Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle Porsche 911 GT3 vyměnilo šestiválec za čtyřválec Subaru!

Filip Melich
Diskuze (0)

Profesionální drifter a japonský výrobce motorových olejů se spojili, aby postavili unikátní okruhové Porsche, které označují 911 GT3 STI. Dostalo totiž čtyřválec ze Subaru!

Japonský výrobce motorových olejů ENEOS je na právě probíhající SEMA Show v Las Vegas zastoupen několika upravenými vozy. První z nich jsme již zmiňovali v dřívějším článku – jde o starší Nissan Frontier upravený pro závodní účely a s transplantovaným motorem z nového Nissanu Z. Druhý počin je o něco bláznivější, jde totiž o Porsche 911 GT3 s plochým motorem. Že na tom není nic zvláštního? Je, když ten boxer pochází ze Subaru.

Stejně jako v případě závodního Frontieru, i na upraveném Porsche 911 GT3 STI – jak se výtvor nazývá – spolupracovala společnost ENEOS s profesionálním drifterem. Faruk Kugay z týmu DevSpeed Motorsports už loni s japonskou firmou spolupracoval na úpravě BMW řady 3 generace E30 s dvoulitrovým motorem Honda, ale letošní projekt byl podstatně ambicióznější.

Video se připravuje ...

Základem výsledného díla je Porsche 911 GT3 generace 997.1 z roku 2007. Naštěstí nebyl zničen žádný dokonalý kousek, ale v aukci se pořídil po bouračce odstrojený skelet. Když přišla řada na výběr motoru, Faruk Kugay zvolil pohonnou jednotku ze Subaru Impreza STI ročníku 2008. Cílem spojení bylo vytvořit pořádné okruhové náčiní.

Pohonná jednotka z Imprezy STI je 2,5litrový čtyřválec EJ25, který ve snaze o překonání sériového výkonu Porsche 911 GT3 (305 kW/415 k) dostal nové turbodmychadlo BorgWarner, velký mezichladič stlačeného vzduchu Vibrant Vertical Flow, vstřikování od Deatschwerks a palivovou nádrž s navazujícím palivovým systémem od Nuke Performance. Instalován je rovněž zakázkový výfuk a přestavěná šestistupňová manuální převodovka z Imprezy.

Výsledkem je výkon 410 kW (558 k) při 6.500 ot/min, který proudí ke kolům zadní nápravy. O zastavení auta se naopak starají sériové brzdy z 911 GT3 doplněné o destičky Hawk závodní specifikace. Brzdy se pak schovávají za zlatými koly Rotiform 917 obouvajícími pneumatiky Toyo Proxes R888R o rozměrech 265/35 R19 vepředu a 345/30 R15 vzadu. Podvozek auta využívá díly z cupové 911 a nastavitelné tlumiče typu coilover od BC Racing. Kromě toho okruhové Porsche dostalo vzduchové zvedáky od Nuke Performance.

O zvýšení tuhosti a bezpečnosti vozu se stará klec od CageKits, zatímco karoserie Porsche 911 GT3 STI pochází od britské společnosti VAD Design, a to včetně rozšířených blatníků a prahů. Střecha je vyrobena z karbonu a zadní přítlačné křídlo bylo zcela odstraněno. Rallyeovými Subaru inspirované polepy navrhli v Sean Smith Design. Uvnitř se nachází karbonová sedadla Tillet B6 Screamer, závodní pásy, zakázkový volant od DevSpeed a palubní deska od Illumasthetic.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme