Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je speciální Audi pro Dakar. Je to elektromobil, co baterky nabíjí spalovákem

Ondřej Mára Ondřej Mára 25. 7. 2021 • 17:48
45
17
Zobrazit náhledy (45)
Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron Audi RS Q E-Tron

Elektrický závodní speciál Audi RS Q e-tron je osazen dvojicí elektromotorů z Formule E a jedním spalovacím motorem ze závodního speciálu DTM.

Sportovní divize Audi již před časem oznámila, že vymění závody v seriálu Formule E za jeden z nejnáročnějších terénních závodů světa – Rallye Dakar. Hladký asfalt tak sice vystřídají písečné duny, pohonný systém vozu měl však zůstat stejný – tedy elektrický.

Terénní závodní speciál, který vypadá už na první pohled opravdu drsně a bytelně, tak dostal na přední i zadní nápravu elektromotor z Audi e-tron FE07, tedy monopostu, který se účastnil závodů Formule E. Kromě toho je ale vůz osazen také benzínovým spalovacím motorem převzatým ze speciálu DTM, který tvoří součást „energy converter“ systému pro dobíjení baterie.

Jde o 2,0litrový turbem přeplňovaný čtyřválec TSI, který bude pracovat v rozmezí 4500 až 6000 otáček. Podle automobilky tak motor bude pracovat v maximálně efektivním pásmu s nízkými emisemi, kdy na každý 1 kWh dobitý do baterií vznikne zhruba 200 gramů CO2.

Samotná baterie má kapacitu 50 kWh, váží 370 kilogramů a zřejmě byla vyvinuta speciálně pro terénní závodní vůz. S jejím dobíjením by pak měl pomáhat ještě třetí elektromotor, který má baterii nabíjet během jízdy. Samozřejmostí je pak rekuperace při brzdění.

Systémový výkon Audi RS Q e-tron by se měl pohybovat okolo 500 kW, tedy cca 670 koní, systémový výkon vozu na dakarské rallye však bude záviset od pravidel stanovených pořadatelů. Hmotnost vozu by se pak podle některých spekulací mohla pohybovat kolem dvou tun.

Podle automobilky měl RS Q e-tron poprvé vyrazit do „akce“ začátkem tohoto měsíce v Neuburg. Do konce roku pak vůz čeká komplexní testování, během kterého by se měl zúčastnit i několika cross-country rallye závodů.

video

Související články

Témata

Dakar 2022

Trasa  Češi  Historie rallye  Výsledky 2021  Martin Prokop 

44. ročník Rallye Dakar se koná od 2. ledna do 14. ledna 2022. Závod se potřetí za sebou pojede výhradně v Saúdské Arábii, opět se na něj chystají i české posádky.

26. 7. 2021 13:25
Re: Proč to dělat jednoduše,....
Jak se vyvíjí tvoje pedofilie Arese? Snažíš se to pořád držet mimo rodinu?
26. 7. 2021 13:22
Re: Náskok díky technice.
Tohle by v případě běžného auta (spotřeba 20kWh/100km) odpovídalo emisím 40g CO2/km, tedy na úrovni deklarované spotřeby u plug-in hybrida :-)

U závoďáku to reálně bude samozřejmě několikrát více, ale jinak ta efektivita mi přijde super.
26. 7. 2021 10:50
Proč to dělat jednoduše,....
...když totéž lze udělat složitě... :-O :no: Je evidentní, že u VW jim z toho elektrofašismu už úplně hráblo! :-O :-O :-O :-( :no:
26. 7. 2021 09:06
Re: elektromobil, co baterky nabíjí spalovákem
nejsem Win, Horste
Avatar - Roman Horký
26. 7. 2021 08:17
Re: Náskok díky technice.
:yes: :yes: :yes: :-) :-) :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud