Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Toyota Camry 2.5 Hybrid – Lepší, ale pořád svá

Stanislav Kolman
Diskuze (244)

Manažerský sedan od Toyoty prošel omlazením, které vymazalo tolik kritizované nedostatky. Ale bude to českému obchodníkovi stačit, aby hybridní Camry upřednostnil před Superbem a spol.?

Design, interiér


Model Camry se na český trh vrátil v roce 2019 po takřka patnáctileté odmlce. A protože Evropa není jeho primárním útočištěm, cesta k potenciálnímu kupci je o něco trnitější než v případě Škody Superb či Volkswagenu Passat. Toyota Camry neumí být kombíkem a seženete ji pouze coby čtyřválcový hybrid. Přesto je tu pár důvodů, proč byste tento kousek neměli při výběru nového vozu na dlouhé obchodní cesty ignorovat.

Kosmetické úpravy

Na inovace v rámci omlazovací procedury abyste si pořídili lupu. Nejsou totiž nikterak výrazné, v rámci exteriéru se tvůrci spokojili pouze s upravenou přídí s výraznější maskou a jiným nárazníkem. Přepracovaného vzhledu se dočkalo také obutí o sedmnácti a osmnácti palcích. Neočekávejte tedy, že by měl facelift na vašem vnímání modelu Camry cokoliv zásadně měnit.

Zájemci tak ocení zejména vnitřní úpravy. Tady se zapracovalo na středové obrazovce multimediálního systému, která má nyní devět palců, je lépe na očích a konečně podporuje služby Apple CarPlay a Android Auto. Sice jen „po drátu“, ale i tak… Camry, vítej v roce 2021! Pomyslné třešničky pak představuje luxusní čalounění či dekorativní obložení v kabině. A nezapomnělo se ani na bezpečnost, balík technologií Safety Sense je nově rozšířen o předkolizního asistenta či funkcí automatického brzdění při odbočování. Změny nijak zásadní, přesto vítané.

Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid

Best of

Zkoušený hnědý exemplář představuje v zásadě to nejlepší, co si můžete na modelu Camry navymýšlet. Standardní výbava nejvyšší verze Executive je věru bohatá, čítá například Bi-LED přední světlomety, přední a zadní parkovací senzory, hlídání slepého úhlu, vyhřívaný volant, pádla řazení či kožené přírodní čalounění.

Komu by to nestačilo, může výbavu rozšířit o paket VIP za 145.000 Kč. Není to úplně málo peněz, zase ale dostanete hodně muziky. V balíčku nechybí prémiové audio JBL s devíti reproduktory, head-up displej, třízónová automatická klimatizace, elektricky ovládaná roleta zadního okna, elektrické ovládání polohování zadních sedadel, panoramatické sledování kolem vozu, sedadlo řidiče s paměťovou funkcí, ventilovaná přední sedadla, vyhřívání zadních sedaček a tak dále…

V ostatních aspektech je to ale přesně taková camry, jakou známe z dřívějších testů. Délka téměř 4,9 metru a rozvor přes 2,8 metru slibují dostatek prostoru pro cestující v obou řadách. Sedačky sice nemají výrazné boční vedení, ale moc hezky se do nich zapluje a poskytují perfektní komfort i na dlouhých cestách. A ventilace přijde v aktuálním horku také vhod!

Vraťme se ještě k paketu VIP, který s sebou přináší i jistá omezení. Zmenšení zavazadlového prostoru o čtyřiadvacet litrů na výsledných 500 l vás asi zas až tolik mrzet nebude. Na manažerské sedany je v kufru místa pořád dost, zavazadelník má pravidelné tvary, takže v tomto ohledu strádat nebudete. Jenže s VIP balíčkem se musíte rozloučit se sklopnou druhou řadou sedadel, takže co do variability jsou možnosti vozu značně omezeny. Nezakrytou vrchní část kufru zpozoruje až opravdu všímavé oko, třeba když se natahujete pro věci nasunuté až k zadním opěradlům, přesto to v autě s cenovkou kolem milionu nepůsobí úplně hezky.

Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid

Motor, jízdní vlastnosti


Hybrid chce cvik

Zatímco zájemce o superb či passat nejčastěji vyhlíží kousky s turbodieselem a mnohdy si rád připlatí za pohon všech kol, byť jej třeba zas až tak často nevyužije, možnosti camry jsou v tomto značně očesanější.

V nabídce najedeme jedinou motorizaci, a sice 2,5litrový čtyřválec o výkonu 130 kW (177 k) s maximálním točivým momentem 221 newtonmetrů. Protože se ale motor může opřít o elektrifikovanou výpomoc ve formě full-hybridu a 88kW elektromotoru, dostává se na systémový výkon 160 kW (218 k). To znamená stovku za 8,3 sekundy a maximální rychlost 180 km/h. S agregátem je spojena převodovka e-CVT, která parametry distribuuje pouze na přední kola.

Samotný spalovák byl od počátku vyvíjen pro spojení s elektromotorem, takže se vyznačuje vysokou účinností a snížením energetických ztrát o 20 %. Ale co praxe? Monotónní vysavačový projev hybridu už není tak otravný jako před lety, přesto se jej při sešlápnutí plynového pedálu až k podlaze dočkáte. Ale jak psal před pár měsíci kolega Ondra Mára, s hybridem se musíte sžít a „naučit“ se jistým návykům, pak se z camry stane prima společník klidně i na dlouhých dálničních přesunech.

Dynamika vozu je velmi dobrá a často není potřeba drtit plynový pedál až k zemi, abyste předjížděcí manévr provedli bezpečně. V takovém případě jste dostatečně rychlí a jízdu nedoprovází rušivá akustika. A navíc jezdíte se slušnou spotřebou paliva. V městských uličkách se palubní počítač pravidelně chlubí hodnotami začínajícími čtyřkou. Dokonce vám ukáže, kolik času trávíte v čistě elektrickém režimu, a přestože jde o hybrid bez externího dobíjení, hodnoty to jsou překvapivě vysoké. Ve městě klidně nad sedmdesáti procenty! Pokud máte obavy z dálničního odběru, ani tady to není nic dramatického, i když už se hybrid nemůže opřít o elektrickou výpomoc. Při dodržování tuzemského rychlostního limitu počítejte se spotřebou do 6,5 litru.

Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid

Pohodlí především

Pominu-li hlasitější akustiku v plném zápřahu, je camry příkladně odhlučněným sedanem, který si vás získá komfortním a pohodovým projevem. Jen bláhový kupec by si od auta sliboval jakékoliv sportovní ambice, tady je hlavním tématem pohodlí na dlouhých cestách. Řízení je naladěné tak akorát, takže se vůz do zatáček vrhá ochotně a jistě drží volenou stopu. Nic víc, nic míň.

Camry dává na výběr z několika jízdních režimů. Mód Eco je utlumenější, rozdíly mezi Normal a Sport byste však těžko zpozorovali. Už kvůli tomu, že japonský sedan přijíždí s klasickým železným podvozkem bez adaptivních funkcí. Vzadu má ale vždy víceprvkovou nápravu a hlavně byl laděn speciálně pro evropské zákazníky. A tohle všechno v kombinaci s obouvanými osmnáctkami funguje na jedničku. Auto má tužší charakter, ale i na velkých dírách zůstává komfortní, jisté a dobře odhlučněné. Žádné přehnané rány ani jiné neduhy, v opravdu rozbité zatáčce se ozve jen nenápadné tlumené bouchnutí, pak ale camry s jistotou pokračuje dál.

Toyota Camry 2.5 Hybrid Toyota Camry 2.5 Hybrid

Závěr


Závěr

Toyota Camry je zajímavou alternativou ve světě manažerských automobilů. Nemá sice verzi kombi s obrovským kufrem ani u nás stále populární nafťák, přesto si myslím, že má co nabídnout. Hybridní čtyřválec je totiž ve většině situací dostatečně svižným a příjemným společníkem, podvozek je komfortní, kabina prostorná a hezky odstřihnuta od ruchů okolního světa.

Japonci navíc zapracovali na nedostatcích, které zákazníci kritizovali. Má modernější multimédia, jejichž obraz teď nemusíte lovit hluboko na přístrojové desce. Došlo i ke kosmetickým úpravám, které ale nijak zásadně nemění charakter vozu.

A co víc, Camry se teď může stát pro řadu zájemců podstatně zajímavější volbou. Není to až tolik kvůli samotnému faceliftu, jako spíše faktu, že se na trhu začnou objevovat zajeté kousky s atraktivní cenou. Testovaný exemplář vyjde na milion a čtvrt. I když jej „očešeme“ o veškerou příplatkovou výbavu, stále jsme relativně vysoko nad milionem. Slušně vybavené kusy před faceliftem půjdou zaručeně pod tuto magickou hranici. A oželíte-li modernější tvářičku, lepší infotainment a nějakého toho bezpečnostního pomocníka, dostanete v zásadě totožné auto.

Nejlevnější verze modelu 940.000 Kč (2.5 Hybrid/160 kW Comfort)
Základ s testovaným motorem 940.000 Kč (2.5 Hybrid/160 kW Comfort)
Testovaný vůz bez příplatků 1.095.000 Kč (2.5 Hybrid/160 kW Executive)
Testovaný vůz s výbavou 1.255.000 Kč (2.5 Hybrid/160 kW Executive)

Plusy

  • Neokoukaný vzhled
  • Prostorný interiér
  • Cestovní komfort
  • Slušná spotřeba

Minusy

  • Hlučnější projev ve vysokých otáčkách
  • Omezení související s VIP paketem
Zobrazit celý článek
Stanislav Kolman
Diskuze (244)

Doporučujeme

Toyota Camry 2.5 Hybrid
Cena základní sestavy 1 095 000 Kč
Výbava základní sestavy 18“ kola z lehkých slitin, 9“ obrazovka multimediálního systému včetně vestavěné navigace, Bi-LED přední světlomety, kožené čalounění, vyhřívaný volant, bezdrátová nabíječka na mobilní telefony ve středovém panelu, přední a zadní parkovací senzory, pádla řazení atd. Kč
Cena testované sestavy 1 255 000 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (+15.000 Kč), paket VIP (+145.000 Kč; audio JBL s devíti reproduktory, head-up displej, třízónová klimatizace, panoramatický monitor, sedadlo řidiče s paměťovou funkcí, ventilovaná přední sedadla, vyhřívání zadních krajních sedadel atd.). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2487
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 160 / 0
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 221 / 3600 - 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.3
Emise CO2: 120
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 0
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 440
Rozměr pneu: 235/45 R18
Toyota Camry 2.5 Hybrid
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4885
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2825
e) rozchod vpředu (mm): 1580
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 510
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
5. 7. 2021 01:45
Re: Spotreba
No nafta žere 3,5 na dálnici když jede stejně pomalu jako jezdíš ty.
4. 7. 2021 22:05
Corolla
Od kdy bude mít v nabídce corolla 1.5l s yarise?
4. 7. 2021 12:47
Re: Re: Spotreba
Však kačky za phm nejsou vše. ;-)
30. 6. 2021 22:42
Re: Spotreba
Súhlas, rozdiel je najvýraznejší vo vyšších rýchlostiach, to je bez debaty. Ale osobne tým číslam z letákov tak úplne neverím.
Avatar - lamal
30. 6. 2021 16:05
Re: Spotreba
Pokial nechapes rozdiel medzi nejakym starym pekacom s 1.8t 20V a novou camry, asi je zbytocne nieco vysvetlovat. Ak si podla testu vezme pri 130 6,5 tak pri 150 to bude lahko nad 7, co je teda o dost menej ako 8,5 v mensom, hlucnom aute s mizernou bezpecnostou.

https://www.youtube.com/watch?… tu mas tacho 150km/h za 7l

Tym nehanim starsie auta, mam ich rad, ale ak zrovnavas ku nim spotrebu 1:1 tak zrovnavaj aj to ostatne, pretoze vsetko ma na tu spotrebu vplyv.