TEST Nissan Primera Hatchback 2.2 dCi - Kufrování
Ovšem motor 2,2 Di nyní přejmenovaný na 2,2 dCi je stále původní nissanovské konstrukce – nyní je však výrazně silnější (dříve 93 kW/280 Nm, nyní 102 kW/314 Nm).
Záď testovaného hatchbacku (test kombi najdete zde) sice působí relativně těžkým dojmem, u avantgardně tvarované Primery to ale není na závadu. Nezaměnitelnost s jinými vozy zaručuje netradičně tvarované okno v pátých dveřích a zvláště v šikmém světle výrazná lomená záď. Důraz na lepší přístup k zavazadlům se tedy povedlo Nissanu splnit bez kompromisu – výhled dozadu doplňuje v obou vyšších verzích výbavy parkovací kamera, která i přes jisté zkreslení uspokojivě kompenzuje omezený výhled dozadu. Kvitujeme i velkou plochu, kterou obsáhne zadní stěrač.
Přístup k zavazadlům je díky vysoko otevíratelnému víku s vnitřním madlem vynikající, naopak objem zavazadlového prostoru 460 litrů patří spíš k průměru třídy a jeho využitelnou šířku mírně omezují „zešikmení“ u podběhů. I zde je samozřejmě možno využít sklápění dělených zadních sedadel a jediným „omezením v testovaném voze bylo světlé čalounění interiéru, náchylné na ušpinění.
Vylepšený šestnáctiventilový turbodiesel 2.2 dCi s proměnnou geometrií lopatek má oproti původnímu agregátu s označením Di o 9 kW vyšší výkon, podstatnější je ovšem nárůst točivého momentu na 314 Nm od 2000 otáček (dříve 280 Nm). Motor je, pomineme-li běh za studena, v interiéru slušně odhlučněn. Zlepšené výkonové parametry jsou znát na dynamice vozu spíše objektivně (měřením) – sprint na 100 km/h zvládá vůz za 10,2 vteřiny. Subjektivně se rozdíl oproti předchozí verzi poznat téměř nedá. Jeho využitelný rozsah otáček si docela přesně rozumí s šestistupňovou převodovkou. Její řazení by ale mohlo být přesnější, naopak tvarování hlavice pákypožitek z řazení zpříjemňuje. S lehkou nohou a polovičním podílem městského provozu jsme Primeru přinutili k průměrné spotřebě 6,9 litru/100 km, přičemž rozdíl oproti údajům výrobce lze přičíst zimnímu počasí a pneumatikám. Pro popis chování při jízdě lze hatchback srovnat s plavným, ale díry ve vozovce nemilujícím kombi.
Hatchback je nepochybně zdařilou karosářskou variantou, kterou lze s přihlédnutím k variabilitě zavazadelníku a k minimálnímu cenovému rozdílu od sedanu (+12.000 Kč) jednoznačně doporučit. Motor 2.2 dCi lze nepochybně také pochválit za výkonové parametry i spotřebu, z hlediska ceny však bude optimálnější volbou taktéž moderní, ale výrazně levnější 1.9 dCi.