Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toto Porsche 911 Speedster bylo původně 911 Targa z roku 1989

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Porsche 911 Targa z konce osmdesátých let dvacátého století se díky svému majiteli proměnilo v 911 Speedster, který se vzhledově snaží vrátit šedesátých a sedmdesátých let.

Klasická Porsche 911 se vzduchem chlazenými šestiválci za zadní nápravou osazená více či méně moderní technikou jsou dnes v kurzu, což dokazují především kreace od Singer Vehicle Design nebo Kaege GmbH.

Pozornost si rozhodně zaslouží i kalifornská firma Gunther Werks nebo německá společnost DP Motorsport, která patří k tradičním ladičům vozů značky Porsche. Právě tato firma stojí za současnou podobou vozu, který v roce 1989 opouštěl brány automobilky Porsche jako 911 Targa, ale dnes je z něj 911 Speedster.

DP Motorsport uvádí, že proměna modelu 911 Targa ve Speedster se koncem devadesátých let odehrála v Kalifornii a následně se vůz dostal zpět do Německa.

Kalifornský úpravce zvládl demontáž standardního čelního okna i s rámem, bočních oken a především masivního ochranného oblouku, který doplňuje rozměrné zadní okno a montáž nižšího čelního okna spolu s novými bočními okny a plátěnou střechou i pro 911 Speedster jejího typického krytu zvládl bez větších problémů, ale nový majitel z Berlína měl pocit, že tomuto Porsche ještě něco schází.

Právě v tomto okamžiku nastoupila společnost DP Motorsport, která vůz osadila svou vlastní sadou blatníků, rozšiřujících jej o 25,4 mm na každé straně. Širší blatníky pak doplňují nové nárazníky ve stylu, který byl u devětsetjedenáctek používán na přelomu šedesátých a sedmdesátých let.

Další úpravy se týkají podvozku, kde došlo ke snížení světlé výšky za pomoci změny usazení torzních tyčí a použití nových tlumičů. Celkový vzhled vozu i zvukový projev vzduchem chlazeného šestiválce má umocňovat nový výfukový systém. Prozatím poslední úpravou je matně šedý lak karoserie.

Porsche 911 Speedster ve své současné podobě již splňuje představy svého majitele, ale i přesto jej čeká ještě minimálně jedno kolo úprav. Letos v zimě se se má dočkat montáže stavitelného podvozku H&R a zvýšení výkonu motoru při zachování objemu 3,2 l ze současných 160 kW (217 k) na zhruba 191 kW (260 k).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)