Tlačítka zůstanou, slibuje Hyundai k nové generaci interiérů

Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT
15 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (3)

Nejdůležitější funkce auta musí zůstat v podobě fyzických tlačítek v interiéru, věří Hyundai. Vozy divize N dokonce dostanou víc tlačítek na volant.

Fyzická tlačítka s promyšlenou ergonomií jsou jednou z výhod současných interiérů značek Hyundai a Kia. Stejně to má zůstat i do budoucna, což je v době, kdy řada značek přechází na ovládání vozu téměř výhradně skrz displej, pro nejednoho motoristu vítaná zpráva. Viceprezident Hyundai pro design Simon Loasby to potvrdil britskému magazínu Autocar.

Automobilka si totiž uvědomuje, jak rozptylující může být nutnost ovládání všeho skrz displej. „Naše vize pro příští generaci interiérů je, že nejbezpečnější způsob je udržet oči řidiče na silnici tak moc, jak jen to jde,“ řekl Loasby. „S tímhle přístupem jsme si rychle uvědomili, že centrální obrazovka je rozptýlením,“ dodal.

Nejdůležitější funkce, takové, které řidič používá nejčastěji, tedy podle něj mají být dostupné tak, aby řidič musel očima hledat tlačítko jen velmi krátce. „Není jich moc (…) ale chcete, aby nadále měly podobu fyzického tlačítka,“ dodal. Displej však nezmizí; s fyzickými tlačítky má být v rovnováze. „Dá vám další vrstvy, do kterých se můžete ponořit,“ říká Loasby.

Co konkrétně se v nové generaci interiérů Hyundai změní, však není tak úplně jasné. Když se podíváte do interiéru nějakého vozu této značky dnes, najdete tam vlastní panel ovládání klimatizace, lištu tlačítek k přeskakování mezi sekcemi infotainmentu spolu s jedním nastavitelným tlačítkem a spoustu tlačítek na volantu, opět s jedním personalizovatelným tlačítkem.

Tyto tři prvky jsou v hyundaiích a kiách v posledních několika letech principielně stejné a právě nabízejí klasická tlačítka, nebo přinejhorším sice dotyková, ale pořád na stejném místě a okamžitě dostupná, na nejčastěji používané funkce. I změna stanice rádia je přinejhorším otázkou jednoho tlačítka a jednoho klepnutí na displej, nechcete-li k tomu použít tlačítka na volantu.

Video placeholder
Videotest Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV • Zdroj: auto.cz

Luc Donckerwolke, šéfdesignér Hyundai, dodal, že nalezení správné velikosti displeje a jeho navržení tak, aby byl dobře použitelný, bude klíčovou součástí budoucích interiérů. „Je to součástí rovnováhy, mít správný displej, který vám nabídne informace, ve velikosti, která dovoluje se soustředit na řízení,“ řekl.

„Zároveň musíme zajistit, že vás nebudou displeje nutit vstupovat hluboko do menu pro věci, na které dřív byla tlačítka,“ pokračoval, ovšem dodal, že nahrazování tlačítek dalšími a dalšími funkcemi displeje je ideální z hlediska výrobní jednoduchosti – a tedy snižování výrobních nákladů.

Co se týče interiérů aut divize N, tam můžeme očekávat přidávání tlačítek na volant. „Dáme toho na volant víc, protože když mám rukavice, nemůžu používat displej,“ vysvětlil Loasby. Nebyl však konkrétní, čím vším chce volant ověsit; vozy divize N už nyní mají na volantu o dost víc tlačítek oproti civilním hyundaiům.

Anketa
Kterou funkci v interiéru auta nejčastěji ovládáte?
Klimatizaci
Rádio
Volič jízdních režimů
Tempomat
Nastavení zrcátek
Něco jiného, rozepíšu se v komentáři

Vstoupit do diskuze (3)