Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota chystá malý hatchback s pohonem zadních kol

Michal Fokt
Diskuze (5)
Přijde vám dostupné zadokolkové kupé GT 86 stále poněkud nedostupné? Toyota by za tři roky měla mít na tenhle problém odpověď.

Vzpomínám si na to nadšení, když Toyota ukázala studie FT-86 a snažila se vyvolat dojem, že to bude sporťák za pár šupů, což čas od času umocnily ještě zprávy z amerických serverů, slibující auto v základu pod hranicí 25.000 dolarů. Ti optimističtější hovořili dokonce o dvaceti tisících. Jenže pětadvacet tisíc dolarů bohužel neznamená, že u nás bude auto za půl milionu a s ohledem na cenu roadsteru Mazda MX-5 se dá se říci, že se základem za osmisettisícovou hranicí to žádná láce není.

A to překvapivě ani v bohatém Japonsku, nehledě na to, že stále více lidí, a to i těch, kteří se rádi za volantem pobaví, vyžadují praktičnost, kterou kupé není schopné poskytnout.

Proto se prý Toyota rozhodla postavit malý pětidveřový hatchback s pohonem zadních kol. Není vám to povědomé? Měl by se cenově pohybovat opravdu kolem 20.000 dolarů, což by v evropských reáliích mohlo znamenat cenovku kolem 550.000 tisíc, za kterou se dnes prodávají malé předokolkové hot-hatche.

Toyota s pohonem zadních kol by ale opět sázela spíše na ovladatelnost a zábavnost, takže by k pohonu měl sloužit atmosférický motor o objemu 1,5 l s výkonem kolem 150 koní. A pokud se ptáte, jaký že vůz zadokolkovou platformu dostane, pak vězte, že by mělo jít prý o příští generaci malého crossoveru Toyota Rush! Někteří si možná vzpomenou na jeho přeznačenou variantu Daihatsu Terios.

Pokud vám to úplně nedává smysl a raději byste pohon zadních kol viděli třeba v yarisu, pak nejste sami. Příští Rush by ale prý měl být o něco méně esúvéčkový, s menší světlou výškou a nezávislým zavěšením všech kol. Takže prostě úplně jiné auto...

Nechme se tedy překvapit, s čím nakonec Toyota přijde. Vždycky se může stát, že si to Japonci rozmyslí, ale už vzhledem ke spekulacím o aygu s pohonem zadních kol to vypadá, že takové auto Toyotě v hlavě opravdu už delší dobu vrtá.

Michal Fokt
Diskuze (5)
8. 2. 2013 21:04
Re: Konecne
Já měl za to, že VW nakonec umožnil vypnout ESP. Nevím, od kterého roku. Na druhou stranu, na mimosilniční blbnutí se stejně používají přeprogramované jednotky - mimo silnice je ti homologace putna. :-)
Avatar - šmoula nešika
8. 2. 2013 18:57
Re: Konecne
Toyota jde do sebe, tak jen aby to nepřehnala.
Avatar - 3_diamanty
8. 2. 2013 16:28
je fajn ze sa toyota zameriava
aj na vodicov a ide jej aj o pocit z jazdy :yes:

[odkaz]

auris vyzera byt jazdecky velmi podarene auticko a mne osobne sa paci cim dalej tym viac a hlavne v tej testovanej 1,6tke to nema ziadnu chybu :yes:
Avatar - !GAS!
8. 2. 2013 16:13
Re: Konecne
Souhlasím. Doufám, že Toyota vydrží a dotáhne projekt do konce a především stejně jako u GT86 poskytne úplně vypínatelné ESP. Ne jako poseroutkovský koncern VW, který ani u ostrých verzí Golfů apod. tuto možnost neposkytuje... Tak, a teď se do mě klidně můžete koncern owneři obout. :-!
Avatar - Atlis
8. 2. 2013 15:17
Konecne
Dnes prva, konecne hodnotna a zaujimava informacia.

Maly hatch s pohonom zadnych kolies, to by bolo ono! :-)