Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je největší elektromobil na světě. Obejde se prý bez nabíjení

Jan Zajíc Jan Zajíc 23. 8. 2019
42
Zobrazit náhledy (42)
eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper eDumper

Největší elektromobil světa vznikl pro práci v povrchových lomech. Kromě velikosti je na něm zajímavé, že se prý obejde bez nabíjení.

Švýcarský elektrický dampr, tedy velký nákladní automobil konstruovaný pro provoz v povrchových lomech, se jmenuje Lynx. Váží 58 tun a uveze 65 tun nákladu.

A jak to vypadá, v tomto případě elektrifikace opravdu dává smysl. Lynx totiž podle výrobce nepotřebuje nabíječku (kromě prvního dobití samozřejmě) a v provozu - minimálně ve švýcarském lomu v Péry - si vystačí s rekuperovanou energií. 

Způsob, jak to funguje, je jednoduchý. Plně naložený Lynx, vážící v tu chvíli přes 120 tun, musí náklad odvézt z vysokého a prudkého kopce. A právě během jízdy získává baterie regenerativním brzděním energii. Baterie má mimochodem kapacitu 600 kWh.

Po sjezdu pak dampr náklad vyloží a vyrazí zase "na kopec" - nejen s "posbíranou" energií, to by samozřejmě nestačilo, ale především prázdný a znatelně lehčí. Uložená elektřina v takovém případě stačí na výjezd na dalších šichtu.

Podle výrobce, firmy Kuhn Schweiz, elektrický dampr ušetří ročně 50 tisíc litrů nafty a sníží emise CO2 o 130 tun. 

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku