TEST Škoda Scala 1.5 TSI DSG Monte Carlo – Levnější, přitom větší než golf
Škoda Scala se s novým faceliftem může pochlubit ideálním kompromisem mezi klasickým a dotykovým ovládáním výbavy i silným čtyřválcem pod kapotou. A mimochodem, víte, že i s menší architekturou MQB A0 je větší než nový Volkswagen Golf na platformě MQB Evo?
Design, interiér
Když Škoda na podzim 2018 poprvé ukázala novou scalu, byla vůbec prvním modelem značky na menší koncernové modulární platformě MQB A0. Kompaktní pětidveřový hatchback v segmentu C přijel na svět s velkými očekáváními, že bude nástupcem populárního rapidu, ale automobilka už na začátku zvolila dražší cenovou politiku, za kterou zákazníkům nabídla mnohem dospělejší a trochu luxusnější auto. Lidovější rapid tak dodnes čeká na svého nástupce a zřejmě se jej už nikdy nedočká.
Matrix LED ve standardu
Vraťme se však ke scale, protože ta během loňského léta prošla celkovou modernizací, aby udržela krok s konkurencí. Už na první pohled je nová scala jiná – novějším stylingem se více blíží konceptu Vision RS, z něhož původem vychází. Hlavním rysem staršího modelu před modernizací jsou hlavně více klínovité přední světlomety, jež u nejnovějšího pokračování nahrazují světlomety s upraveným tvarem, novou světelnou signaturou a vůbec poprvé i volitelnou Matrix LED technikou.