Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Avensis na českém trhu: Ceny od 559.900,- Kč (kombi 584.900,- Kč)

Diskuze (119)
Nový Avensis přichází na český trh se základní cenovkou 559.900,- Kč, nejlevnější turbodiesel s karoserií sedan stojí 579.900,- Kč. Nabídka zahrnuje dvě karoserie, šest motorů a čtyři stupně výbavy.

Toyota nabídne v České republice všech šest motorů. Benzinové agregáty zastupuje trojice nových motorů – 1,6 Valvematic (97 kW, jen se základní výbavou), 1,8 Valvematic (108 kW) a 2,0 Valvematic (112 kW). Příplatek za dvoulitr je 20 tisíc Kč. Dvojice silnějších motorů je v nabídce také s bezestupňovou převodovkou Multidrive S (+ 40 tisíc Kč), standardem je vždy šestistupňová manuální převodovka.

Na straně turbodieselů je nabídka srovnatelně široká – 2,0 D-4D (93 kW), 2,2 D-4D (110 kW, možnost automatické převodovky) a 2,2 D-Cat (130 kW). Nová generace přichází se dvěma karosářskými verzemi – sedan a kombi. Liftback v aktuální generaci chybí.

Toyota předpokládá, že letos v ČR prodá 500 nových Avensisů. To je výsledek na úrovni konkurentů jako Renault Laguna, Peugeot 407 nebo Mercedes-Benz třída C. Přibližně 4 % Avensisů budou mít automatickou převodovku.

V nabídce jsou čtyři stupně výbavy. Základní provedení Terra má manuální klimatizaci, elektrické stahování předních oken, elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, palubní počítač, dešťový senzor, autorádio s CD/MP3, dvěma tunery a 6 reproduktory a ovládání rádia na volantu. Bezpečnostní výbava zahrnuje 7 airbagů (včetně kolenního pro řidiče), ABS, brzdový asistent, stabilizační systém VSC a aktivní opěrky hlavy.

Toyota Avensis sedan - ceny benzinových motorů na českém trhu
Motor1,6 Valvematic1,8 Valvematic2,0 Valvematic
Převodovka6M6MCVT6MCVT
Zdvihový objem [cm3]15981798179819861986
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]97/6400108/6400108/6400112/6200112/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]160/4400180/4000180/4000196/4000196/4000
Max. rychlost [km/h]200200200205205
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,49,410,49,010,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,56,76,97,0
Cena Terra [Kč]559.900,-584.900,----
Cena Luna [Kč]-644.900,-684.900,---
Cena Sol [Kč]-709.900,-749.900,-729.900,-769.900,-
Cena Premium [Kč]---799.900,-839.900,-

Verze Luna přidává dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektrické stahování zadních oken, tempomat, vyhřívání předních sedadel, elektricky nastavitelnou bederní opěrku řidiče, připojení Bluetooth, přední mlhovky a litá kola. Interiér má titanový dekor místo černého.

Výbava Sol je dostupná se všemi motory kromě základního 1,6 Valvematic. Proti Luna obsahuje navíc bi-xenonové světlomety, bezklíčový vstup a startování, bambusový dekor takesumi, elektricky sklopná zpětná zrcátka, zadní parkovací senzory a 17palcová kola. Výbavu je možné rozšířit dvěma balíčky – Luxury Pack (kožené čalounění, elektricky nastavitelná přední sedadla a volant; + 50 tisíc Kč) a Multimedia Pack (navigace s 40GB diskem, měnič na CD, parkovací kamera; + 60 tisíc Kč).

Vrcholem nabídky je verze Premium. K výbavě Sol přidává 18palcová kola, měnič na CD, 11 reproduktorů a Luxury Pack – kožené čalounění a elektricky nastavitelná přední sedadla a volant. I pro Premium je možné objednat Multimedia Pack, v tomto případě za 45 tisíc Kč, protože měnič CD už Premium má. Navíc je v nabídce Safety Pack (+ 55 tisíc Kč), který obsahuje adaptivní tempomat, přednárazový bezpečnostní systém, systém udržování v jízdním pruhu a varování při vybočení z jízdního pruhu.

Toyota Avensis sedan - ceny dieselových motorů na českém trhu
Motor2,0 D-4D2,2 D-4D2,2 D-4D2,2 D-Cat
Převodovka6M6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]1998223122312231
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]93/3600110/3600110/3600130/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]310/1800-2400340/2000-2800340/2000-2800400/2000-2800
Max. rychlost [km/h]200210205220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,99,58,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,56,45,9
Cena Terra [Kč]579.900,----
Cena Luna [Kč]639.900,-684.900,-724.900,--
Cena Sol [Kč]704.900,-749.900,-789.900,-774.900,-
Cena Premium [Kč]-819.900,-859.900,-844.900,-

Karoserie kombi je o 25 tisíc Kč než sedan. Příplatek za metalický lak je 15 tisíc Kč.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Toyota Avensis - Proti Accordu a Mazdě6

Diskuze (119)
Avatar - Plautus
29. 1. 2009 10:08
Re: O ničom
to chápem, mne tiež príliš nechutí, ale "od hladu" si človek nevyberá...tým hladom myslím, že autá v práci som nevyberal ja osobne ;-)
Avatar - woody-alien
29. 1. 2009 00:27
Re: NEPRIJEMNY 507
:yes:
Avatar - woody-alien
29. 1. 2009 00:25
Re: Nenápadné, důstojné,...
Zatím...ale třeba novej Megane je sice o málo, ale přece jen lehčí při nárůstu rozměrů. U nižší střední to ještě neni taková tragédie ( ten nárůst rozměrů), ale že Mondeu chybí už jen 5 cm do mojí dodávky (4899 mm), to je trochu na hlavu. A s tím souvisí i váha pochopitelně.
28. 1. 2009 21:58
Re: Trvalá teta Toyota
Jsem sice na miste, ale staty jsou velky a s tim i rozdily, ikdyz obcas cestuju, tak preci jen nejvic se bavim s lidma ze stredozapadu, na pobrezi to je jiny, ale ne dramaticky, v uvedomele Kalifornii je videt v prumeru spis auta novejsi a drazsi, mozna min trucku, ale urcite ne mensi, pokud teda nemluvime o SF, kde je to dany naprosto zoufalym parkovanim. A Kalifornie je uvedomela zejmena diky ekonomickemu momentu, kdy auta s nizsima emisema jsou ruzne zvyhodnovany (coz je samozrejme spravny). Jako zajimavou informaci bych spis videl, ze Obama uz pozadal EPA, aby prezkoumala svoje rozhodnuti regulovat emise centralne, ale nechala to na jednotlivych statech, kdy 13 jich je uz dnes pripraveno pritvrdit. Na US trhu je uz mnoho malych aut, jsou popularni, ale pokud se nepletu, stredni trida to porad valcuje (prodej malych aut, stejne jako hybridu, koreluje s cenou benzinu) a zmena urcite prijde, to nepopiram, ale nebude dramaticka, to by musela prijit nejaka dramaticka regulace a to v soucasne ekonomicke situaci nehrozi, pocitam, ze prijde CO2 tax, ktera se dotkne i pohonnych hmot, jinak se o nicem chystanem moc nevi, predpokladam, ze prijde spise neco, co se volicu dotkne neprimo, bohuzel, zadnou radikalni zmenu danove politiky PHM cekat nelze. Pokud je zakladni motor v golfu 2.5l, nezda se mi, ze je vsechno v poradku. Jedina ucinna paka pro nejakou zmenu jsou vzdycky penize. Pokud ale bude nejaka zeme leadrem v zavadeni technologii typu plug-in hybrid, je docela dobre mozne, ze to budou USA. Behem poslednich dvou tri dni se vi vice, co by melo byt soucasti prvniho Obamova balicku, jen 2% maji jit na cistou energii a to jeste je rozlozene do pomerne dlouheho casoveho horizontu, takze predvolebni sliby o solarni energetice, novych zdrojich energie pro predpokladany prechod na masovejsi vyuzivani el. energie k pohonu dopravnich prostredku (v brutalne zamorenem LA jezdi vlaky furt na naftu), pokud budou alespon z casti naplneny, nebude to prostrednictvim tohoto stimulu.
Na zaver se omlouvam vsem, ktere jsem kdy kritizoval za spatny pravopis, protoze tak brutalni hrubka, jaka se mi podarila v predchozim prispevku, se jen tak nevidi.
28. 1. 2009 20:30
Re: Nenápadné, důstojné,...
Vezmi si, že by Insignia vážila o 200-300 kg menej. Tým pádom by stačilo o 15-20 kW menej, a to znamená tiež úspornejší a čistejší motor, nie? ALe realita asi bude iná, trend je presne opačný.