Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Camry: bestseller tentokrát i s hybridním pohonem

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Letošní North American International Auto Show v Detroitu se dočkalo vedle řady silných, velkých a futuristických vozů, také nové generace amerického bestselleru. Toyota Camry model 2007 dostala nejen nový kabát, ale také úspěšný hybridní pohon HSD.

Letošní North American International Auto Show v Detroitu se dočkalo vedle řady silných, velkých a futuristických vozů, také nové generace amerického bestselleru. Toyota Camry model 2007 dostala nejen nový kabát, ale také úspěšný hybridní pohon HSD.

Osm z posledních devíti let byla Toyota Camry nejúspěšnějším osobním automobilem na americkém trhu. To už je vskutku velká výzva pro americké marketéry a japonské konstruktéry. Přidáme-li k tomu ambice Toyoty stát se největší automobilkou světa, je zřejmé, že Camry není jen tak obyčejný model.

Limuzína atletických proporcí nese výrazně japonskou příď s nízkými světlomety, boční profil ukazuje královský rozvor a elegantně protaženou záď. Celek se pyšní ukázkovou aerodynamikou, kterou vyjadřuje hodnota cx=0,27. Nový model výrazně nepřekoná svého předchůdce svou délkou, uvnitř však je více místa. Vnější rozměry nové Camry čítají 4815 x 1820 x 1470 mm. Rozvor 2775 mm se zvětšil o 55 mm ve prospěch prostoru pro posádku, zavazadelník má objem 504 l.

Nejlevnější z pěti stupňů výbav obsahuje klimatizaci, elektricky ovládaná okna, tempomat, optitronové ukazatele v přístrojovém panelu, audio soustavu se šesti reproduktory, sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče) a šestnáctipalcová kola. Ano, tak vypadá výhodný mix výbavy za dostupné peníze v podmínkách USA. Vyšší stupně přidávají v dlouhém seznamu standardní výbavy další řádky zaplněné například systémem keyless entry, elektricky nastavitelnými sedadly v osmi směrech, sportovním podvozkem s aerodynamicky optimalizovanou podlahou, zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradla, atd.. Sériové je také ABS, EBD a brzdový asistent, stabilizační systém zůstává jen v seznamu příplatkové výbavy.

Základ nabídky je tvořen čtyřválcem 2,4 (116 kW při 6000 ot./min, 218 Nm při 4000 ot./min) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou nebo s příplatkovou pětistupňovou automatickou převodovkou. Dražší modely mohou mít pod kapotou vidlicový šestiválec 3,5 l (197 kW při 6200 ot./min, 336 Nm při 4700 ot./min) se šestistupňovou automatickou převodovkou. Automaty mají vždy možnost manuální volby převodu.

Poprvé v řadě Camry bude nabízen také hybridní pohon, kombinující čtyřválec 2,4 l a dva elektromotory, což je hnací ústrojí, které v součtu dává nejvyšší výkon 141 kW.

Ondřej Láník
Diskuze (7)