Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Avensis 2.0 VVT-i
Toyota Avensis 2.0 VVT-i
Toyota Avensis 2.0 VVT-i
Toyota Avensis 2.0 VVT-i
24 Fotogalerie

Toyota Avensis se 73 tisíci kilometry je lákavou koupí za pár šupů

Lukáš Volšický

V Praze se prodává už zapomenutá Toyota Avensis první generace, která je ve výjimečném stavu. A nestojí ani sto tisíc korun.

Vzpomínáte si ještě na Toyotu Avensis? Japonská značka ji v Evropě začala prodávat už v roce 1997, aby se stala nástupcem modelu Carina E. Koncem devadesátých let byl nový avensis rozsáhlou modernizací svého předchůdce, protože z něj převzal podvozkovou platformu i motory a zaujal hlavně přepracovanou karoserií. Japonci jej vyráběli v evropské továrně v Burnaston v Derbyshiru ve Velké Británii.

První generace Toyoty Avensis se vyráběla v letech 1997 až 2003 a v srpnu 2000 prošla decentním faceliftem, s nímž dostala i potřebou technickou inovaci – ve výhradních benzinových čtyřválcích se objevilo variabilní časování ventilů VVT-i. Celá modelová řada, skládající se ze sedanu, hatchbacku a kombi, si přitom vybudovala dobrou pověst pro svou velkou spolehlivost, prostornost, velkorysou výbavu, kultivovanost i jízdní komfort.

Toyota Avensis však nikdy neuměla ohromit. Dodnes vypadá docela nudně a vzrušení je jí cizí. To může být i jedním z důvodů, proč se s japonsko-britskými avensisy už příliš nesetkáváme, zejména oproti její konkurenci – Fordu Mondeo nebo Mazdě 6. A mizivý zájem nadšenců do japonských aut o tento model od Toyoty je i jedním z důvodů, proč si dnes můžete koupit opravdu zachovalý kousek doslova za pár šupů.

Video placeholder
Toyota Land Cruiser - první statické dojmy • Marek Bednář/Auto.cz

V české inzerci Ráj veteránů jsme našli nastávající youngtimer, kterým je Toyota Avensis první generace po faceliftu, jehož nejvýraznější okem viditelnou novinkou bylo přesunutí předního znaku z kapoty na masku chladiče. Zaujme luxusně vypadajícím odstínem laku v barvě šampaňského i relativně nízkým nájezdem.

Prodávaný avensis má pod kapotou výkonnější atmosférický dvoulitrový zážehový čtyřválec s maximálním výkonem 110 kW (150 koní) a pětistupňovou manuální převodovkou. Aktuálně je k mání v Praze a je po prvním majiteli, který si jí koupil v českém dealerství. Na dnešní poměry v je v až nevídaném stavu a nabídka uvádí, že od roku výroby 2001 najel pouze lehce přes 73 tisíc kilometrů.

A pokud zrovna koukáte po starším japonském sedanu a nevadí vám pohon předních kol, tenhle avensis se snaží přitáhnout váš zájem za necelých sto tisíc, přesněji 99.990 korun českých. Věříme, že za tyhle peníze se s ním bude jezdit příjemně, a navíc i dlouho.