Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Opel Insignia ST 2.0 CDTI AT8 4x4 vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG – Prolínání segmentů

Leoš Káňa Leoš Káňa 26. 4. 2022 • 06:05
67
Zobrazit náhledy (67)
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 4x4 Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Opel Insignia ST 2.0 CDTI AT8 4x4 vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Opel Insignia ST 2.0 CDTI AT8 4x4 vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Opel Insignia ST 2.0 CDTI AT8 4x4 vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Opel Insignia ST 2.0 CDTI AT8 4x4 vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Opel Insignia ST 2.0 CDTI AT8 4x4 vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Opel Insignia ST 2.0 CDTI AT8 4x4 vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG

Kombík s naftovým motorem, pohonem všech kol a automatickou převodovkou je snem mnoha českých motoristů. Nejlevnější možností je v současnosti Škoda Octavia, ale zajímavou alternativou může být i Opel Insignia, který není o moc dražší.

Přestože v posledních letech sledujeme rozmach SUV, evropští i čeští motoristé nedají dopustit ani na kombíky. Jejich nabídka se však v posledních letech tenčí, a tak je najdete jen od nižší střední třídy výš. Zásadní roli na tomto poli hraje Škoda Octavia, která se stala například v roce 2020 nejprodávanějším kombi v Evropě. A když jí ještě pod kapotou pracuje dvoulitrový turbodiesel spojený s automatickou převodovkou a pohonem všech kol, je její přitažlivost ještě vyšší.

S touto kombinací pohonu má jen dva přímé konkurenty, patřící do stejného koncernu Volkswagen. Jenže již delší dobu si musí dávat pozor i na Opel. Jeho dosluhující insignia je sice typickým zástupcem střední třídy a díky délce 4986 mm ji možná i o něco přesahuje, ale díky atraktivní cenové politice stojí prakticky totéž co škodovka. Základní otázka porovnání kombíků Opel Insignia a Škoda Octavia tedy zní: Proč kupovat menší automobil, když za stejnou cenu můžu mít podstatně větší a reprezentativnější kombi střední třídy?

Netřeba zářit

První odpověď může dát hodnocení designu. Aktuální provedení Opelu Insignia se totiž vyrábí od roku 2017 a jde vlastně o poslední model vyvinutý pod křídly koncernu GM ještě před tím, než byl Opel začleněn do koncernu Stellantis. Jednoduchým stylem tak navazuje na ostatní modely značky z tohoto období. Líbí se nám podlouhlá nízká silueta s dlouhou kapotou nebo chromovaná lišta mezi okny a střechou linoucí se kolem zadního sloupku až do skupinových světel. Ale v porovnání s konkurencí působí spíše jako nevýrazná šedá myška, a to i přes to, že vozu hodně pomohla modernizace z roku 2020, kdy se změnil tvar a žebrování masky, přední nárazník i reflektory.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
Články odjinud