Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toto Porsche 911 vlastně není úplně tak Porsche 911...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Na první pohled tohle Porsche 911 vypadá jako zachovalé Turbo z počátku devadesátých let, ale ve skutečnosti pochází z roku 1975 a jeho vzduchem chlazený šestiválec nahradil osmiválec z produkce General Motors.

Porsche 911 od jeho zrodu v první polovině šedesátých let až do druhé poloviny let devadesátých charakterizoval vzduchem chlazený plochý šestiválec, který postupně z objemu dvou litrů narostl až na 3,8 litru.

Z pohledu Evropana se až na výjimky téměř vždy jedná o pro daný model devětsetjedenátcky naprosto ideální pohonnou jednotku. Severoameričané mají ovšem již od sedmdesátých let občas poněkud odlišný názor a díky tomu na jejich půdě fungují firmy, které nabízí kompletní výměny šestiválců nebo sady pro zástavbu jiných motorů.

Mezi nejúspěšnější patří firma Renegade Hybrids z Las Vegas, která nabízí montáže nebo sady pro vlastnoruční výměny motorů Porsche 911, 914, 944 a 928 za osmiválce z nabídky koncernu General Motors.

Právě sadu pro montáž osmiválce do Porsche 911 si od této firmy pořídil Bob Radke a výsledkem jeho snažení je vůz, který má spojovat to nejlepší ze světa evropských sporťáků a amerických muscle cars.

Svou kariéru toto Porsche zahájilo jako sériový model 911S v roce 1975, kdy jej automobilka dodala včetně atmosférického vzduchem chlazeného šestiválce o objemu 2,7 l. Bob Radke je ovšem získal před lety bez motoru a rozhodl se pro radikální úpravu namísto renovace do původního stavu.

Za zadní nápravu se díky tomu nastěhoval atmosférický vidlicový osmiválec GM LS6 s hliníkovým blokem a objemem 6,2 l, který v letech 2001 až 2004 montoval koncern General Motors i do Corvette Z06. V Porsche se tento motor pyšní výkonem přes 600 koní (441 kW) a točivým momentem 736 N.m. Tyto hodnoty míří na zadní kola prostřednictvím čtyřstupňové manuální převodovky.

Vedle zástavby osmiválce se malé německé kupé dočkalo i poměrně výrazné proměny svého exteriéru. Vzhled sedmdesátých let s nárazníky s typickými harmonikami vzal za své a Bob Radke své Porsche vizuálně proměnil v typ 911 Turbo generace 964 z první poloviny devadesátých let, jemuž odpovídají použité nárazníky, blatníky, vnější zpětná zrcátka i přítlačné křídlo na zádi.

Podle svého tvůrce má toto Porsche 911 s osmiválcem hmotnost kolem 1130 kg a je o zhruba 13,5 kg lehčí než standardní Porsche 911S z roku 1975. Navíc má díky skutečnosti, že má jeho motor hliníkový blok a v přídi uložené součásti chladicího systému, tento vůz vynikat i lepším rozložením hmotnosti.

Foto: Sandon Voelker/Hagerty

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
3. 7. 2018 08:13
Re: Motor GM....
to jsi trochu na omylu. S V8 dělalo experimenty i samotné Porsche...
[odkaz]
Avatar - wladyk
2. 7. 2018 19:13
Motor GM....
.... a už to přestalo být Porsche. U amíků normální. Oni zprzní všechno. :no: