Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tokijský autosalon je malý a nepřilákal téměř žádné zahraniční automobilky

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 23. 10. 2009 • 23:21
18
Na tokijském autosalonu se letos nepředstaví téměř žádné zahraniční automobilky. Ty totiž nyní podle agentury AP snižují náklady a soustředí se spíše na rozvíjející se trhy, například Čínu.

Dominanci japonských automobilek v Tokiu letos podle agentury Reuters naruší pouze dvě menší zahraniční značky Lotus a Alpina. Předchozího tokijského autosalonu, jenž se uskutečnil v roce 2007, se přitom zúčastnily například německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW či americké General Motors a Ford Motor.

"Vzhledem k obtížnému ekonomickému prostředí a omezeným zdrojům jsme museli učinit některá velmi obtížná rozhodnutí, která zahrnovala neúčast na tokijském autosalonu," uvedla automobilka Ford. Výstavní plocha 41. ročníku Tokyo Motor Show je méně než poloviční proti roku 2007, 11 vystavujících automobilek přesto přivezlo 39 světových premiér.

Zahraniční výrobci se drží stranou rovněž kvůli letargii japonského trhu s automobily. Prodej aut v Japonsku se loni propadl o 6,5 % na 3,21 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň za 34 let.

Japonsko stále vede žebříček zemí, vyrábějících automobily. Loni se zde vyrobilo 9,9 milionů automobilů, zatímco v USA jen 6,75 milionů, v Číně 5,4 milionů a v Německu 5,3 milionů automobilů.

Japonský trh je orientován na domácí produkci extrémně. Importované automobily tvořily v minulém roce asi jen 4 % trhu, letošní podíl by měl dále klesat k 3,6% podílu. To je další důvod k neúčasti na nákladném tokijském autosalonu pro značky z Evropy, Koreje nebo z USA.

Automobilky více láká například šanghajský autosalon, který se koná v dubnu. Prodej automobilů v Číně se za prvních devět měsíců letošního roku zvýšil o 34 % na 9,66 milionu vozů. V celém letošním roce by měl podle odhadů překonat 12 milionů aut. Čína by tak měla poprvé v historii z hlediska celoročního prodeje vystřídat Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.

Související články

Témata
23. 10. 2009 23:56
Re: ôlkj
To ti preju ze jsi byl v Asii, ale to te neposadi do kresla o rozhodovani co je a co neni dobre pro automobilovy prumysl!

Ja zil 6 mesicu v Zurichu a ziji jiz 7 let v Londyne a to ze mne nedela cloveka co muze posuzovat trh v techto statech!

Vetsina automobilek v Evrope az na nektere Francouzske maji jen jedinou moznost zvyseni prodeju skrze Asijske trhy, jelikoz v Evrope je trh jiz plny a neni velka moznost rustu! Proto jsou naprosto zavisle na Asii! Mimochodem v Japonsky se Audi prodava velmi velmi dobre!
Avatar - Loptos
23. 10. 2009 19:25
Re: netreba im
IS nie je konkurent?
23. 10. 2009 18:12
Re: netreba im
Odkedy sú Lexus a VW konkurentami?
23. 10. 2009 16:25
Re: ôlkj
Ono by ti potom spadla brada az by Cinane a cela Asie udelali to same! Pote by cely evropsky automobilovy prumysl by v prde...!
23. 10. 2009 14:03
Re: ôlkj
ahaho, regulátor :-|

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud