Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle by měly být nejdražší motorky na prodej v Evropě. Nejlevnější z nich vyjde na 4 miliony

Jan Zajíc Jan Zajíc 9. 4. 2020 • 23:56
14
Zobrazit náhledy (14)
Confederate Streetfighter Confederate Streetfighter Ducati Desmosedici RR Ducati Desmosedici RR Ducati Desmosedici RR Ducati Desmosedici RR Ducati Desmosedici RR Harley-Davidson KODLIN F32 Harley-Davidson KODLIN F32

Že vzácná auta vyjdou na velké peníze, je známá věc. Obrovskou hodnotu však mohou mít i motocykly. A tyhle by měly nejdražší z těch, které jsou aktuálně v Evropě na prodej.

Je samozřejmě možné, že někde existuje k mání motorka, která může být ještě cennější, jen ji nenajdeme v běžné a "masové" inzerci. Pokud o nějaké takové víte, rozhodně nám dejte vědět!

Ale teď už pojďme na náš přehled. Vybrali jsme šest strojů, začněme od toho nejlevnějšího.

6. Ducati Desmosedici RR

O modelu Desmosedici RR firma Ducati mluvila jako o silniční replice speciálu pro MotoGP, zkratka RR ostatně znamená "Racing Replica". Mezi říjnem 2007 a prosincem 2008 vzniklo jen 1.500 exemplářů, každý z nich stál 40 tisíc liber, což bylo podle tehdejšího kurzu asi 1,25 milionu českých korun.

Zajímavé je, že přednostní právo k objednávce měli vlastníci Ducati 999R. O pohon se stará čtyřválec o objemu 989 cm3 a výkonu 147 kW při 13.800 ot/min, který umožňoval jet až 300 km/h.

Náš exemplář na prodej je 1371. vyrobeným a k mání je za 150.000 eur, tedy 4,04 milionu korun. Najít se dají i výrazně levnější kusy, tento je ovšem nejetý - proto tak vysoká cena.

5. Confederate P-51 Combat Fighter

Netradičně vyhlížející motorku s hliníkovým rámem vyrábí od roku 2015 americká společnost Confederate Motorcycles, LLC. Vznikly maximálně desítky kusů, takže v Evropě jde o velkou vzácnost. A protože jde o malosériovou záležitost, určitě vás nepřekvapí, že stroj na prodej stojí hodně peněz. Konkrétně jde o 155 tisíc eur, což je v přepočtu 4,18 milionu korun.

O pohon se stará 2,1litrový vidlicový dvouválec o výkonu 118 kW.

4. Münch Mammut 2000

Tento motocykl byl snahou o oživení německé značky, která na sebe upozornila v 60. letech modelem Mammut (Mammoth) 4 1200 TTS poháněným řadovým čtyřválcem určeným pro automobily značky NSU.

Nápad na oživení mamuta se zrodil v druhé polovině 90. let. Nová interpretace si přitom ponechala čtyřválec, tentokrát ovšem od firmy Cosworth. A navíc s turbodmychadlem. Výsledkem byl nejvyšší výkon 191 kW při 5650 ot/min. a točivý moment 295 N.m při 3500 ot/min.

V plánu byla produkce 250 exemplářů, nakonec ale došlo na pouhých 15. Zjistilo se totiž, že prodejní cena nedokáže pokrýt náklady na výrobu. Jeden z mála vzniklých kusů je k mání za 170 tisíc eur, tedy zhruba 4,6 milionu korun.

3. Harley-Davidson Kodlin F32

Už na první pohled je zřejmé, že tohle není sériová motorka, ale vyloženě zákaznická úprava, tedy "custom bike". Stojí za ní společnost Kodlin Motorcycles, která ji postavila v roce 2016.

Techniku si přitom vypůjčila od firmy Harley-Davidson, takže tu najdeme vidlicový dvouválec. Objem činí 1,7 litru, výkon dosahuje 62 kW.

A cena? 199.999 eur, což je v přepočtu 5,4 milionu korun.

2. Honda RC213V-S

V roce 2015 představila Honda motorku, která měla být více než jakýkoli jiný motocykl způsobilý k provozu na běžných komunikacích podobná speciálu MotoGP. Technicky tedy vycházela ze strojů, které sedlali Marc Marquez a Dani Pedrosa.

Standardní verze ovšem dávala z litrového motoru "jen" 117 kW (ve Francii se prodávala varianta se 75 kW), zájemci ale mohli sáhnout po sadě Sports Kit, která zvedla výkon na nějakých 158 kW.

Závodní technika vyšla draho, cena začínala na částce 5,2 milionu korun. Nejetý kousek na prodej stojí ještě víc - 239.900 eur, tedy zhruba 6,48 milionu korun.

1. Gilera 500cc 4-Cilindri

S touto nabídkou je to poněkud ošemetné. Požadovaná částka 400 tisíc eur (10,8 milionu korun) totiž může vypadat jako chyba. Jenže na druhou stranu, v roce 2017 se jedna Gilera 500cc 4-Cilindri objevila v aukci s odhadovanou hodnotou mezi 380.000 až 450.000 eur.

Takže pokud je inzerát skutečný a jde o opravdovou a pravou závodní Gileru z 50. let, může být cena odpovídající. Popis je bohužel velice strohý (zvlášť na mašinu takové hodnoty), najdeme v něm vlastně jen "ujištění" o pravosti a funkčnosti. Škoda.

Každopádně Gilera 500cc 4-Cilindri se čtyřválcovým motorem patří mezi nejslavnější závodní motocykly. Dominovala totiž první dekádě seriálu Mistrovství světa silničních motocyklů, titul získala v letech 1950, 1952, 1953, 1954, 1955 a 1957. Podle dostupných informací vzniklo celkem jen 15 kusů.

Už proto je skoro neuvěřitelné, že by se jeden z nich objevil na prodej. Ale kdo ví...

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku