Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Golf 1,9 TDi 81 kW

Po prvním testu nového Golfu se zážehovým motorem (1,8 20V) jsme projeli i vznětového zástupce nové řady. A to rovnou nejvýkonnější model 1,9 TDi s výkonem 81 kW (postaru 110 koní). Stodesetikoňový TDi (viz foto) překypuje tahem z nízkých otáček a ani...

Po prvním testu nového Golfu se zážehovým motorem (1,8 20V) jsme projeli i vznětového zástupce nové řady. A to rovnou nejvýkonnější model 1,9 TDi s výkonem 81 kW (postaru 110 koní).

Stodesetikoňový TDi (viz foto) překypuje tahem z nízkých otáček a ani vyšší otáčky mu nevadí, naopak. Tam kde běžný diesel končí (cca 4000 ot/min), je TDi v rozletu a je možno jít až na pět tisíc otáček. Rozdíl oproti slabší verzi TDi s výkonem 66 kW je cítit hlavně při zrychlování (předjíždění) ve vyšších rychlostech (nad 90 km/h), kdy slabší TDi již trochu ztrácí dech. Je otázkou, zda se poměrně značný příplatek za silnější TDi vyplatí. Myslím, že mnoho řidičů by ani nepoznalo ve které verzi sedí... Spotřeba nafty je velmi nízká a pohybuje od 5 l/100 km do 7 l/100 km.

Hluk který TDi produkuje, proniká do interiéru v rozumné míře, a při jízdě není vyšší než u zážehové verze 1.8 20V.

Interiér vozu je velmi dobře zpracován, nikde nejsou nedodělky či např. nepřesnosti ve slícování jednotlivých dílů. Přístrojová deska (viz foto) je z prvotřídních materiálů a snese srovnání s automobily vyšší třídy. Pokud znáte interiér Octavie, na první pohled uvidíte několik prvků zcela shodných. Např.: volant, páčky pod volantem, ovládání světel a oken. Dokonce i uspořádání rychloměru, otáčkoměru a dalších budíků je shodné, jen mají černou barvu. Přední sedadla jsou opět velmi podobná.

Zavazadlový prostor s objemem 330 litrů je sice v této kategorii průměrný, ale je velmi dobře tvarován. Přesněji řečeno neomezují ho podběhy kol (viz foto). Samozřejmě jej lze výrazně zvětšit sklopením zadních sedadel, která jsou navíc dělena 1/3 - 2/3. Pod ním se skrývá plnohodnotné rezervní kolo, které nahradilo kritizované malé dojezdové kolo z minulé generace Golfu.

Jízdě samotné napomáhá levé asférické zpětné zrcátko, naopak pravé zrcátko je zřejmě kvůli aerodynamice zmenšeno, a je tak příliš malé. Potěší také např. oproti Octavii tenší A sloupky, které tolik nebrání výhledu z vozu do strany. Posilovač řízení je snad až příliš účinný.

Jízdní vlastnosti vozu příjemně eliminují vrozenou nedotáčivost, která se začíná projevovat až v extrémních situacích. I zde však stačí více natočit volant a Golf poslušně zatočí. Odpružení vozu je vcelku tuhé, ale ne na úkor pohodlí posádky. Vynikající jsou brzdy, které mají, v případě potřeby, okamžitý a maximální účinek. Brzdy neslábnou ani po několikerém intenzivním brždění ze stokilometrové rychlosti.

Základní cena testovaného modelu s výbavou Comfortline je 588.700,- Kč, ale díky další výbavě (kola z lehké slitiny Avus, příplatková barva - černá A3, rádio Beta a střešní okno) cena stoupla až na 697.000,- Kč! Zde už si, zvláště v ČR musíme důkladně rozmyslet, zda si vybrat plně vybavenou Octavii (stejný podvozek, motory, atd., cena: 529.900,- Kč) se stejným motorem 1,9 TDi/81 kW a výrazně ušetřit, nebo zda investovat do etalonu své třídy Golfu. Je to těžká volba...

Podrobný popis a bohatou fotogalerii nové generace Golfu najdete také v rubrice .

Cena základní sestavy 588 700 Kč
Cena testované sestavy 697 000 Kč
Motor
Typ motoru: vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900 - 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1184
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1300 / 504
Rozměr pneu: 195
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4149
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1439
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne