Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy s Hondou CR-V: Sázka na jistotu

František Pisarovič
Diskuze (4)

Dlouho očekávaná šestá generace modelu Honda CR-V konečně dorazila i do Evropy. Jak nový hybrid jezdí a působí, to jsme měli možnost vyzkoušet na silničkách v okolí slunného Porta.

Už na první pohled je jasné, že v poslední generaci chtěla automobilka oslovit především ty, které od posledního CR-V odrazoval lehce amorfní, módní vzhled. Jak na fotkách, tak i naživo je nynější model ostřeji řezaný, s viditelně větším důrazem na čistotu ploch. Výsledek je v duchu posledních modelů značky konzervativnější, dynamičtější a subjektivně mnohem líbivější.

Šesté CR-V je také nepatrně větší. Rozvor je nyní o 39 mm delší pro verzi 2WD (2701 mm), čtyřkolka si vystačí s 2700 mm. Na délku přidává nemalých 106 mm na výsledných 4706 mm, co do šířky je novinka větší o 11 mm (1866 mm). Nové CR-V je také nižší o 6 mm s výškou 1684 mm pro čtyřkolku a 1674 pro přední pohon. Zavazadelník nabídne 596 litrů pro e:HEV (+9 litrů), plug-in hybrid poskytuje paradoxně ještě více místa (617 litrů), jelikož má baterii uloženou vedle nádrže paliva.

Povědomě skvělá

Hned po usednutí za volant je jasné, že konstruktéři nové CR-V připravili dle receptu předchozích generací. Interiér vychází z menšího civiku, byl však přizpůsoben větším rozměrům. Kabina je seskládaná z velmi kvalitních a převážně měkčených materiálů, větší je i odkládací prostor na telefon, jehož indukční nabíječka dostala větrák chlazení.

Velkorysý je i prostor v druhé řadě sedadel s dostatečnou rezervou pro kolena a zhruba dvojnásobným rozsahem nastavení sklonu opěradel. Bohužel zde ale nenajdeme systém Magic Seats, jelikož kvůli umístění baterie a nádrže nemohl být aplikován.

Na výběr bude ze dvou motorizací, v obou případech jde o hybridní jednotky založené na dvoulitrovém benzinovém čtyřválci. Vycházejí ze stávajícího systému umožňujícího jízdu jak na elektrický, tak i na hybridní či spalovací režim s motorem napřímo pohánějícím kola.

Umění tlumit

Ve full-hybridním e:HEV nyní elektromotor a generátor nejsou ve stejné ose, co umožnilo zvýšit maximální točivý moment na 335 Nm. Konstrukční změny v hnacím elektromotoru umožnily zvýšit jeho maximální otáčky na 14.500 min-1. Výsledkem je o 7 % vyšší maximální rychlost – na 194 km/h u pohonu přední nápravy a 187 km/h u čtyřkolky. V režimu jízdy s motorem zapojeným napřímo jsou nyní k dispozici dva převodové poměry.

Celé to funguje velmi dobře, jak jsme se mohli přesvědčit na zakroucených vlásenkách podél majestátní řeky Douro. Hybridní systém pracuje prakticky nepostřehnutelně a přepínání mezi elektrickým a spalovacím pohonem by s výjimkou změny zvukového projevu a animace na monitoru toku energie nebylo vůbec znát. Na rozbitějších sekcích asfaltového svršku, o které není v Portugalsku zrovna nouze, zase vyniknou nové tlumiče. Honda je označuje jako „reaktivní na amplitudu“ a jsou specifické pro full-hybrid e:HEV. Jde o mechanický systém umožňující volnější průtok kapaliny pro drobné a výraznější otřesy, jako třeba kočičí hlavy, zatímco při důrazném propružení je průtok omezený a naladění příjemně tvrdé. Auto tak zůstává komfortní a zároveň velmi sebejisté v zatáčkách.

Video se připravuje ...

Pan Sofistikovaný

Novinkou značky v Evropě je plug-in hybridní jednotka e:PHEV. Po vzoru full-hybridu používá dvoulitrový čtyřválec, je však vybavena citelně větší baterií s kapacitou 17,7 kWh, která umožňuje plně elektrický dojezd až 82 km. Více elektrické energie k dispozici znamená, že spalovací motor může běžet v nižších otáčkách a pracovat efektivněji a s nižší spotřebou.

Nás nejvíce zajímalo, jak se nový plug-in vyrovná s vybitou trakční baterií. Výsledek byl potěšující, jeho chování není daleko od systému v konkurenční Toyotě RAV4 PHEV. Systém tedy nechává baterii nabitou zhruba v třetině své kapacity a v trakci si elektřinou výrazně pomáhá, což je žádoucí. Díky nižšímu převodovému poměru je navíc nyní možné za CR-V táhnout přívěs s celkovou hmotností až 1500 kg.

Plug-in se dodává výhradně s adaptivním systémem odpružení s naprosto miniaturními rozdíly mezi jednotlivými režimy, celkové jízdní vlastnosti ale zůstávají na vynikající úrovni. I díky tomu nemáme problém novince s úsměvem prominout groteskní reprodukovaný zvuk motoru, jenž se hybridu v interiéru rozezní po zvolení režimu Sport.

Novinka startuje na 1.134.800 Kč za dvoukolku ve specifikaci Elegance, za dalších 50.000 Kč dostane zákazník pohon všech kol. Plug-in hybridní variantu si Honda cení na 1.409.800 Kč včetně nákladů na dopravu.

Plusy

  • Skvělé jízdní vlastnosti
  • Tažná kapacita plug-in hybridu
  • Prostorný interiér

Minusy

  • Umělý zvuk v režimu Sport
  • Pouze 18“ kola
Technické údaje
Model 2.0 e:HEV (AWD) 2.0 e:PHEV
Motor, ventilový rozvod hybrid, R4, DOHC plug-in hybrid, R4, DOHC
Zdvihový objem (cm3) 1993 1993
Výkon soustavy (kW) 135 135
Točivý moment soustavy (Nm) 335 335
Délka x šířka x výška, rozvor (mm) 4706 x 1866 x 1674 (2WD), 1684 (4WD),
2701 (2WD), 2700 (4WD)
Objem zavazadlového prostoru (l) 587 617
Nejvyšší rychlost (km/h) 194 (187) 195
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 9,0 (9,4) 9,4
Spotřeba paliva (l/100 km; kWh/100 km) 5,9 (6,7) 0,8; 19,0
Cena (Kč) 1 134 800 (2WD)
1 184 800 (4WD)
1 409 800
František Pisarovič
Diskuze (4)

Doporučujeme

4. 10. 2023 06:53
Auta se teď
dělají jako krabice. Moc se mi to nelíbí. Je to třeba i u Mazdy CX-60. To už raději GLC coupé.
Avatar - JirkaVejrazka
2. 10. 2023 11:03
Vyhody PHEV?
"Více elektrické energie k dispozici znamená, že spalovací motor může běžet v nižších otáčkách a pracovat efektivněji a s nižší spotřebou."

Musim napsat, ze "zajimavejsi" shrnuti vyhod PHEV jsem jeste nevidel. A mozna ani neuvidim.
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2023 16:11
Podobne ako hrv
Aj crv ma pre mna dokonaly dizajn ... akurat to zrv by mozno potrebovalo hned aj facelift masky ... ale inak vsetko krasne hondy :yes:
1. 10. 2023 15:58
chtel sem si precist
Ale nemam premium