Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Highlander 2014: Nový horal s předkusem

Michal Fokt Michal Fokt 28. 3. 2013
32
7
Zobrazit náhledy (32)
Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander
Nová generace japonského SUV Toyota Highlander se tváří jako plískanicemi Skalistých hor ošlehaný starousedlík, jenž žvýká skály a plive štěrk.

Ačkoli se v posledních letech designéři Toyoty snaží o větší líbivost svých aut, obecně se dá říci, že tahle značka dělá až na vzácné výjimky hodně usedlá a nenápadná auta. Nevím ale, jestli zrovna tohle platí i na novou generaci SUV Toyota Highlander, která se od stejnojmenného předchůdce dost radikálně liší. Zůstaly sice náznaky původních tvarů blatníků, vše ostatní je však úplně jiné.

Místo poměrně neforemné karoserie tu nyní máme drsně se tvářící, chlapácky hranaté SUV, které očividně v designcentru Toyoty vytvořili výhradně za použití sekery. Na svět se šklebí obrovskou lichoběžníkovou maskou chladiče, Clint Eastwood hadr. Nebýt těch zadních svítilen a emblémů, tipoval bych to spíše na nějaké Subaru. Nový Highlander má prostě koule, na druhou stranu je ovšem otázkou, jestli zrovna Toyota je značkou, kterou potěší bipolární názorů na styling svých aut, jsem si totiž jistý, že bude mít i zástupy odpůrců.

K pocitu robustnosti přispívají i velká, 18“ nebo 19“ kola a jako vcelku příjemné místo k životu se zdá být i hodnotně působící interiér, schopný v případě potřeby pozřít až sedm pasažérů, byť se pak z kufru stává už jen symbolická záležitost. Není divu, Highlander není žádný drobek. S tím souvisí i slib Toyoty, že se intenzivně zapracovalo na odhlučnění a jízdním komfortu, bohatá elektronická a multimediální výbava bude také samozřejmostí, stejně jako tužší karoserie. Samozřejmostí bude Hill-Start Assist, tlačítko Lock pro permanentní 4x4 v poměru 50:50 pro zdolávání obtížnějšího terénu nebo osm airbagů.

I přes off-roadový vzhled je Highlander spíše crossover, než SUV. Jeho pohon všech kol Dynamic Torque Control AWD (v nabídce bude ovšem i dvoukolka) umožňuje měnit rozdělení točivého momentu od 100:0 ve prospěch přední nápravy až po 50:50. Ten získá z jednoho ze dvou benzinových motorů – základem je obří čtyřválec 2,7 l, zkombinovaný se šestistupňovým automatem. Ten, vybavený páčkami pod volantem, doplňuje i motor 3.5 V6 a vrcholem nabídky se stane hybridní verze, tvořená elektromotorem a již zmíněným šestiválcem. Přesné parametry zatím nebyly zveřejněny, prodej má začít až zkraje roku 2014, takže se bude jednat spíše o Highlander 2015.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

dosavadní Highlander
| 29. 7. 2013
Mně tedy nepřipadá, že by dosavadní Highlander vypadal špatně nebo byl neforemný, jak naznačuje autor článku...
[odkaz]
Avatar - Michal Fokt
text
| 28. 3. 2013
Pochopitelně děkuji, byl jsem odpoledne jen trošku ve spěchu. Bezprostřední korektura bohužel občas nezafunguje, hlava ví, co chtělo být řečeno a potřebné si domyslí. :*)
velmi pekne
| 28. 3. 2013
Hm, i stejně ošklivé ;-\
Avatar - Iv8
text
| 28. 3. 2013
Tak už je to opraveno včetně dalších překlepů. Ani děkuji za upozornění ?
Avatar - Iv8
text
| 28. 3. 2013
Doporučuji autorovi si text před zveřejněním přečíst. např. :
"Není divu, Highlander není žádná drobek" apod.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku