Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Avensis: Ceny v Německu začínají od 22.700 Euro (asi 570 tisíc Kč)

Diskuze (35)
Toyota zveřejnila ceník nového Avensisu pro německý trh. Základní provedení Avensis 1,6 stojí 22.700 Euro (asi 570 tisíc Kč), nejlevnější turbodiesel Avensis 2,0 D-4D má cenovku 24.950 Euro (asi 630 tisíc Kč). Kombi je o 1.000 Euro (25 tisíc Kč) dražší.

Motor 1,6 Valvematic (97 kW) bude dostupný jen v základní výbavě a v případě sedanu ve výbavě Sol. Naopak nejvýkonnější benzinový motor 2,0 Valvematic (112 kW) a turbodiesel 2,2 D-Cat (130 kW) bude možné objednat jen s nejvyšším stupněm výbavy Executive.

Toyota nabízí dvě karosářské verze – klasický sedan a kombi, které je dražší o 1000 až 1400 Euro (25-35 tisíc Kč, v závislosti na výbavě a motorizaci, ve většině případů však je rozdíl 1000 Euro). Kromě šestistupňové manuální převodovky je možné mít motory 1,8 a 2,0 Valvematic s bezestupňovou převodovkou Multidrive S a 2,2 D-4D s šestistupňovým automatem.

Základní výbava obsahuje manuální klimatizaci, autorádio s ovládáním na volantu, elektrické stahování předních oken, sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy, stabilizační systém VSC a kontrolu trakce. Toto provedení stojí na 16palcových ocelových kolech.

Toyota Avensis sedan - zážehové motorizace na německém trhu
Motor1,6 Valvematic1,8 Valvematic2.0 Valvematic
Zdvihový objem [cm3]159817981986
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]97/6400108/6400112/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]160/4400180/4000196/4000
Max. rychlost [km/h]200200205
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,49,4 (10,4)9,0 (10,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,5 (6,7)6,9 (7,0)
Pohotovostní hmotnost [kg]13651370 (1405)1400 (1435)
Cena Avensis [Euro]22.700--
Cena Sol [Euro]24.00025.200 (26.600)-
Cena Executive [Euro]-27.850 (29.250)28.650 (30.250)

Údaje v závorkách platí pro převodovku Multidrive S (CVT).

Sol přidává dvouzónovou automatickou klimatizaci, Bluetooth s ovládáním na volantu, dešťový a světelný senzor, elektrické stahování oken i vzadu a přední mlhovky. V nejvyšší výbavě Executive pak nechybí bezklíčkový vstup Smart-Key se startováním tlačítkem, vyhřívaná přední sedadla, elektrické sklápění vnějších zrcátek, měnič na 6 CD a 17palcová litá kola.

Jen s motorem 2,2 D-4D a automatickou převodovkou se nabízí plně vybavená TEC-Edition. Ta má řadu příplatkových prvků výbavy určených pro Executive – konkrétně se jedná o panoramatickou střechu, bi-xenonové světlomety, Pre-Crash systém, zadní parkovací senzory a 18palcová kola.

Toyota Avensis sedan - vznětové motorizace na německém trhu
Motor2.0 D-4D2.2 D-4D2.2 D-Cat
Zdvihový objem [cm3]199822312231
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]93/3600110/3600130/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]310/1800-2400340/2000-2800400/2000-2800
Max. rychlost [km/h]200210 (205)220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,9 (9,5)8,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,5 (6,4)5,9
Pohotovostní hmotnost [kg]14901515 (1535)1515
Cena Avensis [Euro]24.950--
Cena Sol [Euro]26.45027.950 (29.550)-
Cena Executive [Euro]29.10030.100 (31.700)31.100
Cena TEC-Edition [Euro]-(36.950)-

Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.

Specifikace výbav platí pro Německo a na českém trhu se mohou lišit.

Diskuze (35)
Avatar - R32
8. 12. 2008 01:13
Re: Cena
V podstate súhlas... ;-) :yes:
Avatar - Katikakus
7. 12. 2008 22:25
Re: Čo to je ? Copy shop.
Souhlas, soucasna korejska produkce je designove mnohem vice evropska nez nektere evropske znacky - viz treba posledni vytvory Skody Auto.
Avatar - Katikakus
7. 12. 2008 22:24
Re: Cena
Srovnaval jsem treba s Mazdou nebo Hondou a proti nim je design konzervativnejsi, i kdyz musim souhlasit, ze u novych modelu se Toyota stale vic od teto strategie odklani. Mne osobne se libi jak soucasna (koncici), tak nova generace Avensisu, ale musim rict, ze Mazda 6 je hezci. Design je vsak ciste subjektivni.
Ad VW - Scirocco a CC maji evokovat dojem sportovnosti - proto byly vytvoreny. Golf sportovnosti opravdu moc nepobral a obavam se, ze stejne to bude s Polem. Schazi invence a odvaha zkusit neco jineho. Porad dokola se oplacava ten samy zaklad a to uz dnes nestaci.
7. 12. 2008 21:56
Nový Avensis
Mě design nového Avensise neuráží. Design je podle mého názoru svalnatý; zvláště oceňuji vystouplé lemy blatníků, pěknou linku vedoucí od předního nárazníku až k zádi a hezký prolis na spodku dveří. A světla? Tak trochu á la Cadillac, ale velmi hezká. Designéři Toyoty si evidentně vzali k srdci často opakovanou výtku vůči minulé generaci Avesise - příliš usedlý vzhled. Jistě budete souhlasit, že teď už Avensise sotvakdo bude kritizovat za usedlý vzhled.

Interiér je fajn. Jsem rád, že se Toyotě podařilo oprostit od lesklých imitací kovu. To, co předvádí třeba Mondeo, je hrůza.

V motorech jsou patrné japonské rysy - zde vnímám hlavně poměrně malé, ale točivé a výkonné benzíny s nízkou (papírovou) spotřebou. Se všemi pokoří auto dvoustovku a i ten základní motor zrychlí na sto ani ne za jedenáct vteřin. Jenom mi nejde do hlavy dost malý papírový výkonový odstup jednotlivých benzinových motorizací - vždyť mezi osmnáctkou a dvoulitrem je rozdíl 4 kW a 16 Nm. To mi nepřijde moc. Pokud bych si měl mezi benzíny vybrat, bral bych osmnáctku.

Ale evropské auto střední třídy dělají diesely a ty jsou u Avensise výborné (snad s výjimkou toho základního). Naproti tomu 133 kW a 400 Nm krouťáku u dvadvojky je úplně jiná káva.

Konkurenti ve střední třídě se mají na co (ne)těšit.
7. 12. 2008 21:12
Re: AVE MARIA
Ak by si niekedy sedel za volantom tak by si vedel, ze kazdy clovek caka od auta ine veci, dobre jazdne vlastnosti, prakticnost, kvalitu, pekny design, image, prestiz atd, a potom je ta marginalna skupina, do ktorej patria ludia, co pri jazde jednou rukou mackaju volnat, a druhou obchytavaju palubovku. Zrejme patris do tej poslednej, ak vobec do neakej patris. A tym padom budes asi poslednym clovekom, kto moze urcovat, kto ma a kto nema 'vlastnu hlavu'.
Kazdopadne urcit kvalitu plastov podla fotiek vyzaduje istu odvahu.
Pri sklonovani burago sveta sa mi zda, ze jediny kdo v nom zije, si Ty, a podla toho sudis aj inych ludi.
Ale ono to tak nemusi byt, ze ked ty nemas, tak ani nikto iny mat nemoze...;-)