Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota GT86 Cabrio jako chytrá horákyně, ani potvrzená, ani zamítnutá

Michal Fokt
Diskuze (2)
Otevřená verze zábavného zadokolkového kupé Toyota GT86 se nachází v zajímavé situaci. Vyrábět se nebude, ale ani nebyla smetena ze stolu.

Není pochyb o tom, že Toyota GT86 byla tím nejlepším počinem na poli sportovních aut za poslední (minimálně) dekádu. Po nekonečně dlouhé době zase zadokolka za (opravdu relativně) slušné peníze, se (relativně) slušným výkonem a postavená čistě pro radost z jízdy. Ba co víc - nevypadá jako ocucaný bonbón, takže konečně alternativa k osamělé Mazdě MX-5, která se přece jen netrefí do vkusu každému.

Jenže to mělo háček, GT86 je plechovka (auto s pevnou střechou). A to je trošku problém, protože spousta lidí si zvykla zážitky za volantem vychutnávat s nebem nad hlavou a větrem ve vlasech. Ovšem Toyota vypadá, jako že přesně ví, o čem tenhle segment trhu je. Nedlouho po představení finální podoby kupé se objevila studie FT-86 Open, což není nic jiného, než toužebně očekávaný kabriolet na bázi kupé. Na mou duši jsem slyšel několik vcelku jednoznačných prohlášení tohle si koupím.

Všechno šlo jako po drátkách, FT-86 Open se líbilo a logicky se vyskytly (dokonce i zevnitř automobilky) informace, že dá Toyota projektu palec nahoru. Jenže pak přišla studená sprcha: segment kabrioletů je prý příliš okrajový a náklady na vývoj a výrobu příliš vysoké a oproti všem předpokladům se nakonec GT86 Cabrio vyrábět nebude.

Nyní je tu informace takříkajíc do třetice všeho dobrého, i když toto pořekadlo neplatí úplně stoprocentně. Britský časopis What Car? zjistil, že vývoj ještě v létě normálně probíhal, což je určitě dobrá zpráva. Jenže současně dodává, že projekt nebyl schválen do výroby a ani v blízké době nebude. Co to tedy znamená? Toyota prostě dala kabriolet k ledu, zakonzervovala jej v současném stádiu rozpracovanosti a tím, že o jeho osudu bude rozhodnuto později i v souvislosti s prodejními výsledky GT86 a celkové situaci na trhu sportovních aut.

Jinak řečeno, pokud se neobjeví za dva roky spolu s faceliftem kupé, už ji nečekejte. Co myslíte, je to škoda nebo se bez tohoto kabrioletu klidně obejdete?

Michal Fokt
Diskuze (2)
Avatar - N6600
7. 10. 2013 18:37
Moj pohlad
Co som o GT86 Cabrio cital, tak sa vedenie Toyoty rozhodlo sustredit na ine modely v ramci svojho portfolia, nez na Cabrio verziu. Do roku 2015 ma prist 15 novych/inovovanych hybridov.
GT86 Cabrio je aj podla mna uzkoprofilovy tovar. Ti, co GT86 uz maju si Cabrio nekupia. A ti ostatni, co chcu kabriolet, pochybujem, ze budu nad GT86 Cabrio vobec uvazovat. Takze Toyota ma svojim sposobom pravdu. Nehovoriac o tom, ze uz sa pracuje na novej generacie GT86...
Podobny pripad je aj Lexus LFA. Tiez ma cabrio verziu, ale len jediny exemplar, ktory sluzi ako "designove" cvicenie a na reklamu.
Avatar - VWrofl
7. 10. 2013 15:42
Každopádně
bravurní :yes: