Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Toyota Auris Hybrid Touring Sports Style – Ve znamení trojek

David Šprincl
Diskuze (62)

Z ročního soužití s hybridní toyotou můžeme nahlásit velkolepý rekord. Trasu 33,3 kilometru jsme zvládli za 0,77 litru benzinu.

Bílý auris s dvěma motory pod kapotou má našlápnuto stát se nejoblíbenějším autem, jaké kdy ve Světě motorů absolvovalo dlouhodobý test.

Jeden primát má skoro jistý už teď: vyhrát soutěž o nejnižší spotřebu.

Rekord za rekordem

Velkým rodinným kombíkem jezdíme čím dál úsporněji. Těžko říct, zda za to může fakt, že ho nyní pravidelně řídí šéfredaktor, proslulý svými výsledky v soutěžích spotřeby, nebo se zkrátka hybrid dostal ke konci ročního testu ve Světě motorů do nejlepší kondice. Zatímco první stovky kilometrů polykal v průměru 5,5 litru benzinu, poté, co se jeho služba v redakci přehoupla přes tři sta dní a na ukazateli ujetých kilometrů vyskočil magický údaj 33 333 ujetých kilometrů, začal trhat rekord za rekordem.

Poslední týden v srpnu zvládl stokilometrovou trasu za 3,3 litru. V září si to zopakoval, přičemž jeho velký den přišel v pondělí dvaadvacátého: po 33,3 km na okreskách kolem Prahy ukázal palubní počítač spotřebu 2,3 litru na 100 km – a to jsme ani na chvíli nestiskli tlačítko elektrického módu EV.

toyota technika svetmotoru toyota technika svetmotoru

Ve městě si libuje

Z čistě praktického hlediska si nemůžeme vynachválit hlavně provoz po metropoli. Aniž bychom jezdili vyloženě „na spotřebu“, auris městské trasy dlouhodobě zvládá pod pět litrů.

Je to hlavně tím, že při městském stylu brzda-plyn ušetří hybrid ve srovnání s běžným autem hodně energie. Při nuceném zastavování na semaforech ji nezahazuje proměnou na teplo kotoučů, ale hezky ukládá do baterií. Navíc se auris svým pojetím vyhýbá režimům, kde benzinový motor nepracuje efektivně. Tady odvádí zlatou službu elektromotor, jehož účinnost je proti zážehovému agregátu šestkrát vyšší: devadesát (elektro) procent proti benzinovým patnácti. A při 36 000 ujetých kilometrech už je úspora paliva pořádně znát.

Servis po 30 000 kilometrech

Auto už má za sebou druhý servis. Po třiceti tisících kilometrů došlo na výměnu oleje, obou důležitých filtrů a pořádně jsme nechali proklepnout i brzdy. Na nich je vidět, že zabírají až v nízkých rychlostech a nestačí se obrušovat. Škoda že kotouče nejsou vyrobené z lepšího materiálu: zdá se, že vyreznou dřív, než je člověk opotřebí. Že brzdové destičky nezabírají v celé ploše, bývá obvyklé u opotřebených brzd, ale raritní při tak nízkém kilometrovém nájezdu. Životnost a odolnost brzd přitom mají být výhodou hybridu, který zpomaluje většinou rekuperací.

Plusy

  • Snadné ovládání
  • Spotřeba bez ohledu na styl jízdy
  • Cestovní komfort
  • Plynulejší převodovka než nejlepší automat
  • Desetiletá záruka na trakční baterii
  • Bohatá výbava

Minusy

  • Menší rozsah nastavování volantu
  • Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs
  • Lehce vtíravý hluk při rychlé jízdě
Motor hybridní systém s maximálním výkonem 100 kW
Spalovací motor řadový zážehový čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1798 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 73 kW při 5200 ot./min
Točivý moment 142 N.m při 4000 ot./min
Elektromotor maximální napětí 650 V, výkon 60 kW
Točivý moment 207 N.m
Pohon předních kol
Převodovka samočinná planetová bezestupňová
Nejvyšší rychlost 175 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,2 s
Emise CO2 92 g/km
Spotřeba město/mimo město 3,9/3,9 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 4,0 l/100 km
Rozvor náprav 2600 mm
Délka x šířka x výška 4650 x 1760 x 1475 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1445/495 kg
Objem palivové nádrže 45 l
Pneu 225/45 R 17
Objem kufru 530/1658 l
Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, na hybridní ústrojí 5 let nebo 100 000 km a 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného vozu 594 900 Kč (paket Touch & Go 15 000 Kč)
Základní cena 579 900 Kč
David Šprincl
Diskuze (62)
12. 12. 2020 02:53
Zkušenosti a dotazy na Aurise Hybrid
Ahoj lidi, koupil jsem si Aurise kombi hybrid asi před 4 měsíci, takže jsem stihl konec léta a momentálně začíná zima. V létě se mi dařilo držet spotřebu do 5 l (což jsem myslel, že se mi to podaří jezdit za méně, jelikož se docela snažím) ale teď když se ochladilo (kolem 0 stupňů) už jezdím spíše za 6 l. Je pravda, že jezdím primárně do práce, kde je většina trasy (18km) dálnice, kde jedu 110km/hod. Jsem s autem jinak spokojen, jen jsem tu spotřebu čekal nižší. Možná dělám něco špatně, a tak bych někoho z Vás chtěl poprosit, jestli by mi popsal jaký styl jízdy vede k větší úspoře (jestli pozvolná, ale dlouhá akcelerace pouze v eco otáčkách, a nebo naopak zvolit prudší akceleraci, abych se dostal co nejdříve na požadovanou rychlost a pak už jen udržovat). Když nastartuju v létě, motor se během cca 2 minut zahřeje a pak je možno už jet na ele...ale v zimě tento čas je mnohem delší a navíc se během jízdy na ele znova motor zapne, i když mám baterku dost nabitou. Zkrátka v zimě ta spotřeba naroste ať chci nebo ne.
A pak mám ještě další dotaz ohledně stavu nabití baterie na displeji. Když jedu po dálnici, baterie se mi nabije do výše, že mi chybí ještě dva dílky do maxima. A EV mi vypíná, když se dostanu na 3 dílky od minima. Takže tam není moc prostoru. Mám známého, který má totožný model Aurise a na dálnici se mu baterie nabíjí o dílek navíc, čili 1 pod maximem. Jde to v toyotě nastavit?
Díky moc.
22. 10. 2014 08:50
hybridy
Hybrid nemám,nejel jsem v něm,ale jsem rád,že se vyvíjejí,vyrábí a prodávají..To proto,že si může tuto technologii zájemce koupit..Jasněže nejsou dokonalé,ale to nebyly ani např.první televizory,přesto se prodávaly a teď si můžeme kupovat obří LCD,které rovněž nebudou na trhu věčně,že???
Není otázka zda-li dojde fosílní palivo...Je otázkou KDY dojde a proto bude dobré mít elektroauta...
P.S. Do výhod elektropohonů musíte započíst možnost,nabít baterie doma z FV panelů..
21. 10. 2014 11:55
Re: realna spotreba auris
Řekl bych, že toto asi bude typická vlastnost japonských aut (podobně se chovala i Primera a Accord). Tam jak se rozsvítí rezerva, dá se najet ještě tak 150-200km a nulový dojezd mi Honda hlásí tak v půlce rezervy.
21. 10. 2014 10:44
Re: realna spotreba auris
nadrz je 45 litrov ale palubak ukazuje nulu uz dost skoro ... mne ked ukaze nulu tak viem ze este urobim v pohode 100km

uz sa mi raz podarilo natankovat aj 45,2 L .. benzin bol uplne po hrdlo (ledva sa dala zalozit zatka), ale inak bezne tankujem cez 40 L - staci este jazdit s dojazdom 0 (kludne tak vydrzim tyzden do prace a spat - 10-15 km denne asi)
21. 10. 2014 10:38
Re: porovnanie spotreby diesel vs. benzin vs. hybrid
Mal som Aurisa kratkeho 1,6 VMatic a teraz mam Auris TS Hybrid a dlhodoba spotreba 7,6 vs 5,5. Jazdim kratke trasy do prace cca do 5km, sem tam dialnicu (150 tacho) a raz za cas sa idem len tak povozit na okresky (takze mix by som povedal rovnomerny).

Zakladna vec je naucit sa jazdit s hybridom predvidavo, aby si nemusel prudko brzdit a tym padom minat energiu na teplo. Pokial pri brzdeni rucicka power monitora nezajde uplne na dno pola "charge" tak sa mechanicke brzdy ani neaktivuju a brzdis cisto elektromotorom (toto plati len nad 20km/h - pri nizkych rychlostiach uz na zastavenie treba aj mechanicke brzdy, ale to je fakt na poslednych 10 metrov)