Toyota GR Yaris dostala agresivnější tovární bodykit. Nechybí velké křídlo ani další úpravy
Malý japonský uličník se pro modelový rok 2025 dočkal upraveného exteriéru a dalších změn. Zatím pouze pro domácí trh.
Toyota je sice známá svými efektivními hybridy, které patří k nejspolehlivějším pohonům na trhu, umí ale také vyrobit auta, která spotřebu prakticky vůbec neřeší. Vynikající kupé GR86 s atmosférickým plochým čtyřválcem o objemu 2,4 litru už sice v Evropě nekoupíte, stále však máte na výběr mezi zadokolkou Toyota Supra s technikou BMW Z4 a unikátním GR Yarisem, třídveřovým zjevením s technikou odkazující na rallye.
Speciál totiž disponuje pohonem všech kol s nastavitelným poměrem síly, který na obě nápravy míří, a přeplňovaným tříválcem s označením G16E-GTS, který z objemu 1,6 litru dokáže po loňské modernizaci vymáčknout skvělých 206 kilowattů. Zmíněný facelift z roku 2024 přinesl také osmistupňový automat, za který si připlatíte 70 tisíc korun. Samotný GR Yaris s šestistupňovým manuálem začíná na 1.299.000 Kč. Před čtyřmi lety jste přitom původní verzi se 192 kW mohli mít už za 899 tisíc.
Navzdory vyšší ceně si malá toyota nachází stále velké množství zájemců, což automobilku motivuje k dalším úpravám. Inovovaná varianta se zatím podle oficiálních informací představuje primárně pro domácí, japonský trh. Divize Toyota Gazoo Racing se zaměřila například na zmíněný automat, který by měl na povely pádel reagovat rychleji než dosud. Při jízdě do kopce, kdy nárůst otáček motoru během akcelerace probíhá pomaleji, je přeřazení do vyššího stupně mírně oddáleno. Díky tomu si vůz i po přeřazení zachovává vyšší výkon, což zajišťuje lepší dynamiku v náročných podmínkách.
Zavěšení kol dostalo nové, větší a tužší šrouby zvyšující odezvu řízení a stabilitu v přímém směru. Tlumiče pérování se dočkaly optimalizace, úpravami prošel také elektrický posilovač řízení.

Japonci si také budou moci užívat agresivnější exteriér. Toyota GR Yaris totiž dostane tovární balíček s aerodynamickými prvky, které zlepšují obtékání karoserie a chlazení tříválcové šestnáctistovky. Novinkou je třeba hliníková kapota s nasávacím otvorem, která svým tvarem odkazuje na totožný díl z uhlíkových vláken limitované verze GRMN pro japonský trh.
Přepracovaný přední nárazník s novým „lízátkem“ zlepšuje přítlak, tím pádem i přilnavost. Novinkou jsou i odvody vzduchu v místě blatníku za předními koly a zakrytování palivové nádrže pro snížení odporu vzduchu. Nepřehlédnutelným přídavkem je masivní nastavitelné střešní křídlo. Nechybějí ani nové otvory v zadním nárazníku, které snižují aerodynamický odpor.
Další úprava v podobě větší opěrky pro levačku v případě modelu s automatem je spíše kosmetická. V Japonsku se navíc balíček bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense stane standardem pro všechny varianty.
Jestli se úpravy dostanou i na evropský, potažmo český trh, zatím nejsou informace.
Zdroj: Toyota | Zdroj videa: Toyota