Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test zimních pneumatik: Které nejlépe obstojí na sněhu, mokru či suchu?

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 10. 2022 • 10:07
15
66
Zobrazit náhledy (15)
Test zimních pneumatik Test zimních pneumatik Test pneumatik - zimní vs celoroční Test pneumatik - zimní vs celoroční Test pneumatik - zimní vs celoroční Test pneumatik - zimní vs celoroční Test pneumatik - zimní vs celoroční Indoor Winter Test Facility Indoor Winter Test Facility Indoor Winter Test Facility

Období přezouvání na zimní pneumatiky se pomalu blíží. Pokud vás čeká nákup nových plášťů, možná vám nový test TyreReviews poradí, které budou nejlépe odpovídat vašim potřebám.

Po nedávném testu celoročních pneumatik se britští kolegové z Tyre Reviews zaměřili na test pneumatik zimních. Celkem bylo testováno deset typů pneumatik v populárním rozměru 225/45 R17, přičemž polovina pneumatik byly zcela nové modely zimních pneumatik.

Jako v testu celoročních pneumatik se Jonathan Benson zaměřil jak na chování pneumatiky na sněhu, tak i chování na vodě či suchém asfaltu, což ostatně dobře ukazuje i video z testování. Hodnocení za odlišných podmínek pak může výrazně pomoci s výběrem takových pneumatik, které budou co nejlépe vyhovovat konkrétním potřebám zákazníků.

Zatímco řidiči v nížinách ocení především dobré vlastnosti na suchu a vodě, řidiči v horských oblastech budou nejspíš preferovat co nejlepší vlastnosti na sněhu. Kromě toho ale Benson zohledňuje také schopnost pneumatiky odolávat aquaplaningu a její valivý odpor, který se výrazně podepisuje na spotřebě. Součástí hodnocení je také cena, zda je však potřeba zdůraznit, že web Tyre Review vychází z cen na britském trhu.

Pojďme se už ale podívat na samotný test, ve kterém byly tento rok zkoušeny tyto typy pneumatik: Bridgestone Blizzak LM005, Continental WinterContact TS870, Goodyear Ultragrip Performance 3, Hankook Winter I*Cept RS3 W462, Kleber Krisalp HP3, Michelin Alpin 6, Petlas snowmaster W651, Pirelli Cinturato Winter 2, Semperit Speed Grip 5 a Vredestein Wintrac Pro.

Video se připravuje ...

Komplexně zpracované výsledky testů jsou přehledně dostupné na webu TyreReviews.com, pojďme se ale podívat alespoň na premianty ve sledovaných vlastnostech na sněhu, vodě, suchu a také s ohledem na komfort, hluk a valivý odpor.

Sníh

Při brzdění na sněhu, kdy vůz zpomaloval z 45 km/h na 5 km/h, si nejlépe vedly pneumatiky Bridgestone Blizzak LM005, Kleber Krisalp HP3 a Continental WinterContact TS870, naopak nejlepší trakci na sněhu, měřenou rychlostí zrychlení z 5 km/h na 40 km/h, nabídly pneumatiky Kleber Krisalp HP3, Petlas Snow Master W651 a Hankook Winter I*Cept RS3. V ovladatelnosti, hodnocené časem potřebným ke zdolání kola na zasněžené dráze, si nejlépe vedly pneumatiky Petlas Snow Master W651, Kleber Krisalp HP3 a Hankook Winter I*Cept RS3.

Voda

Při testování brzdné dráhy na vodě se brzdilo z rychlosti 80 km/h na 5 km/h, a nejlepší výsledky ukázaly pneumatiky Bridgestone Blizzak LM005, Continental WinterContact a Hankook Winter I*Cept RS3. Při testech ovladatelnosti, kdy se opět měří čas potřebný ke zdolání měřeného kola, se výsledky premiantů opakovaly. Nejlépe si vedly pneumatiky Bridgestone Blizzak LM005, Continental WinterContact a Hankook Winter I*Cept RS3.

Na vodě se ovšem testuje také schopnost pneumatiky odolávat aquaplaningu – a to jak při rychlé jízdě v přímce, tak při zatáčení. Při jízdě v přímce, kdy se sleduje nejvyšší rychlost, si nejlépe vedly pneumatiky Kleber Krisalp HP3, Continental WinterContact a Hankook Winter I*Cept RS3. V zatáčkách pak pneumatiky Continental WinterContact, Semperit Speed Grip 5 a Michelin Alpin 6.

Sucho

Na suchu se testovaly už pouze dvě vlastnosti, brzdění a ovladatelnost. Při zpomalení z rychlosti 100 km/h na 5 km/h si nejlépe vedly pneumatiky Michelin Alpin 6, Vredestein Wintrac Pro a Semperit Speed Grip 5. Nejlepší časy na kolo (při zjišťování ovladatelnosti) ukazovaly pneumatiky Bridgestone Blizzak LM005, Semperit Speed Grip 5 a Vredestein Wintrac Pro.

Komfort a spotřeba

Nejnižší hlučnost měly pneumatiky Pirelli Cinturato Winter, Bridgestone Blizzak LM005 a Kleber Krisalp HP3, zatímco subjektivně nejpohodlněji prý působily pláště Bridgestone Blizzak LM005, Pirelli Cinturato Winter a Michelin Alpin 6. Nejnižší valivý odpor pak vykazovaly pneumatiky Petlas Snow Master W651, Bridgestone Blizzak LM005 a Semperit Speed Grip 5.

Doporučení si zasloužily

Vítězem testu zimních pneumatik s rozměrem 225/45 R17 se nakonec podle webu Tyre Reviews stala pneumatika Bridgestone Blizzak LM005, která předvedla nejlepší ovladatelnost na suchu i mokru, měla nejkratší brzdnou dráhu na sněhu i vodě, dobře odolávala aquaplaningu a navíc měla nízkou hlučnost i valivý odpor. Mezi její slabiny sice patří delší brzdná dráha na suchu a průměrné ovládání na sněhu, celkově se však jedná o povedenou zimní pneumatiku s kvalitními vlastnostmi.

Druhé místo obsadila pneumatika Continental WinterContact TS870, která sice patří mezi starší modely, přesto má pořád své kvality. Celkově se jednalo o jednu z nejlepších pneumatik na vodě, předváděla slušnou ovladatelnost i krátkou brzdnou dráhu na sněhu a nevedla si špatně ani v ovladatelnosti na suchu. Navíc se může pochlubit nízkým valivým odporem. Mezi slabší stránky ale patřila delší brzdná dráha na suchu, průměrná hlučnost a průměrná ovladatelnost na sněhu.

Třetí místo obsadila pneumatika Hankook Winter I*Cept RS3, která podle britských kolegů nabízí vyvážené vlastnosti. Pneumatika sice neoslnila v testech brzdění na sněhu, má lehce vyšší hlučnost a valivý odpor, přesto se prý jedná o zimní pneumatiku bez větších slabin. Předvedla působivé ovládání na suchu, velmi působivé chování na vodě a jízda na zasněžené trati byla zábavné, předvídatelná a především s dostatkem přilnavosti. Vysoká odolnost aquaplaningu a dobrá trakce na sněhu pak jen podtrhují schopnosti pneumatiku. Společně s pneumatikou Continental si tak od kolegů z Tyre Review zasloužila důrazné doporučení.

Na čtvrtém místě se pak umístila pneumatiky Pirelli Cinturato Winter 2, se kterou prý byla největší zábava za všech okolností. Pneumatika sice neměla nejlepší výsledky při brzdění na sněhu či v odolávání aquaplaningu, navíc má vyšší valivý odpor, předváděla však skvělou ovladatelnost na sněhu, krátkou brzdnou dráhu na suchu, nízkou hlučnost a celkově dobrou ovladatelnost na vodě i suchu. I tato pneumatika si tak zasloužila doporučení

Následně se umístily

Vyloženě špatně si nevedly ani následující pneumatiky. Opět platí, že každá má trochu jiné silné a slabé stránky. V následujícím pořadí se umístily tyto pneumatiky, u kterých jsou uvedeny i klady a zápory:

Semperit Speed Grip5 (+ Excelentní na suchu – dobrá ovladatelnost a krátká brzdná dráha, dobře odolává aquaplaningu, nízký valivý odpor / - nízká přilnavost na mokru a delší brzdná dráha, omezená přilnavost na sněhu)

Vredestein Wintrac Pro (+ Excelentní na suchu – dobrá ovladatelnost a krátká brzdná dráha, dobrá na mokru, nízká hlučnost / - Nejslabší ovladatelnost na sněhu, nízká odolnost aquaplaningu, nízká trakce na sněhu, vysoký valivý odpor)

Michelin Alpin 6 (+ Nejkratší brzdná dráha na suchu, dobrá odolnost aquaplaningu, bezpečná ovladatelnost na sněhu / - slabé výsledky brzdění na sněhu, omezená přilnavost na vodě, vysoký valivý odpor)

Kleber Krisalp HP3 (+ Excelentní na sněhu, vysoká odolnost aquaplaningu, nízká hlučnost / - dlouhá brzdná dráha na vodě i na suchu)

Petlas Snowmaster W651 (+ Excelentní na sněhu, nejrychlejší kolo na sněhu, nejlepší trakce a brzdná dráha na sněhu, nízký valivý odpor / - Extrémně dlouhé brzdné dráhy na vodě i suchu, obtížná ovladatelnost na vodě, velmi nízká odolnost aquaplaningu)

Doporučujeme

Témata
31. 10. 2022 12:24
Re: Conti
Manazer nemusi byť idiot, ked sa stiahne z ruska. Dokonca ani nemusí mať spravne nastavený kompas. Niekedy stači ze mu to ekonomicky dáva zmysel. Stratí trhu v CCCP, ale získa tym "goodwill" a nových zákazníkov (resp. nestratí starých)...označovnie niekoho idiotom, za to že sa tak alebo onak rozhodne hovorí viac o Tebe ako o nich - pretože o tom vieš nula nula prd :)
6. 10. 2022 08:50
Re: Riken to jisti
Hele to mohlo být způsobeno reakční dobou, ale jo dojíždět zimáky v létě není problém. Jen je potřeba na to myslet a přizpůsobit tomu styl jízdy. Na suchu je to fuk na mokru to chce jezdit s citem a vnímat víc auto.
Avatar - Dinar
6. 10. 2022 08:19
Re: LM005
Když je na gumě napsáno ECO, znamená to snahu o menší spotřebu, tj. nižší valivý odpor, tj. tvrdší směs, tj. logicky vyšší hluk, GY v ekoverzi budou hlučné taky.
Avatar - KANKUNEN
6. 10. 2022 07:49
Re: LM005
Hankook Prime 4 , o pneu ani nevím.
Avatar - KANKUNEN
6. 10. 2022 07:19
Re: Mám dlouhodobou...
Pozor na prvovýrobu, ty gumy jsou zkrouhlé cenou automobilkami. Kdysi test vyhrál Bridgestone a poslední to stejné jen prvovýroba MO.