Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Think opustil bankrotovou ochranu

Diskuze (3)
Think, norský výrobce elektromobilů, se zbavil soudní ochrany proti bankrotu. Norský soud uznal plán na oddlužení společnosti.

Norská společnost Think se zabývá vývojem a výrobou aut na elektrický pohon. Hlavním jejím produktem je malý městský elektromobil s dojezdem 180 km nazvaný TH!NK City. Tento vůz je výsledkem 19letého výzkumu. Přestože společnost pro svůj elektromobil získala celoevropskou homologaci, dostala se do finančních potíží.

Udržení celého projektu a rozjetí sériové výroby pomohou noví investoři. Jejich vstupem do vlastnické struktury se zvýšil základní kapitál. Tuto skupinu tvoří několik zahraničních společností a menší norští investoři. Největší je americký výrobce baterií Ener1, který dostane téměř třetinový podíl, dále finský výrobce automobilů Valmet Automotive a fond s podporou norského ministerstva financí.

Vstup Valmetu do Think znamená přesun výroby do Finska. V původně určené továrně Aurskog bude propuštěno 85 zaměstnanců. Větší a lépe vybavená továrna Valmet by měla zahájit sériovou výrobu TH!NK City v posledním čtvrtletí letošního roku. První dodávky zákazníkům se uskuteční v první polovině příštího roku.

Diskuze (3)
2. 9. 2009 12:21
Re: Výborně!!
Co se dřív psalo, měl by Think stát kolem 600 tisíc korun, v USA by se měl prodávat kolem 25 tisíc dolarů. Tady v Evropě je budou kupovat třeba Španělé a Rakušáci, samozřejmě s velkou podporou od státu - jinak by si něco tak předraženého nikdo nekoupil. Takže jako obvykle tento rádoby ekologický experiment budou platit všichni ve svých daních. Pokud u nás bude za komerční cenu, bude neprodejný.
Jestli někdo chce elektromobil, bude asi nejlepší počkat na číňany, ti jsou v elektromobilech několik let před Evropou, běžně už se tam používají i třeba pro policii. A za velmi přijatelné ceny. Bohužel EU brání jejich dovozu protože nesplňují její nesmyslné podmínky - jsou stavěné s důrazem na hmotnost (= větší dojezd s nižší kapacitou baterek) a tak nemají airbagy, ABS ani další výbavu která je pro pomalé městské auto stejně zbytečná.
Avatar - gld
1. 9. 2009 18:05
Re: Výborně!!
zaujímavé že o tomto projekte počujem prvýkrát...koľko má stáť tá sranda a aké sú základné dynamické parametre? Dostane sa to aj do česka alebo na slovensko?
1. 9. 2009 10:37
Výborně!!
Škoda toho ztraceného roku, ale jsem moc rád, že se to povedlo a výroba pojede dál! :yes: Továrny v Aurskog je mi líto, byla tak příjemná, malá, čistá, tichá, v polích :-( Ale v okolí Turku, kde má továrnu Valmet, je taky krásně :-)
Zajímalo by mě ovšem, jak to bude s dojezdem. Ten údaj o 180 km možná už neplatí, bude nižší. Dojezd 180 km byl s bateriemi Zebra. Baterie od EnerDel má tuším o trochu horší vlastnosti než Zebra. Mám pocit, že ne stránkách Valmetu psali dolezd asi 140 km. Každopádně je lepší snížit dojezd o 40 km a pokračovat ve výrobě, než to celé snažení zabalit :yes: