW, čemuž u BMW 7 odpovídá 4,4litrový osmiválec se 330 kW (model 750i).

Budeme tak sledovat rozdíly mezi motory s různým počtem válců a jejich spolupráci s různými automatickými převodovkami. Jestliže BMW využívá osvědčený osmikvalt, v útrobách Lexusu najdeme nově vyvinutý desetistupňový automat. V obou případech jsou ale poháněná všechna kola, protentokrát nám vyšla i stejná barevná kombinace obou zkoušených aut, v modrém laku s bílým interiérem. Souboj luxusních sedanů se sportovním stylem tak může začít!

Cenou láká Lexus

A hned v otázce ceny se ukazuje první rozdíl mezi oběma modely. Lexus LS se ukazuje jako ten levnější, LS 500 AWD v základním stupni Elegance přijde na 2,9 milionu korun, zatímco za BMW 750i xDrive zaplatíte minimálně 3.077.000 korun.

Můžete sice argumentovat tím, že v BMW dostanete dva válce navíc, jenže Lexus je větší auto. V dnešní generaci LS už je nabízena jediná délka, na více než 5,2 metru dlouhý sedan tak výchozí sedmička s délkou pod 5,1 metru ztrácí, což blíže popíšeme v hodnocení interiéru. Příplatek za natažení bavoráku přitom není nízký, za verzi Long dlouhou 5,2 metru dáte navíc 180.700 korun, 750Li xDrive tedy vyjde na 3.257.700 korun.

Ani užší výbava není důvod nižší cenovky Lexusu. LS sice postrádá ovládání gesty, které ale možná stejně nevyužijete, zato má už v základu ventilované přední sedačky, které naopak v praxi za horkého léta oceníte, stejně jako čtyřzónovou automatickou klimatizaci – sedmička má standardně „jen“ dvouzónovou.



































Pořizovací náklady BMW 750i xDrive Lexus LS 500 AWD
ZÁKLADNÍ CENA
Verze 750i xDrive/330 kW LS 500 AWD/310 kW
Základní cena [Kč] 3.077.000 2.900.000
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy 6 8
Bezklíčové odemykání [Kč] S S
Automatické dovírání dveří [Kč] 18.434 S
Elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí [Kč] S S
Head-up displej [Kč] S -
Hudební systém 12 reproduktorů 12 reproduktorů
Kožené čalounění [Kč] S S
Klimatizace dvouzónová automatická čtyřzónová automatická
Kola 18" hliníková 20" hliníková
Metalíza [Kč] 29.796 40.000
Mlhová světla vpředu [Kč] S S
Navigace [Kč] S S
Ovládání gesty [Kč] S -
Parkovací senzory [Kč] S S
Světlomety diodové diodové
Sledování mrtvého úhlu [Kč] S S
Tempomat [Kč] adaptivní adaptivní
Vyhřívaná/ventilovaná sedadla vpředu [Kč] S/23.036 S/S
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] 81.411/10.206 80.853/14.820
Přední nárazník [Kč] 21.042 15.763
Čelní sklo [Kč] 28.145 20.616
Brzdové destičky přední [Kč] 9.788 4.654
Mřížka v masce chladiče [Kč] 2.429 27.690
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč] zdarma 95.469
*Ceny náhradních dílů jsou udávány včetně DPH, servisní prohlídky bez DPH
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) 2/3/12 3/3/12

Na druhou stranu má 7-Series už v základu head-up displej. To při zájmu o tento prvek v Lexusu musíte sáhnout až po verzi Prestige za 3,3 milionu korun. Právě to je nevýhoda LS, které podobně jako jiné japonské vozy má pevně stanovené stupně výbavy, jež prakticky nelze rozšířit podle své osobní volby – kromě individualizace čalounění či laku karoserie. To v BMW si navolíte přesně to, co chcete, jen si musíte dávat pozor, zda to není prvek vázaný na jinou výbavu. Navíc je jeho nabídka příplatkové výbavy mnohem širší - noční vidění, laserové světlomety nebo dálkové zaparkování pomocí klíčku byste v katalogu LS hledali marně. I to je důvod, proč cenu konkrétních exemplářů z testu dělil více než milion – 750i xDrive doslova nabušená výbavou až po strop přišla na bezmála 4,4 milionu korun…

Co se pak týče servisních nákladů, v případě ceny náhradních dílů je výhodnější Lexus. U sledovaných komponentů nabízí až na výjimky (rozměrná maska chladiče LS logicky stojí násobně víc než ledvinky 7-Series) nižší cenovku než BMW. Jenže servisní prohlídky jsou zase výhodou mnichovského sedanu. Pravidelné prohlídky do pěti let, respektive najetí 100.000 kilometrů, jsou zdarma, za běžnou údržbu (doplnění oleje, výměna palivového a vzduchového filtru, výměna svíček nebo brzdové kapaliny) po tuto dobu neplatíte u sedmičky taky nic. Naopak u LS pravidelné prohlídky do 100.000 km přijdou na tučných pětadevadesát tisíc.








HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ BMW 750i Lexus LS 500
Základní cena 7 9
Standardní výbava a příplatky 8 8
Servis 7 7
Záruky 7 8
Průměr 7,25 8,00

Desgin, interiér


V modré jim to sluší

Když jsme v úvodu zmiňovali, že testujeme luxusní sedany se sportovním stylem, u vyzkoušených exemplářů je to dále zdůrazněno. Lexus LS totiž k testu dorazil ve variantě F Sport (za 3.200.000 korun), jehož dynamickou vizáž podtrhuje odlišná maska chladiče s unikátní mřížkou, zvýrazněné výfuky nebo černě lakované detaily. Testované BMW 7 se chlubilo M sportovním paketem, dostupným za příplatek 157.170 korun. V takovém případě dostanete specifický nárazník s charakteristicky tvarovanými otvory, jinou mřížku v ledvinkách, černé, chromované koncovky výfuku nebo decentní spoiler na víku kufru.

Aktuální BMW 7 nám vždy přišlo poněkud nudné, s M paketem a v modrém laku (v rámci BMW Individual za tučných 93.312 korun) ale vypadá naživo opravdu senzačně. Rozhodně bych nečekal, že to v modré bude tak velkému sedanu tolik slušet. Pravdou ale je, že si sedmičku budete možná plést s menší pětkou – u kratší verze řady 7 logicky chybí poznávací znak v podobě dlouhých zadních dveří.

Také Lexusu LS to v modré vážně sekne. Dravý výraz předních partií možná na první pohled vypadá poněkud komplikovaně (a on opravdu je, ostatně koukněte třeba na světlomety evokující svým tvarem blesk), jako celek ale funguje. Jen škoda té zádi, která navzdory sportovnímu nárazníku působí trochu nudně. K čelní části nepasuje a působí, jakoby pocházela z jiného automobilu.









HODNOCENÍ DESIGNU BMW 750i Lexus LS 500
Vnější vzhled 8 8
Vnitřní vzhled 8 9
Zpracování 9 8
Ergonomie 9 7
Konektivita 9 8
Průměr 8,60 8,00

Japonská extravagance a německá preciznost

To v interiéru Lexus plně přiznává svůj japonský původ, materiály i design se ostatně inspirovaly starodávnou japonskou kulturou, konkrétně jde třeba o hliníkové obložení Naguri. Péči k detailu odhaluje krásný vzor perforovaných sedadel nebo netradičně pojaté, jakoby volně stojící loketní opěrky ve dveřích, kvalitu materiálů zase vonící kůže, kterou hned ucítíte po usednutí dovnitř. I zpracování je úžasné.

Jenže pak usednete do BMW a zjistíte, že ta vůně kůže je tu ještě výraznější. Ona i ta jednotlivá tlačítka v sedmičce vypadají tak nějak hodnotněji, stejně jako krásný volant. Sportovní tříramenný „eMkový“ volant s tlustým věncem tu nevypadá nepatřičně, ba naopak. Jen to celkové řešení palubní desky 7-Series až příliš evokuje menší bavoráky, ostatně stejně jako vnější vzhled. Oproti originálnímu Lexusu tak kabina sedmičky působí až jakoby bez nápadu. A vadí nám i ten reproduktor systému Bowers & Wilkins na vrchu palubní desky, který se nepříjemně leskne v čelním skle.

BMW ale Lexus překonává kvalitou obrazu na digitálních displejích multimediálního systému i přístrojového štítu. Líbí se nám však originální posuvný rámeček v LS jak z LFA a výrazná grafika s bílým podkladem ve sportovním režimu. V BMW každopádně najdeme lepší rozlišení obrazovky nebo modernější grafiku. Také obraz z parkovacích kamer je proti Japonci mnohem zřetelnější.

Právě v otázce multimediálního systému Lexus hodně ztrácí, čehož jsme si všimli už v předchozích testech. Podobně jako jiní výrobci se i japonská značka rozhodla přesunout velkou část ovládání do multimediálního systému, což sice znamená minimalistický středový panel s jen několika tlačítky, ale také složité ovládání. Na práci s touchpadem se při procházení v menu musíte příliš soustředit, a tak zadání třeba cílové destinace během jízdy je takřka nemožné.

Naopak BMW se ovládání kdysi kritizovaného iDrivu podařilo za ta léta vyladit takřka k dokonalosti, a tak je práce s ním hračka. Práce s otočným ovladačem a několika tlačítky je intuitivní a zvykne si na něj hravě i ten, kdo se systémem nikdy nepracoval. V sedmičce standardně dodávané ovládání gesty ale bereme spíše jen jako hračku pro milovníky technologických novinek. Třeba nastavování hlasitosti není moc jemné, a tak si rádio mnohdy zesílíte více, než byste chtěli, jindy se muzika sama omylem ztlumí, to když spolujezdec začne při rozhovoru gestikulovat.

Video se připravuje ...

Z hlediska prostornosti ale boduje Lexus, a to nejen tím, že jeho celková délka odpovídá spíše natažené sedmičce. Více místa v něm je i ve výšce loktů. Na zadních sedadlech každopádně poskytuje královský prostor pro kolena, kterému se „krátká“ sedmička nemůže rovnat. Místo v konkrétním vyzkoušeném kousku z Mnichova přitom není omezeno jen kratším rozvorem, ale také na přání dodávanými zadními komfortními sedadly. Ty už jsou spíše křesly, jsou elektricky ovládané, díky čemuž lze různě nastavovat sklon jejich opěradla i výšku sedáku, což sice spolu s vyhříváním, ventilováním a masážní funkcí zvyšuje komfort, zabírá to ale hodně místa.

Když však odhlédneme od omezeného prostoru, který se dá řešit objednáním sedmičky s prodlouženým rozvorem, není těmto zadním sedadlům co vytknout. Měkoučké polštáře doplňující běžné hlavové opěrky nebo tablet pro ovládání funkcí auta v Lexusu zkrátka nenajdete. A to jsou přitom zadní sedadla LS sama o sobě také dost dobrá! Líbí se nám jejich slušné tvarování nabízející více než solidní oporu v bocích, vtipným detailem jsou tu navíc osvětlené zámky bezpečnostních pásů, to abyste je ve tmě nemuseli dlouze hledat.









Rozměry zavazadelníku BMW 750i Lexus LS 500
Objem [l] 515 440
Šířka vstupního otvoru [mm] 1040 1000
Délka zavazadelníku [mm] 1120 1120
Šířka zavazadelníku [mm] 800 1030
Výška zavazadelníku [mm] 530 460
Nákladová hrana [mm] 720 730

Horší je to ale v zavazadlovém prostoru. Jasně, velké luxusní sedany nikdy nebudou sloužit pro stěhování, a tak se jím dá menší zavazadelník odpustit. Přesto je udávaný objem 440 litrů Lexusu hodně málo, využitelnost jeho zavazadelníku navíc notně komplikuje jeho nepravidelné tvarování, před zadními sedadly je navíc dost úzký. A nešikovné je i chybějící tlačítko k zamčení vozu na víku kufru – musíte tak při vykládání bagáže hledat klíček.

Ani zavazadelník BMW však není bez chyb. Objemem 515 litrů sice Lexus jasně překonává, vadí nám ale, jak je kvůli výraznému tvarování úzký mezi podběhy. Jestliže se pak pod podlahu LS vejde alespoň autobaterie, v BMW tu žádný dodatečný prostor není. Šikovná je ale kapsa na lékárničku a hodit se může i průchozí otvor na lyže s rozměry 20 x 30 cm. Ten Lexus nemá.









HODNOCENÍ INTERIÉRU BMW 750i Lexus LS 500
Prostornost 7 9
Přední sedačky 9 8
Zadní sedačky 10 9
Zavazadelník 8 7
Variabilita 8 7
Průměr 8,40 8,00

Motor, jízdní vlastnosti


Šest proti osmi

Lexus postrádá také osmiválec, v aktuální generaci se LS spoléhá výhradně na šestiválce. Přestože nabízí jen dva motory, oba vidlicové, každý je jiný. Jestliže v dříve testovaném hybridu LS 500h pracuje atmosférický motor o objemu 3456 cm3 kombinovaný s elektromotorem, pod kapotou nyní testované verze LS 500 je umístěn nově vyvinutý, dvakrát přeplňovaný agregát o objemu 3444 cm3. Poskytuje 310 kW a kulatých 600 N.m.

To motorová nabídka BMW 7 je podstatně širší. Šestiválce sice tvoří její podstatnou část, je tu ale i čtyřválec (v plug-in hybridu 740e), osmiválec a na nejvyšším patře šestilitrový dvanáctiválec (ve vrcholném M760Li xDrive). Výkonově testovanému Lexusu odpovídá model 750i poháněný 4,4litrovým osmiválcem, který dává 330 kW a 650 N.m.

V obou případech tu máme opravdu hodně silné motory, přičemž není žádným velkým překvapením, že nás více zaujal mnichovský osmiválec. To je totiž motor, u něhož se chyby hledají opravdu jen velice těžko. Má prostě fantastický zvuk, u testovaného kousku podpořený „eMkovým“ sportovním výfukem za 16.250 korun. Vyluzované brumlání je ale zároveň decentně potlačeno tak, aby na dlouhých cestách nebylo otravné. Zvenku však motor umí udělat pořádný randál!









Dynamické měření BMW 750i Lexus LS 500 AWD
Pneumatiky Pirelli P Zero (runflat) Bridgestone Turanza T005 (runflat)
Rozměr pneumatik; vpředu, vzadu 245/35 R21, 275/30 R21 245/45 R20, 275/40 R20
Pružnost automat. (60-100 km/h)/(80-120 km/h) [s] 2,5/2,6 2,9/3,1
Pružnost na 4. RS a 5. RS(60-100 km/h)/5. RS a 6. RS (80-120 km/h) [s] 3,3 a 4,2/4,2 a 6,1 3,5 a 4,6/4,7 a 5,9
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h 1750 1750
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] 47,9/87,6/126,2 48,3/87,6/127,1

Co se týče síly, tak v tomto případě opravdu nemusíte hledat nějaké optimální otáčky. Osmiválec má zkrátka elánu na rozdávání vlastně v celé šíři pásma, od volnoběhu jeho síla postupně narůstá až k nějakým 5000 otáčkám, tady je už ale čas přeřadit. Lineární charakter je přitom prakticky dokonalý – twin-scroll turba zkrátka dnes umí dělat zázraky. Výkonový náskok BMW se pak potvrzuje i po přeměření, v otázce zrychlení i pružnosti sedmička svého konkurenta hravě překonala. Ale i Lexus do nějakých 200 km/h zrychluje s obrovským elánem…

To zvuk šestiválcového Lexusu zní poněkud uměle, zvlášť při sepnutí sportovního módu (systému Active Sound Control by se měl Lexus zbavit). Rozhodně tak nemá tolik charakteru jako mnichovská V8, navíc i v komfortním nastavení je motor docela slyšet. V jeho případě pak přeplňování zaznamenáte, z nízkých otáček těsně nad volnoběhem se nesbírá tak ochotně jako bavorák, nejvíce elánu má od nějakých 2000 otáček, z nichž se už nechá ochotně vytáčet.

Navíc je motor Lexusu ve srovnání s BMW přece jen žíznivější. Překvapila nás hlavně 11litrová spotřeba Japonce na dálnici (přitom v rámci povolených limitů), kde si Němec vystačil s 8,5 litry. Při pohybu ve městě si pak klidně řekl o 17 litrů, zatímco u sedmičky byla městská spotřeba o litr nižší. A stejně tak i svižná projížďka po okreskách znamenala vysokou spotřebu, když atakovala dvacetilitrovou spotřebu, zatímco sedmička takové tempo zvládala s průměrem 18 l/100 km. Vyšší udávaná spotřeba Lexusu (v kombinovaném cyklu 9,9 l/100 km) se tak v tomto případě potvrdila i v reálném provozu.









HODNOCENÍ MOTORU BMW 750i Lexus LS 500
Zrychlení 9 8
Pružnost 9 8
Spotřeba udávaná 8 7
Spotřeba v testu 9 7
Odhlučnění motoru 8 8
Průměr 8,60 7,60

Osm proti deseti

Jestliže na počet válců vede BMW, na počet převodů vítězí Lexus. V jeho útrobách se o přenos síly šestiválce na všechna čtyři kola stará nově vyvinutý desetistupňový automat s hydrodynamickým měničem, který nahradil osmikvalt z předchozí generace.

Třeba u Mercedesů se ukazuje, že vyšší počet stupňů není vždy výhodou, v případě Lexusu jsme ale neměli pocit, že by převodovka nějak zběsile řadila a nevěděla, který stupeň zařadit. Její práce je hladká, všimnete si ale, že ladění je cílené na komfort, převodovka řadí zvolna, a to přestože Lexus tvrdí, že rychlostí řazení se tento automat vyrovná dvouspojkovým převodovkám. Nejvíce se tato pomalost projeví při ručním řazení, kdy Lexusu opravdu hodně trvá, než po pokynu páčkou pod volantem změní převod.

Hladčeji každopádně řadí BMW. Je jedno, zda jedete rychle, nebo se kocháte, osvědčená převodovka od ZF vám vždy poskytne ten ideální převod. I reakce na manuální pokyn jsou okamžité. Přesto nám v jiných bavorácích přijde její naladění ještě lepší, v 750i xDrive se nám občas zdálo, že lehce cuká při rozjezdu. Jakoby si už nebyla schopná poradit s tak velkou sílou.

Kdo lépe zvládá sportovnost?

Pokud by dnes „Kurýr“ hledal velký luxusní sedan, byla by 750i ideální volbou. Vzhledem k její velikosti je v zatáčkách neskutečně obratná, poskytuje řidiči naprostou jistotu a její karoserie se v oblouku prakticky nenaklání, čemuž u testovaného auta pomáhaly aktivní stabilizátory. Ani při manévrování ve městě nemáte pocit, že sedíte ve velkém luxusním sedanu s délkou přes pět metrů, za to zase můžete poděkovat natáčecí zadní nápravě (dodávané za 39.286 Kč). Snad jen na okreskách dá auto najevo šířku své karoserie.

Naopak Lexus ukazuje, že navzdory sportovní vizáži verze F Sport je pořád hlavně o pohodlí. Jakmile s ním zvýšíte tempo, stane se ve srovnání s BMW těžkopádnější, a to přestože se třeba jeho karoserie také skoro nenaklání. Na vině je nepochybně hmotnost přesahující 2,2 tuny, zatímco konkurent se vejde do 1,9 tuny. Ani obratnost není ideální, kvůli velkému rejdu. Podvozek poskytuje většinou pohodlí, na nerovnostech ale nečekaně hlučně bouchá – v této kategorii bychom takové rány od 20palcových kol opravdu nečekali. Pro nás již tradiční testování na nechvalně proslulé, nejrozbitější silnici v Česku v pražské ulici U Seřadiště, tak bylo trochu zklamáním.

To podvozek BMW je zkrátka famózní. Vedle naprosté jistoty poskytuje i absolutní komfort, který byste od sedmičky možná ani nečekali. Ano, v Praze by mohl být také o něco tišší, v nízké rychlosti se mu na rozbitých silnicích moc nelíbí, to když příplatková 21palcová kola padají do jednotlivých děr, pak ale vyjedete za město a podvozek začne perfektně fungovat. A o nějakých výmolech najednou nevíte, takže je ve výsledku ještě pohodlnější než LS.

Nakonec je bavorák lepší i z hlediska odhlučnění. Šumějící pneumatiky typu runflat sice trochu uslyšíte, rozhodně ale podvozek tolik nebouchá. A aerodynamický šum je perfektně potlačen. I ve 160 km/h je uvnitř klid, zatímco v Lexusu už při takovém tempu proudící vzduch jasně uslyšíte.

BMW pak Lexus překonává i v otázce nabízených pomocníků. Adaptivní tempomat schopný se přizpůsobit povolenému tempu stojí zato – jakmile spatří značku a dáte mu pokyn, zrychlí, nebo zpomalí. Funguje to spolehlivě, stále ale nechává rozhodnutí o změně tempa na řidiči, to kdyby se systém spletl. Navíc si lze nastavit udržování lehce vyššího tempa, než je skutečný limit.

Video se připravuje ...

Lexus je v tomto ohledu přece jen jednodušší. Mnohým zákazníkům to bude stačit, BMW však ukazuje, že technika německého prémiového tria je v tomto směru dál. Vezměte si třeba takový obyčejný adaptivní tempomat. LS se sice drží blízko vozidla před sebou, což nebývá zcela zvykem, z kopce ale nezpomalí a rozjíždí se dál, což třeba ve svažujícím se tunelu Blanka s jeho úsekovým měřením může klidně zadělat na pokutu. A rychlost se dá měnit jen po pěti km/h a ne o jeden, či 10 km/h jako v mnichovském sedanu.










HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ BMW 750i Lexus LS 500
Ovladatelnost 9 8
Komfort odpružení 9 8
Odhlučnění podvozku 8 7
Řízení 8 8
Řazení 9 8
Brzdy 8 8
Průměr 8,50 7,83

Závěr


Závěr

V dnešním srovnávacím testu se proti sobě postavily dva velké sedany, které chtějí kombinovat nejvyšší úroveň luxusu se sportovním šmrncem, a to nejen co se týče vzhledu, ale také schopností. Jsou to tedy takoví gentlemani, kteří se pro jednou převlékli z obleku do sportovního trikotu.

Odjakživa mělo tomuto stylu blíže BMW 7, které v nejnovější generaci dokazuje, že zvládne nejen setsakramentsky rychle jezdit, ale také poskytovat nejvyšší úroveň komfortu. Zatáčkami hbitě projíždí a jeho podvozek skvěle tlumí nerovnosti. Navíc nemáte vůbec pocit, že sedíte v tak velkém autě – přitom testovaná „krátká“ verze sedmičky je 5,1 metru dlouhá a 1,9 metru široká.

Hluk od kol je však poněkud slyšet, stejně jako motor – osmiválec má ale tak příjemný zvuk, že to ničemu nevadí. A navíc se s ním navzdory jeho mamutí síle dá jezdit úsporně, třeba na dálnici si řekne o 8,5 litru. Mnohé zákazníky jistě zaujmou i nejmodernější prvky výbavy – o ovládání gesty nebo samočinném parkování pomocí klíčku se Lexusu může jen zdát. Počítejte však s tím, že pokud se v sedmičce budete chtít vozit, musíte sáhnout po prodlouženém „Longu,“ prostor na zadních sedadlech výchozí varianty je jen průměrný.

Naopak Lexus LS navzdory svému sportovnímu stylu dává najevo, že je i v čistě benzinové verzi hlavně o pohodlí. Při vyšším tempu znervózní a rozhodně nepůsobí tak obratně jako BMW, převodovka v manuálním režimu neřadí tak rychle. Navíc nám vadilo bouchání od kol, které bychom v této kategorii opravdu nečekali. A i na vysokorychlostní přesun po německé dálnici se BMW hodí více než Lexus, díky kvalitnějšímu odhlučnění v takové rychlosti nebo už zmíněné nižší spotřebě.

Lexus LS tak zaujme hlavně zákazníky hledající něco alternativního k německému prémiovému triu, což je ostatně znát i na jeho atypickém vzhledu. Výhodou je také atraktivní cenovka, která je v případě testovaných aut o 177.000 korun. Při srovnání s nataženou 750Li xDrive rozdíl dokonce činí 357.700 korun. A to už je i v kategorii velkých luxusních sedanů hodně.

Buď jak buď, verze LS 500 AWD nás rozhodně zaujala více než dříve testovaný hybrid LS 500h, na vítězství v souboji se 750i xDrive to však nestačilo. BMW 750i xDrive totiž opět potvrdilo, že moc lepších aut na trhu není. Aktuální sedmička se zkrátka nadmíru povedla!









SHRNUTÍ HODNOCENÍ BMW 750i Lexus LS 500
POŘIZOVACÍ NÁKLADY 7,25 8,00
DESIGN 8,60 8,00
INTERIÉR 8,40 8,00
MOTOR 8,60 7,60
JÍZDNÍ VLASTNOSTI 8,50 7,83
CELKOVÝ PRŮMĚR 8,27 7,89

BMW 750i xDrive






Nejlevnější verze modelu 2.610.400 Kč (740i/240 kW)
Základ s testovaným motorem 3.077.000 Kč (750i xDrive/330 kW)
Testovaný vůz bez příplatků 3.077.000 Kč (750i xDrive/330 kW)
Testovaný vůz s výbavou 4.382.692 Kč (750i xDrive/330 kW)

Plusy

  • Moderní komfortní a asistenční prvky
  • Pohodlný podvozek
  • Famózní motor

Minusy

  • Jen průměrný prostor vzadu
  • Lehké cukání převodovky při rozjezdu
  • Vysoká pořizovací cena

Lexus LS 500 AWD F Sport






Nejlevnější verze modelu 2.900.000 Kč (LS 500/310 kW Elegance)
Základ s testovaným motorem 2.900.000 Kč (LS 500/310 kW Elegance)
Testovaný vůz bez příplatků 3.200.000 Kč (LS 500/310 kW F Sport)
Testovaný vůz s výbavou 3.240.000 Kč (LS 500/310 kW F Sport)

Plusy

  • Jedinečný interiér
  • Prostor na zadních sedadlech
  • Atraktivní cenovka

Minusy

  • Složitý multimediální systém
  • Bouchání od podvozku
  • Tužší naladění odpružení

Foto: Ondřej Lilling

Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (104)
Model BMW 750i xDrive Lexus LS 500 AWD
Cena základní sestavy 3 077 000 Kč 3 200 000 Kč
Cena testované sestavy 4 382 692 Kč 3 240 000 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4395 3444
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 330 / 5500 310 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 1800 - 4500 600 / 1600 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.4 4.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 6.4 / 8.3 13.5 / 7.8 / 9.9
Emise CO2: 194 225
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / 0 440 / 0
Objem nádrže (l): 78 82
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1870 / 705 2250 / 0
Rozměr pneu: 245/35 R21, 275/30 R21 245/45 R20, 275/40 R20
BMW 750i xDrive
Lexus LS 500 AWD
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5098 5235
b) šířka (mm): 1902 1900
c) výška (mm): 1478 1460
d) rozvor (mm): 3070 3125
e) rozchod vpředu (mm): 1611 1635
f) rozchod vzadu (mm): 1640 1635
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110 840 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920 680 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930 910
k) šířka vpředu (mm): 1570 1600
l) šířka vzadu (mm): 1550 1580
délka sedáku vpředu (mm): 550 470
délka sedáku vzadu (mm): 500 460
výška opěradla vpředu (mm): 660 640
výška opěradla vzadu (mm): 660 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
3. 8. 2018 10:41
sport
tomuhle říkám sporotvní káry, jak mají být! :-)
17. 6. 2018 10:39
Re: "dáte-li si do Gůglu vyhledat ODSTRANĚNÍ DPF vypadne vám
1) Začíná lov [odkaz] na DÍZL- PRASATA [odkaz] s vykuchanými filtry pevných částic DPF.
2) V uplynulých týdnech vznikla meziresortní komise ministerstev dopravy a životního prostředí, kde se společně s dopravní policií řeší, jak zachytit vozidla s poškozenými filtry na silnicích.
3) První taková akce proběhla v Trutnově koncem května a další měření, které proběhne v Praze, se právě plánuje [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Češi tankují horší naftu, proto se ničí částicové filtry DPF [odkaz]
16. 6. 2018 16:14
Re: Chtělo by to pořádný trojtest S-klasse, A8, 7er
Ono, okolí by vás nesnášelo i s chrochavou naftou. Protože jste automaticky, zloděj, podvodník a můžeme pokračovat..
Avatar - Hammunasakra
15. 6. 2018 19:30
Re: pekny lexus
To je velkej rozdíl! Třeba ten Lex LS byl taky představenej bez osmiválce = ale bude

Psalo se o plug-in hybridu XJ = ale s benzínovym motorem mám pocit. Ty mluvíš o čistym elektru? Sedan verzi I-Pace? Ten se mi líbí = a dokonce hodně [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
15. 6. 2018 19:27
Re: "dáte-li si do Gůglu vyhledat ODSTRANĚNÍ DPF vypadne vám
To chceš absolutní nesmysl = což si asi uvědomuješ

Měl sem seznam pár * co to dost přehnali = z hlavy se mi vybavuje eště Mig = ale sou to roky = je absurdní ty příspěvky hledat. Už si nepamatuju ani všechny nicky

Ale můžu hodit velkou lež = Dinar je rovina chlap a nikdy nic vulgárního sprostýho netetě nenapsal ;-)

Hradního Okecáváčka bych do toho netahal = ten úmyslně pomlouvá novináře atd.

Proč vlastně nechceš to samý po Dinarovi? Ty Karel i iudex = chcete něco po mě = za to že sem reagoval. Nepřijde vám to divný? Hodně divný?