Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi RS Q E-Tron
Audi RS Q E-Tron
Audi RS Q E-Tron
Audi RS Q E-Tron
45
Fotogalerie

Tohle je speciální Audi pro Dakar. Je to elektromobil, co baterky nabíjí spalovákem

Elektrický závodní speciál Audi RS Q e-tron je osazen dvojicí elektromotorů z Formule E a jedním spalovacím motorem ze závodního speciálu DTM.

Sportovní divize Audi již před časem oznámila, že vymění závody v seriálu Formule E za jeden z nejnáročnějších terénních závodů světa – Rallye Dakar. Hladký asfalt tak sice vystřídají písečné duny, pohonný systém vozu měl však zůstat stejný – tedy elektrický.

Terénní závodní speciál, který vypadá už na první pohled opravdu drsně a bytelně, tak dostal na přední i zadní nápravu elektromotor z Audi e-tron FE07, tedy monopostu, který se účastnil závodů Formule E. Kromě toho je ale vůz osazen také benzínovým spalovacím motorem převzatým ze speciálu DTM, který tvoří součást „energy converter“ systému pro dobíjení baterie.

Jde o 2,0litrový turbem přeplňovaný čtyřválec TSI, který bude pracovat v rozmezí 4500 až 6000 otáček. Podle automobilky tak motor bude pracovat v maximálně efektivním pásmu s nízkými emisemi, kdy na každý 1 kWh dobitý do baterií vznikne zhruba 200 gramů CO2.

Samotná baterie má kapacitu 50 kWh, váží 370 kilogramů a zřejmě byla vyvinuta speciálně pro terénní závodní vůz. S jejím dobíjením by pak měl pomáhat ještě třetí elektromotor, který má baterii nabíjet během jízdy. Samozřejmostí je pak rekuperace při brzdění.

Systémový výkon Audi RS Q e-tron by se měl pohybovat okolo 500 kW, tedy cca 670 koní, systémový výkon vozu na dakarské rallye však bude záviset od pravidel stanovených pořadatelů. Hmotnost vozu by se pak podle některých spekulací mohla pohybovat kolem dvou tun.

Podle automobilky měl RS Q e-tron poprvé vyrazit do „akce“ začátkem tohoto měsíce v Neuburg. Do konce roku pak vůz čeká komplexní testování, během kterého by se měl zúčastnit i několika cross-country rallye závodů.

Video placeholder
Audi RS Q e-tron • Audi