Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test ElBlesk Tříkolka: Nejlevnější elektromobil

Michal Dokoupil
Diskuze (5)

Úvod do elektromobility v podání ElBlesku má tři kola a blíže ke skútru než autu. Odveze ale dva lidi docela daleko a dá se nabíjet i bez zásuvky v garáži.

ElBlesk se už před uvedením ponyho zabýval prodejem jiných elektrických vozítek. Tím nejlevnějším v nabídce je stroj pojmenovaný prostě jen tříkolka, za který si řekne o 139.970 Kč. Už na první pohled je zjevné, že tohle je jen kapotovaný skútr, vzhledově a použitými plasty trochu připomínající hračky z tržnice.

Po otevření dveří (jsou na obou stranách) se ale ukážou dvě běžné sedačky za sebou, s tříbodovým pásem vpředu a dvoubodovým vzadu. Tříkolka se ovládá řídítky jako skútr, uvnitř ale překvapí třeba elektricky stahovatelnými okny, couvací kamerou, rádiem s USB nebo topením. Ale také silným chemickým odérem, kterým byla proslulá starší čínská auta.

Dost místa pro dva Evropany

Zpracování je na první pohled nijaké, ale ono vlastně všechno lícuje docela slušně, nic nevrže a vše funguje, jak má. A dokonce se sem relativně pohodlně vejdou i dva dospělí Evropané. Jen už pak nezbude místo na žádná zavazadla, protože standardní kufr tahle věc prostě nemá.

Pod zadní sedačkou je umístěná baterie a pod ní u zadní nápravy elektromotor. Ten má výkon dle požadované varianty. V té úplně základní se totiž dá blesk řídit i bez řidičáku a má nejvyšší rychlost omezenou na 25 km/h. Právě o tu je podle ElBlesku největší zájem. Cílovkou jsou tady třeba důchodci, kteří už nemohou řídit běžná vozidla, nechtěli ale přijít úplně o mobilitu. No a kapotovaná tříkolka má výhodu v tom, že se dá používat celý rok.

Parametry závisí na variantě a baterii

Střední varianta má maximálku 45 km/h a můžou s ní jezdit i patnáctiletí. V našem případě jde o vlajkovou loď s 3 kW výkonu a maximem 60 km/h. Na výběr je ale i baterie. V základní ceně je 3,2kWh olověná, v našem případě je uvnitř 5kWh li-ion za příplatek 39.970 Kč.

Zajímavou variantou je ale možnost připlatit si stejných 39.970 Kč za lehčí, 3,6kWh baterii li-ion (20 kg), kterou lze vyjmout a nabít třeba doma. Do tříkolky se vejdou až tři (jen dvě pak ale jdou vyjímat), maximální kapacita je tedy 10,8 kWh. Vzhledem k nízké váze a výkonu je spotřeba minimální a i s našimi 5 kWh by se reálně dalo ujet kolem 100 kilometrů.

Na otočení akcelerátoru reaguje blesk mrštně, kupředu se vydává až se skokem. Pak ale jeho nadšení poněkud opadne a k maximálním 58 km/h se už dostává spíše vlažně. Pro běžný městský provoz to je vlastně postačující, jen si musíme v některých rychlejších ulicích zvykat, že jsme brzdou provozu. Na kvalitním povrchu tříkolka jede hezky a je překvapivě stabilní.

Tuhá zadní náprava a horší výhled

Tuhá zadní náprava ale znamená skok na každé větší nerovnosti, na kostkách se celá tříkolka třese a silnější boční vítr s ní dokáže zamávat. Řízení není příliš citlivé, po chvilce zvykání je ale tříkolka obratná, otočí se na pětníku a především se úplně všude vejde. Parkování usnadňuje i slušná couvací kamera.

Zásadní výtku tak máme jen jednu. Sloupky kolem oken jsou velmi tlusté, ukrývá se totiž pod nimi rám. Zadní okno je tak malé a nízko, že pro nás vlastně neexistuje. Stejně tak boční zrcátka, která se ztrácejí za sloupky a není v nich moc vidět.

Při jízdě je tak narozdíl od skůtru výhled poněkud limitovaný a musíme naklánět hlavu dokola. Pro postavy nižší než redaktorových 187 cm ale může být situace o kus lepší. Do Prahy nám proto tříkolka úplně nepasuje, jako přibližovadlo na venkově, použitelné za každého počasí, ale může být skvělá.

Video se připravuje ...

Plusy

  • Slušný dojezd
  • Relativně prostorné

Minusy

  • Špatný výhled
  • Tuhý podvozek
  • Zápach v kabině
Základní údaje výrobce
Motor elektromotor umístěný vzadu
Výkon  3 kW
Pohon zadních kol
Převodovka  samočinná 1°
Nejvyšší rychlost  58 km/h
Kapacita baterie  5 kWh
maximální dojezd  100 km
Kombinovaná spotřeba  5 kWh/100 km
Délka x šířka x výška 2320 x 1220 x 1500 mm
Rozvor náprav 1645 mm 
Provozní/užitečná hmotnost  300/191 kg
Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného  0/0 kg
Standardní pneumatiky  135/75 R12
Objem kufru  neudán
Celková záruka 2 roky/15 000 km
Nejlevnější ElBlesk Tříkolka (3,2 kWh kW)  139 970 Kč
Nejlevnější ElBlesk Tříkolka 5 kWh  179 940 Kč
Testovaný vůz  179 940 Kč (verze Tříkolka 5 kWh)
Michal Dokoupil
Diskuze (5)

Doporučujeme

28. 8. 2023 03:47
Tak za polovic nebo 3/4
Na moje dojíždění 7 km tam a 7 zpět denně, by to nebylo špatný ale tak polovic nebo 3/4 současný ceny.
Avatar - xxc
16. 8. 2023 21:14
Re: Je to drahé
preco by mali autobusy zrychlovat, ked je vseobecny trend dopravu prave spomalovat?
16. 8. 2023 18:00
dnes byla v KV
Dnes jsem ji viděl ve Varech, teda vjezd na statovku směrem z Prahy byl dost děsivý. Do města možná, ale mezi kamiony... o strach. SPZka Ahoj pobavila, ale asi to úplně legální RZ není
16. 8. 2023 10:53
Re: Je to drahé
Bezne pb-akumulatory sa pouzivaju aj v tych malych vozikoch co behaju cele dni po fabrikach (multikary, ci jak sa to vola). Ked to tam vydrzi, tak v tejto trojkolke hadam tiez.

Skor sa trochu obavam tej "najoblubenejsej" varianty s rychlostou do 25km/h. Toto je o dost sirsie ako bicykel/e-scooter. Na cyklo-pruh alebo chodnik je to prilis siroke, takze sa to bude motat pomedzi auta, a vsetkych zdrzovat. Asi ako ked dakeho genialneho myslitela napadlo pustit do bus-pruhov aj cyklistov: povodna myslienka bola ze vyhradeny bus-pruh autobusy zrychli, ale ta cyklisticka haved ich zase spomalila...
16. 8. 2023 07:56
Je to drahé
Problém není u tohohle vozidle v základní ceně, ale v typu základní baterie. Mám poměrně dobré informace o výdrži normálních Pb H2SO4 baterií v golfových vozících. Není to stejné jako u 12V baterie v autě. Napovědět může záruka u výrobce těchto baterií - http://www.trojanbattery.com/ . Z mého hlediska na popojíždění je ideální kolo (bez baterie a motorku).