Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris přijde i za oceán. Jako Scion.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Toyota zariskovala, když před osmi lety představila hatchback pro Evropu s novým jménem. Jeho druhou generaci nabídne dokonce Američanům.

Japonská automobilka si dovolila marketingový risk a hatchbacky pro Evropu se jmenují Auris. Dokonce i v druhé řadě, i když v jejím případě se zvažoval návrat ke tradičnímu názvu Corolla. Nakonec se tak ovšem nestalo a kompakty pokračují na starém kontinentu se „zlatou“ visačkou (aurum latinsky znamená zlato). Ale pro americký trh se chystá velké překvapení: Auris zamíří i tam!

Kdysi nebývalo zvykem, aby se původně neamerické modely prodávaly za Velkou louží. Dokonce i Corolly vypadaly jinak pro Japonce, Evropany a Američany. A dnes? V USA nabízejí své původně evropské typy třeba Ford a Chevrolet. Jistě, jde o domácí producenty, ale také globální hráče. A přidá se k nim i v současnosti největší světová automobilka. Ovšem aby hrátek se jmény nebylo málo. Auris se nebude jmenovat Auris a neponese původní emblém, nýbrž logo Scionu.

Scion je relativně levnou značkou pro mladé, ano, Američané mají trochu jiný vkus než my a ne každý studentík vysoké školy jezdí mustangem nebo corvettou. Auris jim nepřijde tak konzervativní jako nám. Toyota se nedávno zabývala myšlenkou Scion posunout naopak výše (mezi mateřskou značku a Lexus), ale nakonec k tomu nedojde. I když dost strádá, jeho pozice se měnit nebude. Prostý badge-engineering vyjde navíc podstatně levněji než vývoj zcela nového modelu, byť třeba na existující platformě. A Scion chce svou paletu v poměrně krátkém časovém období podle informací serveru xB Automotive News Europe zcela změnit. Musí...

Auris s přelepeným logem nahradí na jaře 2015 hranatý hatchback xB s benzinovým čtyřválcem 2,4 l/118 kW. Takhle velké motory ale evropský model pochopitelně nemá... Pro USA dostane výhradně čtyřválcovou zážehovou osmnáctistovku s výkonem určitě větším než 102 kW. Zadní náprava s dvojitými lichoběžníky mu zůstane, tu třeba sedany Corolla na jinak stejném šasi postrádají.

Toyota však chystá i malý crossover na základě Aurisu a pilně jej testuje, proháněl se třeba po Nordschleife. Ten dostane logo Scionu nejpozději v roce 2017. S touto značkou se za mořem nabízí také sportovní „Toyobaru“ jako model FR-S a dokonce i maličké iQ. To na rozdíl od kupé s pohonem zadních kol zazpívá svou labutí píseň už v závěru letošního roku. A nástupce rozhodně nedostane... Od ledna do června jich bylo v USA prodáno jen 1.227, odbyt spadl v meziročním srovnání skoro o polovinu a nemá smysl, aby dále setrvával v portfoliu. Toyota iQ koneckonců neudělala ani příliš velkou díru do Evropy, prodávala se dokonce krátce i u nás. Myšlenka třímetrového mikroauta se čtyřmi sedadly byla nápaditá, ale v praxi se bohužel neujala.

Objeví se naopak nový sedan, ovšem původem od Mazdy, půjde o tříprostorovou variantu nedávno prozrazené řady 2 z mexické továrny. Vzkříšení Scionu je tak na pochodu. A na závěr jedna důležitá informace: Toyota si nechala zaregistrovat nové ochranné známky iA, iD, iM, tD, tK, tR, tS a tZ. Je předem jasné, kde je použije...

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
30. 7. 2014 17:28
Re: Motor 1,8
To je Amerika. Tam ponukaju napriklad Chevrolet Sonic/Aveo s motormi ECOTEC 1,8 a 1,4 Turbo. ;-)
30. 7. 2014 12:41
Re: usvseu
Spíš bys mohl říct, že tam, kde Auris končí, MZD3 pokračuje dál, začínají více méně na stejném :-)
Avatar - KANKUNEN
30. 7. 2014 12:14
Re: usvseu
Tam kde Auris krouťakem končí MZD3 začíná, takže to není taková zdechlina v běžných otáčkách.
30. 7. 2014 12:03
Re: usvseu
V Evropě se "trojka" nabízí s atmo 2litrem, kdo to dnes v této třídě má? :-)
Avatar - dewill
30. 7. 2014 12:02
Re: Motor 1,8
Souhlas, mám zkušenosti s tímhle motorem z corroly sedanu a klidně by to sneslo více výkonu, minimálně ve více lidech....ale spíš než k výkonu mám výhrady k příliš měkkému naladění, ani ne snad podvozku, ale spíš serva, řazení a pedálů. Vždycky když přesednu z primery do corroly, tak mám pocit, že šlapu do bahna:)