Nová Toyota GR 86 se začíná prodávat v Japonsku a ve Spojených státech amerických. Díky tomu se konečně můžeme podívat na první ceny.
Nástupce modelu GT86 zůstává i v nové generaci lehkonohým sportovním kupátkem s atmosféricky plněným plochým motorem a pohonem zadních kol. A pořád má dvojče v podobě Subaru BRZ.
Jenže zatímco v případě Subaru panují ohledně prodeje v Evropé velké otazníky, příjezd Toyoty je prakticky jistý. I proto je zajímavé sledovat, jaké ceny automobilka nasazuje v jiných částech světa.
Začít můžeme domácím Japonskem, kde se GR 86 dá koupit za 2.799.000 japonských jenů, což je v přepočtu asi 546 tisíc korun. Nejdražší, lépe vybavené kupé s automatickou převodovkou, vychází na 3.512.000 jenů, tedy zhruba 686 tisíc korun.
Z pohledu Evropana však budou rozhodně zajímavější ceny v USA. Tam GR 86 v základním provedení s manuálem začíná na částce 27.700 dolarů, což je asi 614 tisíc korun. Lépe vybavená varianta Premium stojí 30.300 dolarů (asi 672 tis. Kč), s automatem pak 31.800 dolarů (705 tis. Kč). Jde samozřejmě o výrobcem doporučené maloobchodní ceny bez daně, proto jsou ceny tak nízké.
Proto je důležitější zjištění, že nová Toyota GR 86 je v USA jen o nějakých 640 dolarů (asi 14 tisíc korun) dražší než předchůdce. A takto mírné zdražení vlastně vypadá docela nadějně, doufejme, že podobně tomu bude i u nás. V Česku Toyota GT86 po faceliftu v roce 2017 startovala na částce 819.900 Kč, Subaru BRZ se loni loučilo se základní cenou 890.000 Kč.
Nová generace Toyobaru přitom přináší řadu vylepšení - nejen v oblasti pohonu a konstrukce, ale také výbavy a komfortu. Pod kapotou pracuje plochý atmosférický čtyřválec s objemem 2,4 litru, který má v japonské specifikaci maximální výkon 173 kW v 7000 otáčkách a točivý moment rovných 250 newtonmetrů. Americká verze dává 170 kW a 249 N.m. Na evropská čísla zatím čekáme, stejně jako na podrobnosti k uvedení na trh. Předchozí evropské provedení s dvoulitrem umělo 147 kW.