Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota GR Yaris prodejním hitem. Výroba výtečného hot hatche byla prodloužena

David Bureš
Diskuze (17)

Obří zájem o Toyotu GR Yaris znamená, že automobilka prodlužuje produkci tohoto super hot hatche minimálně do roku 2023. Vysoká poptávka po autě platí i pro český trh.

Toyota příchodem modelu GR Yaris doslova šokovala svět. Nikdo nečekal, že japonská značka postaví účelně postavený malý hatchback, navíc s unikátní technikou kombinující přeplňovaný tříválec a pohon všech kol. Po prvních jízdách pak auto šokovalo znovu, tím, jak skvěle jezdí. GR Yaris je navíc úspěšné i z prodejního hlediska.

Japonská automobilka totiž oznámila, že výrobu vrcholné verze Yarisu prodlužuje nejméně o dva roky, a to právě díky vysoké poptávce. Oficiální homologační model pro vývoj nového soutěžního Yarisu pro WRC se tak bude vyrábět minimálně do roku 2023.

Díky tomu se auta dočkají i ti, kteří na GR Yaris zatím marně čekali. I české zastoupení značky totiž díky prodloužení produkce začalo přijímat objednávky, které již nejsou limitované alokovaným počtem vozů.

Video se připravuje ...

V minulém roce, kdy byl model GR Yaris uveden na trh, bylo pro český trh v první fázi určeno jen 50 vozů. Ty se však rozebrali jen několik týdnů po spuštění objednávek. Zájem byl však mnohem vyšší, v tuto chvíli bylo v Česku objednáno na 209 kusů GR Yarisu.

Toyota GR Yaris sice svým označením odkazuje na stejnojmenný malý hatchback, oproti němu se však v lecčems liší. Má jen třídveřovou karoserii a hlavně zcela nový podvozek, kombinující prvky platformy GA-B modelu Yaris a GA-C z větší Corolly. Součástí výzbroje je také unikátní pohon všech kol. Pohon pak zajišťuje nově vyvinutý přeplňovaný tříválec o objemu 1618 cm3, který dosahuje výkonu 192 kW a točivého momentu 360 N.m. Aktuální ceník pak hlásá základní cenu 899.000 Kč.

David Bureš
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - xxc
29. 7. 2021 13:43
Re: Všechno jde, když se chce
Vraj ani predne svetla na Renaulte nie su dozivotne :-) Kazdy ma nejake tie chyby, ale Renault jasne vedie.
Avatar - twistedTSD
29. 7. 2021 13:42
Re: Všechno jde, když se chce
Renault je zrovna jediná evropská automobilka, která seriózně na HEV zapracovala. Nicméně zatím to asi nedokázal dost zužitkovat.
Avatar - twistedTSD
29. 7. 2021 13:40
Re: Všechno jde, když se chce
EU za to samozřejmě může, ale GR se svou cenovkou není velkosériové auto a Toyota má nabídku postavenou na hybridech, tak se jí zatím daří flotilové emise udržet na uzdě.
29. 7. 2021 11:46
Re: Všechno jde, když se chce
Megane RS Trophy zdražil od Euro 6d-temp o víc jak 200k CZK. Jde o model, který nehledě na pověst a ostatní produkci své značky, jednoznačně patřil mezi populární hothatche a za mě je obětí toho politického a právně implementovaného tlaku...

A jestliže Toyotě její kalkul s hybridy časem nevyjde (protože BEV atd.), dopadne to úplně stejně a žádné GR specialitky nebudou.
29. 7. 2021 09:31
Re: Všechno jde, když se chce
Nemusí auta, stačí palivo