Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TOUR DE CORSE Dešťóvý kolotoč vyhrál Solberg

Michal Hochman
Diskuze (5)
Na start letošní ročníku se postavilo celkem 62 posádek a hned o první vzrušení se postaral tovární tým Škoda, respektive vůz D. Auriola, který pro technické problémy ani neodstartoval do RZ.
















Povrch asfalt

I. Etapa Pátek 17.10 2003

(6 RZ, o celkové délce 95,30 km)

10:11 RZ 1 CARGESE - PAOMIA 1 14,64 km vítěz RZ C. Sainz 89,1 km/h
10:44 RZ 2 VICO - PONT DU LIAMONE 1 15,49 km vítěz RZ S. Loeb 92,6 km/h
11:17 RZ 3 GOLFE DE LA LISCIA - SARROLA CARCOPINO 1 17,52 km vítěz RZ M. Märtin 97,7 km/h
14:23 RZ 4 CARGESE - PAOMIA 2 14,64 km vítěz RZ M. Märtin 89,7 km/h
14:56 RZ 5 VICO - PONT DU LIAMONE 2 15,49 km vítěz RZ M. Märtin 92,7 km/h
15:29 RZ 6 GOLFE DE LA LISCIA - SARROLA CARCOPINO 2 17,52 km vítěz RZ M. Märtin 97,8 km/h

Podle předpokladu

Na start letošní ročníku se postavilo celkem 62 posádek a hned o první vzrušení se postaral tovární tým Škoda, respektive vůz D. Auriola, který pro technické problémy ani neodstartoval do RZ. Didier: „Stáli jsem v časové kontrole a čekali na začátek rychlostní zkoušky. Motor běžel, ale zhasínal pokaždé, když jsem se pokoušel zařadit rychlost. Startovalo se do kopce, takže jsem musel motor vytočit do maximálních otáček a pak teprve zařadit, což převodovka nevydržela. Protože to bylo v časové kontrole, kde se nesmí otevřít kapota, nemohl jsem problém odstranit a byl jsem nucen odstoupit.“

První RZ tedy vyhrál C Sainz s nepatrným náskokem před R. Burnse +0,9 vteřiny a třetím M. Märtinem +1,6 vteřiny. Favorit soutěže S. Loeb dojel na 7. místě +2,7 a asfaltový specialista G. Panizzi na devátém místě se ztrátou +7,1 vteřiny. Druhý jezdec továrního týmu škoda T. Gardemeister zajel 13. čas se ztrátou +15,9 vteřiny na vítěze. Druhou RZ vyhrává S. Loeb a posouvá se startovním polem na třetí místo. Na druhém místě dojíždí RZ se ztrátou +0,8 vteřiny M. Märtin který jde do vedení průběžného pořadí Korsické rally. Před druhým C. Sainzem má náskok pouze 0,1 vteřiny. Potíže s řazením hlásí P. Solberg, G. Panizzi má potíže s převodovkou a technické potíže má C. Sainz. Potíže s kouřem v kabině má T. Gardemeister a špatné pneumatiky zvolil F. Duval. Třetí RZ vyhrává M. Märtin, který si tak upevnil vedení v průběžné kvalifikace před S. Loebem. Pořadí po 3. RZ je následující: 1. M .Märtin, 2. S. Loeb +3,4, 3.C. Sainz +5,1, 4. M. Grönholm +7,0, 5. R. Burns +9,9, 6. F. Duval +12,7, 7. P. Solberg +16,0 a poslední osmé bodované místo držel C. McRae +20,8 vteřiny. T. Gardemeister jel na 13. místě se ztrátou +50,1 vteřiny. V servisu P. Solberg mění převodovku a G. Panizzi si stěžuje na nestabilní chování vozu. Ve čtvrté RZ těsně před cílem dělá hodiny vedoucí jezdec průběžného pořadí M. Märtin, který poškodil vůz a propadl se na sedmé místo průběžného pořadí. Do vedení se tak dostal favorit soutěže S. Loeb, který vede před druhým M. Grönholmem o 2,7 vteřiny. Na třetím místě se drží C. Sainz a na čtvrté se propracoval skvělou jízdou F. Duval, drobnou chybku udělal P. Solberg a propadl se na osmou pozici. Závěr první etapy vyšel dokonale F. Duvalovi, který se posunul na druhé místo průběžného pořadí se ztrátou +3,9 vteřiny na prvního S. Loeba. Třetí příčku si udržel M. Grönholm když na čtvrté místo odsunul C. Sainze. Díky dvou vyhraným RZ (5+6 RZ) se posunul M. Märtin na 5. místo průběžného pořadí. Bodované pozice drží ještě: 6. místo R. Burns, 7. C. McRae, 8. P. Solberg. T. Gardemeister dokončil první etapu na 13. místě se ztrátou +1:37,9 minuty na vítěze. Překvapením první etapy bylo deváté místo v TOP TEN, které obsadil 26-letý Francouz Alexandr Bengue, který na Korsice startuje s vozem Peugeot 206 WRC připravovaným týmem BSA.

Průběžné pořadí po I. Etapě

1. Sébastien Loeb Citroen Xsara WRC 1h 01’24,7 Průměrná rychlost vítěze 93,0 km/h
2. Francois Duval Ford Focus RS WRC +00’03,9
3. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC +00’05,3
4. Carlos Sainz Citroen Xsara WRC +00’10,2
5. Markko Märtin Ford Focus RS WRC +00’18,5
6. Richard Burns Peugeot 206 WRC +00’19,5
7. Colin McRae Citroen Xsara WRC +00’29,4
8. Petter Solberg Subaru Impreza WRC +00’43,7
14. Toni Gardemeister Škoda Fabia WRC +01’37,9

II. Etapa sobota 18.10 2003

(6 RZ, o celkové délce 190 km)

08:33 RZ 7 AMPAZA - PETRETO 1 38,64 km vítěz RZ M. Märtin 90,4 km/h
09:36 RZ 8 PONT DE LA MASINA - COL St GEORGES 1 15,42 km vítěz RZ M. Hirvonen 87,4 km/h
11:29 RZ 9 COL DE CARAZZI - BASTELICA 1 40,94 km vítěz RZ G.Panizzi 89,1 km/h
14:07 RZ 10 AMPAZA - PETRETO 2 38,64 km vítěz RZ P. Solberg 91,0 km/h
15:10 RZ 11 PONT DE LA MASINA - COL St GEORGES 2 15,42 km vítěz RZ P. Solberg 88,8 km/h
17:03 RZ 12 COL DE CARAZZI - BASTELICA 2 40,94 km vítěz RZ P. Solberg 89,5 km/h

Déšť opět míchal pořadím

V sedmé RZ ukončil soutěž A. Bengue, který na RZ urazil u svého vozu kolo a byl nucen ze soutěže odstoupit. V průběžném pořadí se na druhé místo posunul M. Märtin, který 7. RZ vyhrál. Na třetí místo se propadl F. Duval, propad na páté místo zaznamenal i M. Grönholm. Ve vedení se udržel S. Loeb, stejně tak obhájil čtvrté místo C. Sainz a 7. místo C. McRae. R. Burns obul přechodné pneumatiky, ale na suché trati ztratil a propadl se na osmé místo. Na šesté místo R. Burnse se posunul P. Solberg. Nic nenasvědčovalo dramatu, které bylo nachystáno v 8. RZ. Před začátkem RZ začalo pršet a déšť pomalu houstl. Výhodu tedy měli vozy které startovaly jako první, (startovalo se v obráceném pořadí tedy od startovní pozice 15 (M. Hirvonen) do první pozice S. Loeb. M. Hirvonen do RZ tedy jako první a RZ vyhrál. Pokud mne statistiky nematou bylo to první vítězství M. Hirvonena v RZ v soutěži MS. Druhé místo v RZ obsadil P. Bugalski se ztrátou +8,5 vteřiny a na skvělém třetí místě dojel jezdec továrního týmu Škoda T. Gardemeister se ztrátou +9,2 vteřiny. S houstnoucím deštěm přicházejí zprávy o haváriích. Výhoda, která měla být pro R. Burnse, který jako jediný jede na přechodných pneumatikách, ostatní jedou suché s prořezem, nakonec vzala za své, když R. Burnsovi na RZ zhasl motor. Nejdříve havaruje M. Märtin, který pokračuje v soutěži dál ale propadl se na 14. místo průběžného pořadí. Pak havaruje P. Solberg, který udělal hodiny a poškodil při nárazu předek vozu. F. Duval udělal na RZ rovněž hodiny a ztrácí.

Pak přicházejí zprávy o havárii vedoucího jezdce průběžného pořadí S. Loeba. Při průjezdu zatáčkou dostal smyk a při jeho vyrovnání se dostala přední část vozu mimo trať. Naštěstí pro S. Loeba zde bylo několik ochotných diváků, kteří pomohli. Vyproštění vozu však trvalo neúměrně dlouho a S. Loeb dojel do cíle na 47. místě (poslední) se ztrátou +10:17,7 minuty a na předposledního ztrácel +5:05,4 minuty.

Pořadí po 8. RZ se pořádně zamotalo a bylo následující: do vedení jde F. Duval 2. C. Sainz +10,6 vteřiny, 3. P. Solberg +15,6, 4. M. Grönholm +16,8, 5. C. McRae +27,1, 6.R. Burns +33,2, 7. P. Bugalski +50,8, 8. G. Panizzi +52,3 vteřiny. T. Gardemeistr jede na jedenáctém místě průběžného pořadí. V deváté a desáté RZ stahuje náskok na vedoucího F. Duvala P. Solberg (+6,5 vteřiny ztráty na první místo) a na druhého C. Sainze ztrácí +1,4 vteřiny. Příliš se nedaří M. Grönholmovi, který se na chvíli ocitl mimo trať ale v soutěži bez újmy pokračuje dál. Jedenáctou RZ vyhrává P. Solberg, který se tak posouvá na druhé místo průběžného pořadí se ztrátou +3,2 vteřiny. Na třetí místo se propadá C. Sainz, na čtvrté místo se posunul skvělým finišem G. Panizzi a na páté C. McRae. Propad na šesté místo zaznamenal M. Grönholm a na sedmé R. Burns. Osmé místo jede P. Bugalski a jedenáctý jede T. Gardemeistr, který si stěžoval na potíže s řízením. Významný posun zaznamenal M. Märtin (12. místo) a S. Loeb, (15. místo). Závěr druhé etapy dokonale zvládl P. Solberg, který poslední 12. RZ druhého dne vyhrál a jde do vedení průběžného pořadí. Na druhé místo se tak propadl F. Duval, který ztrácí už 17,9 vteřiny, třetí jede C. Sainz, který má šanci se dostat do čela průběžného pořadí MS.

Průběžné pořadí po II. etapě
1. Petter Solberg Subaru Impreza WRC 3h 91’13,6 Průměrná rychlost vítěze 90,1 km/h
2. Francois Duval Ford Focus RS WRC +00’17,9
3. Carlos Sainz Citroen Xsara WRC +00’22,4
4. Colin McRae Citroen Xsara WRC +01’15,5
5. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC +01’23,6
6. Gilles Panizzi Peugeot 206 WRC +01’26,5
7. Tommi Mäkinen Subaru Impreza WRC +02’10,3
8. Richard Burns Peugeot 206 WRC +02’22,0
14. Toni Gardemeister Škoda Fabia WRC +03’34,6

III. Etapa neděle 19.10. 2003

(4 RZ, o celkové délce 112,10 km)

08:12 RZ 13 PENITENCIER COTI-CHIAVARI - PIETRA ROSSA 1 24,24 km vítěz RZ S. Loeb 94,5 km/h
08:55 RZ 14 PONT DE CALZOLA - AGOSTA PLAGE 1 31,81 km vítěz RZ S. Loeb 95,9 km/h
11:47 RZ 15 PENITENCIER COTI-CHIAVARI - PIETRA ROSSA 2 24,24 km vítěz RZ S. Loeb 93,9 km/h
12:30 RZ 16 PONT DE CALZOLA - AGOSTA PLAGE 2 31,81 km vítěz RZ S. Loeb 95,2 km/h

Třetí dějství bylo v režii S. Loeba, který vyhrál všechny čtyři zbývající RZ zkoušky třetí etapy. Zajímavě se jevilo několik soubojů dvojic o lepší umístění. S dostatečným náskokem vědom si toho že nesmí chybovat vede P. Solberg ale za ním svádí souboj o druhé místo C. Sainz s F. Duvalem, o čtvrté M. Grönholm s C. McRaem a o sedmé R. Burns s T. Mäkinenem. Po 13. RZ vedl P. Solberg s náskokem +36,5 vteřiny na druhého F. Duvala, třetí C. Sainz ztrácel na F. Duvala pouhou jednu desetinu vteřiny, čtvrtý M. Grönholm měl na pátého C. McRaeho +2,7 vteřiny a šestý G. Panizzi ztrácel na C. McRaeho +4,6 vteřiny. Na 12. místě jedoucí M. Märtin má potíže s řadící elektronikou a T. Garedemeisterovi praskl stabilizátor na přední nápravě.

Ve 14. RZ dělá hodiny M. Hirvonen a následně v 15. RZ havaruje M. Märtin, když opustil trať a posádka byla převezena do nemocnice na preventivní kontrolu. Potíže s brzdami hlásí G. Panizzi. Závěr soutěže graduje soubojem mezi F. Duvalem a C. Sainzem. V poslední 16. RZ zajíždí C. Sainz třetí nejlepší čas a rally končí na druhém místě s náskokem +5,1 vteřiny před třetím F. Duvalem který v poslední RZ zajel až 10 čas se ztrátou 22,2 vteřiny na vítězného S. Loeba a 15,7 vteřiny na C. Sainze, který se díky zisku 8. bodů dostal do čela průběžného pořadí MS rally. Smolař rally S. Loeb dokončil rally na 13. místě se ztrátou 9:34,0 minuty na P. Solberga. Tovární jezdec týmu Škoda T. Gardemeister dojel na jedenáctém místě bez bodového efektu pro tovární tým.

Rally Tour de Corse dokonale zamíchal průběžným pořadím MS rally. Do konce sezóny zbývají dva závody a bodové rozdíly mezi prvními čtyři kandidáty na titul jsou minimální. Vede Carlos Sainz 61 bodů, 2. Petter Solberg 58 bodů, 3. R. Burns 58 bodů 4. S. Loeb 55 bodů

5. Markko Märtin 43 bodů má ještě teoretickou naději stejně tak jako Marcus Grönholm 43 bodů.

47. ROČNÍK RALLYE DE FRANCE - TOUR DE CORSE

Konečné pořadí jezdců
1. Petter Solberg Subaru Impreza WRC 4h 32’17,6 10. bodů Průměrná rychlost vítěze 90,1 km/h
2. Carlos Sainz Citroen Xsara WRC +00’36,6 8. bodů
3. Francois Duval Ford Focus RS WRC +00’41,7 6.bodů
4. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC +01’09,2 5. bodů
5. Colin McRae Citroen Xsara WRC +01’26,0 4. body
6. Gilles Panizzi Peugeot 206 WRC +01’58,7 3. body
7. Tommi Mäkinen Subaru Impreza WRC +02’25,8 2. body
8. Richard Burns Peugeot 206 WRC +02’36,7 1. bod
11. Toni Gardemeister Škoda Fabia WRC +05’09,9

Konečné pořadí týmů
1. Subaru 12 bodů (1+7. místo)
2. Citroën 12 bodů (2+5. místo)
3. Peugeot 8 bodů (4+6. místo)
4. Ford 7 bodů (3+8. místo)
5. Škoda 0 bod (nebodoval)
Tovární tým Hyundai nestartoval.

Zde si můžete stáhnout plakáty z Rally Tour de Corse.

Michal Hochman
Diskuze (5)