Toledo i Leon už mají taky motor 1.9 TDI/96 kW
Koncernové motory TDI jsou nabízeny v modelech všech značek německé skupiny dlouhá léta. Začalo to v 90.letech kdy se motor 1.9 TDI (66 kW) stal pojmem a postupně zamířil do všech modelů, kde byla montáž jen trochu možná. 130 koňový diesel se sdruženými vstřikovači má nyní u nás o publicitu postaráno díky Fabii RS.
Prostudujete-li podrobně ceníky Volkswagenu, Audi, Škodovky a nyní i Seatu, budete zřejmě překvapeni, nejen množstvím různých karosérií, které výkonný motor pod přední kapotou ukrývají, ale i značným cenovým rozpětím, které je přirozeně odvislé nejen od velikosti automobilu, ale také záleží na image a zacílení konkrétní značky. Tak lze mít s tímto motorem českou Fabii RS za 495 000,-Kč ale i Audi A6 za 1 119 300,-Kč. Mezi těmito extrémy lze najít Volkswageny Golf, Bora, Passat i Sharan se stejným motorem.
Zájemci o prostorné Toledo mohou tedy nyní vybírat z celkem osmi agregátů o výkonech 66 kW/90 k až 125 kW/170 k, ještě více možností mají zákazníci kupující sportovně laděný model Leon, který jim dává na výběr z celkem deseti (!) motorů o výkonech od 55 kW/75 k až 165 kW/225 k.
Mezi zákazníky jsou velmi oblíbené vyspělé přeplňované vznětové motory se systémem přímého vstřikování nafty do válců, které vynikají svojí vitalitou a zároveň mimořádnou hospodárností. Ucelená řada čtyřválců 1.9 TDI pokrývá svými výkony spektrum od 66 kW/90 k až 110 kW/150 k. Nově zaváděný turbodiesel 1.9 TDI/96 kW (130 k) se svým výkonem řadí k hornímu konci této škály a platí to samozřejmě i o dynamických parametrech jim poháněných modelů.
Toledo, poháněné čtyřválcem 1.9 TDI/96 kW zrychluje z 0 na 100 km/h během 9,9 s a jede nejvýše 205 km/h. Jeho spotřeba paliva přitom v režimech město/mimo město/kombinace činí jen 7,0/4,3/5,2 l nafty na 100 km jízdy.
Leon se stejným agregátem sprintuje z 0 na 100 km/h během 9,8 s a jeho maximální rychlost činí 205 km/h. Jeho spotřeba v režimech město/mimo město/kombinace je stejná, jako v případě modelu Toledo, tedy 7,0/4,3/5,2 l nafty na 100 km jízdy. K příjemně nízké spotřebě obou modelů pomáhá propojení dieselu se šestistupňovou manuální převodovkou.
Motor 1.9 TDI/96 kW se montuje do modelů Toledo ve výbavě Sport a Signo, do jejichž bohaté standardní výbavy patří např. ABS, EDS, ASR, čelní a boční airbagy, kotevní body systému ISOFIX pro uchycení dětských sedaček, automatická klimatizace Climatronic, výškově i podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken předních i zadních dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, autorádio Aura s CD přehrávačem nebo dálkově ovládané centrální zamykání. Toledo Sport má i litá kola 16“. Základní cena modelu SEAT Toledo 1.9 TDI/96 kW Sport činí 649 900,- Kč, Toledo Signo se stejným motorem přijde na 679 900,- Kč.
V modelové řadě SEAT Leon se motor 1.9 TDI/96 kW (130 k) montuje do vozů ve výbavě Signo, které mají standardně např. ABS, EDS, ASR, čelní airbagy, výškově i podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken předních i zadních dveří, palubní počítač, autorádio Aura s CD přehrávačem, automatickou klimatizaci Climatronic, dálkově ovládané centrální zamykání nebo litá kola 15“. Základní cena vozu SEAT Leon Signo 1.9 TDI/96 kW (130 k) činí 679 900,- Kč.
Z velkých investic do vývoje motorů v koncernu VW mohou čerpat všechny dceřinné značky, což je jistě čest pro lidovější škodovky i španělský Seat, ale nesnižuje tento krok image manažerských Passatů (např. 1.9 TDI PD Highline 785 400,-Kč) a prestižních Audi (ceny limuzíny A6 s motorem 1.9 TDI od 1 100 000,-Kč) ?