Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota i-Road: Tříkolový koncept pro město

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 3. 2013 • 03:36
14
7
Zobrazit náhledy (14)
Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota
Japonská automobilka Toyota návštěvníkům ženevského autosalonu představí svou nejnovější vizi ideálního prostředku pro individuální dopravu přeplněnými městskými ulicemi.

Toyota v Ženevě představí koncept i-Road, který má namířeno na zcela jinou cílovou skupinu než koncept FT-86 Open, který bude mít premiéru na stejném místě. Nejnovější příspěvek japonské značky do kategorie městských vozítek má kombinovat hbitost skútru nebo motocyklu s komfortem automobilu.

Koncept tříkolky i-Road je dlouhý 2350 mm, široký jen 850 mm, vysoký 1445 mm a má rozvor 1700 mm. K pohonu využívá dvojici elektromotorů instalovaných v předních kolech, z nichž má každý výkon 2 kW. Potřebnou energii jim poskytují lithium-iontové baterie, které se na plnou kapacitu dobijí za tři hodiny.

V městském provozu má být plně dostačující maximální rychlost 45 km/h a dojezd okolo 50 km při stabilní rychlosti 30 km/h. Stroj o hmotnosti 300 kg se pohybuje na kolech obutých do pneumatik o rozměrech 80/80 R16 vpředu a 130/170 R10 vzadu.

V interiéru konceptu jsou umístěna dvě sedadla za sebou, čímž se i-Road přibližuje motocyklům. Těm se podobá i díky schopnosti náklonu v zatáčkách. Ten zajišťuje systém zvaný Active Lean, který podle natočení volantu, rychlosti a dalších faktorů nastavuje náklon tříkolky pro dosažení co nejefektivnějšího průjezdu zatáčkou.

Související články

Témata
5. 3. 2013 00:32
Re: To bude adrenalin....
Makovnik, keď je to nakrúcané u vás, nepoznáš náhodou adresu tej vodičky čo sedí vo vnútri tej chujoviny ?

Ta má možná z celého projektu největší cenu. I kdyby citový vztah měl trvat třeba jen jeden večer. :-) :yes: :-)

Nechci to zadarmo. >:D
5. 3. 2013 00:01
Re: Vehykl jen pro řidiče kombajnů,
Přibrzdi, prosím, na obranu té kraviny............... zatáčejí samozřejmě kola přední. Stejně jako na již běžně jezdících věcech jako je Gilera Fuoco nebo Piagio MP3, kde to funguje velmi dobře. Až výborně, rozhodně s větší jistotou než u klasického uspořádání jedné stopy běžných skútrů. Není to však zase, jako vždy, zadarmo.

To jsou ale věci s motorem, co jedou i 170 km/h.
4. 3. 2013 23:59
Re: To bude adrenalin....
Na obranu té kraviny............... zatáčejí samozřejmě kola přední.
4. 3. 2013 23:21
Re: To bude adrenalin....
Když zatáčí zadní kolo, je i 45 km/h rychlost na hranici bezpečnosti. Zkus rozjet klasické auto pozpátku 45 km/h a uvidíš o čem mluvím :-)
4. 3. 2013 22:11
Vehykl jen pro řidiče kombajnů,
nevěřím že kdokoliv jiný se dokáže popasovat se zatáčejícím zadním kolečkem. Je skutečně tristní, že se tak velká automobilka nezmůže na něco smysluplného. V porovnání s tímto je Reliant Rialto naprosto dokonalé vozidlo.
Články odjinud