Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai Getz 1.6 Sport - Get’s more

Zájemce o silnější motorizaci v malém a dle výsledků prodeje úspěšném modelu Hyundai Getz má jedinou možnost volby – provedení s motorem 1,6 a stupněm výbavy Sport. Jaký je poměr ceny a užitné hodnoty jsme zjišťovali v krátkém testu. Velký test modelu...

Zájemce o silnější motorizaci v malém a dle výsledků prodeje úspěšném modelu Hyundai Getz má jedinou možnost volby – provedení s motorem 1,6 a stupněm výbavy Sport. Jaký je poměr ceny a užitné hodnoty jsme zjišťovali v krátkém testu. Velký test modelu s motorem 1.3 najdete zde.

Čtyřválcová pohonná jednotka disponuje jako jediná v nabídce Getze čtyřventilovou technikou, přičemž výkon oproti verzi 1.3 (60 kW) dosahuje 77 kW při 5800 otáčkách. V praxi se motor projevuje až partyzánsky ukrytým zátahem v nízkých otáčkách, což je doprovázeno adekvátně nízkou spotřebou. Po důraznějším sešlápnutí plynu naštěstí roste výkon adekvátně objemu, přičemž zvuková kulisa nepřerůstá přijatelnou míru. Rozdíl ve zrychlení oproti motoru 1.3 je znatelný, podstatnější je ale větší výdrž motoru při velkém zatížení a ochota zrychlovat i ve vyšších rychlostech. Při běžné jízdě je Getz s to dosáhnout spotřeby okolo šestilitrové hranice, při plném využití výkonu motoru pak dosahuje až 8,7 l/100 km.

Přesně stotisícový příplatek oproti verzi 1.3 Comfort dále vyvažuje úroveň výbavy. V základu má vůz například hliníkové disky kol, systémy ABS a EBD, boční airbagy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci a kůží potažený volant Vesměs funkční a komfortní doplňky zvýšení ceny ospravedlňují, k maximální výbavě už lze přiobjednat jen metalízu nebo dvojité dno zavazadlového prostoru.

Maximálně vybavený Getz je spíše třešní na dortu modelové řady. Za cenu odpovídající konkurenci pak zákazník získá všestranně kvalitní vůz s velmi dobrými jízdními vlastnostmi, prostorným interiérem, průměrným zavazadlovým prostorem a málo žíznivým motorem. Jako doplnění nabídky se tato verze nejpopulánějšího Hyundaie rozhodně nemá zač stydět.

Cena základní sestavy 379 900 Kč
Výbava základní sestavy nárazníky v barvě vozu, zadní spoiler, přední mlhové světlomety, otáčkoměr, hliníkové disky kol, systémy ABS a EBD, boční airbagy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, manuální klimatizace, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, boční ochranné lišty, airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, kryt zav. prostoru, obložení přístrojové desky imitací karbonu, příprava na rádio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě vozu, el. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání Kč
Cena testované sestavy 392 683 Kč
Výbava testované sestavy pastelový černý lak (+5.000,-), autorádio Clairon (+7.783,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1599
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 143 / 3200 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 176
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 5.4 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 240 / 977
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1084 / 416
Rozměr pneu: 185/55 R15
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3810
b) šířka (mm): 1665
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2455
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1360
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano