Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle třicetileté BMW 3 (E30) je pořádný sleeper, má přes 1.000 koní!

Filip Melich Filip Melich 11. 8. 2022 • 21:25
15
Zobrazit náhledy (15)
BMW 3 (E30) BMW 3 (E30) BMW 3 (E30) BMW 3 (E30) BMW 3 (E30) BMW 3 (E30) BMW 3 (E30) BMW 3 (E30) BMW 3 (E30) BMW 3 (E30)

Pojďme se podívat na jedno skromné BMW 3 generace E30, ze kterého se stal pořádný sleeper s odhadovaným výkonem přes 1.000 koní.

Není všechno zlato, co se třpytí. Vůz na fotkách a ve videích je přesným opakem tohoto rčení. Pro auta podobného typu se vžil název sleeper. Znamená to, že sice mohou vypadat nezajímavě až vysloveně nudně, ale tím jen skrývají svůj skutečný potenciál. Toto BMW řady 3 generace E30 vzniklo jako čtyřválcový model 318is, ale nyní má přes 1.000 koní.

Hned na úvod musíme říct, že výkon přes 1.000 koní nebyl nijak oficiálně naměřen či ověřen, ale jde o odhad majitele. Soudí například podle toho, že s autem v závodu zrychlení (drag race) porazil upravené Lamborghini Huracán, jehož desetiválec byl přeplňován dvěma turbodmychadly. Naopak ve stejné disciplíně pouze těsně prohrál proti upravenému Dodge Viper s výkonem 1.800 koní. Na to, že tohle malé BMW ve své původní podobě poskytovalo 100 kW (136 k) a 172 Nm, je to velice slušný výkon.

Video se připravuje ...

Jak již bylo řečeno, probírané BMW vzniklo v roce 1991 jako model 318is, a v takové podobě jej za 1.000 dolarů (24 tisíc korun) pořídili Joseph a Sam ze společnosti 412 Motorsport. Cílem bylo z auta udělat sleeper, přičemž práce na něm stále probíhají. Vcelku nenápadný zevnějšek ozvláštňují vytažené podběhy a široká kola. Kromě toho již bylo zaslepeno střešní okno, přelakována celá karoserie a úpravy se přirozeně nevyhnuly ani interiéru.

Největší změnou na autě je samozřejmě výměna motoru. Původní řadový čtyřválec M42 nahradil řadový šestiválec M50, který BMW vyrábělo v 90. letech a v různých podobách jej používalo v řadách 3 a 5. V této aplikaci však nezůstal původní a dostal celou řadu úprav, včetně přeplňování.  Auto je zároveň připraveno na použití nitra.

Podceněna nebyla ani příprava podvozku a posílení brzdové soustavy. Ale jak znají všichni nadšenci, podobné projekty nejsou nikdy hotové. Vůz na fotkách a ve videích má například demontovaný přístrojový štít, protože z něj v jednu chvíli začal vycházet kouř. V závěru videa je také zachycen okamžik, kdy během driftování začalo z auta vytékat palivo. Tohle BMW ještě zkrátka vyžaduje hodně práce.

Doporučujeme

Témata