Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Karbonová střela Ducati Superleggera V4 nabízí 234 koní při hmotnosti 152 kg

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 10. 2. 2020 • 17:48
58
11
Zobrazit náhledy (58)
Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4 Ducati Superleggera V4

Ducati na základech svých současných supersportovních modelů Panigale V4 stvořila motocykl, který ohromuje svým designem v čele s karbonovými rámem a šokuje svým výkonem i extrémně nízkou hmotností.

Ducati představila model Panigale V4 s revolučním čtyřválcovým motorem na podzim roku 2017 a v současnosti jej vedle základního provedení nabízí ve verzích V4 S, V4 R a V4 25° Anniversario 916. Tato skupinka patří k tomu nejlepšímu mezi současnými supersportovními motocykly, ale vedle novinky působí trochu jako parta chudých příbuzných.

Ducati Superleggera V4 na první pohled působí jako ještě trochu ostřejší Panigale V4 R, ale již svým označením dává jasně najevo, že hraje vlastní ligu. To ostatně naznačuje již samotné provedení jejích kapot. Ty jsou samozřejmě vyrobeny z uhlíkových vláken a jejich boky zdobí křidélka, která jsou inspirována speciály pro MotoGP a generují aerodynamický přítlak 50 kg při rychlosti 270 km/h.

Hlavní odlišnosti od starších příbuzných se však ukrývají pod kapotami. Novinka se totiž pyšní z uhlíkových vláken vyrobeným rámem i pomocným podsedlovým rámem a ramenem, na němž je uchyceno zadní kolo. Ze stejného materiálu jsou pak vyrobena i kola. Výsledkem je výrazné snížení hmotnosti a další zvýšení tuhosti oproti standardní Ducati Panigale V4.

Srdcem modelu Superleggera V4 je vidlicový čtyřválec o objemu 998 kubických centimetrů, který v provedení schváleném pro běžný silniční provoz disponuje nejvyšším výkonem 165 kW (224 k) při 15.250 otáčkách za minutu a točivým momentem 116 N.m při 11.750 otáčkách za minutu.  Při použití závodní sady, jejíž součástí je i výfukový systém Akrapovič, se výkon zvýší na 172 kW (234 k) při 15.500 otáčkách za minutu a točivý moment na 119 N.m při 11.750 otáčkách za minutu.

Podvozek nové Ducati Superleggera V4 samozřejmě vyžívá špičkové komponenty, což znamená, že vpředu je použita upside-down vidlice Öhlins NPX 25/30 a vzadu tlumič Öhlins TTX36. Brzdový systém využívá vpředu radiální čtyřpístkové třmeny Brembo Monobloc Stylema R v kombinaci s kotouči o průměru 330 mm a vzadu dvoupístkový třmen s kotoučem o průměru 245 mm. Karbonová kola jsou obuta do pneumatik Pirelli Diablo Supercorsa SP a rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 200/60 ZR17 vzadu.

Standardem je záplava moderní elektroniky, zahrnující mimo jiné ABS EVO, kontrolu trakce DTC EVO, Ducati Slide Control, Wheelie Control EVO, Ducati Power Launch pro rychlé starty, rychlořazení šestistupňové převodovky DQS EVO 2. V nabídce prvků výbavy na přání pak figuruje i telemetrii DDA+ s GPS modulem.

Ducati Superleggera V4, jejíž suchá hmotnost je 159 kg v silniční specifikaci, resp. 152,2 kg se závodní sadou, vznikne v limitované edici 500 exemplářů. Za tímto omezením stojí vedle samotné exkluzivity stroje, kterou dokazuje cena 105.000 Eur (zhruba 2.650.000 Kč), i skutečnost, že novinka splňuje pouze emisní normu Euro 4 a může tak zůstat v nabídce značky jen v letošním roce.

Exkluzivitu novinky značky Ducati vedle jejího vzhledu, techniky, výkonů a ceny umocňuje i péče, která bude věnována jejím majitelům. Ti totiž spolu s motocyklem získají i na míru šitou kombinézu Dainese s airbagem D-Air a karbonovou přilbu Arai. Botky a rukavice si však musí pořídit vlastní. Vedle motocyklu, kombinézy a přilby je pak v ceně i akce SBK Experience, představující jeden den na závodním okruhu s lektory značky Ducati. Za příplatek 4000 Euro (kolem 101.000 Kč) bude navíc k dispozici akce MotoGP Experience pro 30 šťastlivců, jejímž vyvrcholením bude svezení na Ducati Desmosedici pro MotoGP.

Zdroj: Ducati Motor Holding S.p.A.

Související články

Témata
12. 2. 2020 14:41
Re: Brutálny výkon,
Prosím Vás koľko litrových moto točí 15000?
10. 2. 2020 16:37
Re: Brutálny výkon,
přelož mi tu tvoji myšlenku do nějaký srozumitelný řeči prosím tě.
10. 2. 2020 16:09
Abc
15000 ot.je pro litr fakt dost, pro ostatní typy rozvodů v tomto oběmu vlastně limit . Životnost motoru při tomto výkonu bude určitě nižší,ale kdo z uživatelů ,kteří nemají závodní licenci je sto využít řekněme 70%? No a poslední poznámka, mám několik motorek této značky a s vodou vážně nemají problém a na koukání je nemám.
10. 2. 2020 14:11
Re: Brutálny výkon,
Neřekl bych že je 15000 ot/min až tak brutálně moc. Nicméně je to italská motorka, takže ta je spíš na koukání než na ježdění a nesmíš ji mejt jinak nepojede :D
Avatar - speedfred
10. 2. 2020 11:51
Re: Brutálny výkon,
:-[] :-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku