TEST Hyundai Getz 1.6 Sport - Get’s more
Zájemce o silnější motorizaci v malém a dle výsledků prodeje úspěšném modelu Hyundai Getz má jedinou možnost volby – provedení s motorem 1,6 a stupněm výbavy Sport. Jaký je poměr ceny a užitné hodnoty jsme zjišťovali v krátkém testu. Velký test modelu s motorem 1.3 najdete zde.
Čtyřválcová pohonná jednotka disponuje jako jediná v nabídce Getze čtyřventilovou technikou, přičemž výkon oproti verzi 1.3 (60 kW) dosahuje 77 kW při 5800 otáčkách. V praxi se motor projevuje až partyzánsky ukrytým zátahem v nízkých otáčkách, což je doprovázeno adekvátně nízkou spotřebou. Po důraznějším sešlápnutí plynu naštěstí roste výkon adekvátně objemu, přičemž zvuková kulisa nepřerůstá přijatelnou míru. Rozdíl ve zrychlení oproti motoru 1.3 je znatelný, podstatnější je ale větší výdrž motoru při velkém zatížení a ochota zrychlovat i ve vyšších rychlostech. Při běžné jízdě je Getz s to dosáhnout spotřeby okolo šestilitrové hranice, při plném využití výkonu motoru pak dosahuje až 8,7 l/100 km.
Přesně stotisícový příplatek oproti verzi 1.3 Comfort dále vyvažuje úroveň výbavy. V základu má vůz například hliníkové disky kol, systémy ABS a EBD, boční airbagy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci a kůží potažený volant Vesměs funkční a komfortní doplňky zvýšení ceny ospravedlňují, k maximální výbavě už lze přiobjednat jen metalízu nebo dvojité dno zavazadlového prostoru.
Maximálně vybavený Getz je spíše třešní na dortu modelové řady. Za cenu odpovídající konkurenci pak zákazník získá všestranně kvalitní vůz s velmi dobrými jízdními vlastnostmi, prostorným interiérem, průměrným zavazadlovým prostorem a málo žíznivým motorem. Jako doplnění nabídky se tato verze nejpopulánějšího Hyundaie rozhodně nemá zač stydět.