Toyota intenzivně pracuje na image značky Lexus v Evropě
Rozpočet na marketingové aktivity značky Lexus se loni zvýšit o čtvrtinu a letos meziročně o celou polovinu. Portfolio japonské prémiové značky je již dostatečně atraktivní po technické stránce. Nyní nastal čas oslovit vhodnou skupinu zákazníků, která dosud kupovala německé sedany.
Rozpočet marketingu Lexusu se letos zdvojnásobil na 80 milionů euro, když už minulý rok se výdaje evropské centrály Lexusu zvyšovaly o čtvrtinu. Lexus je úspěšnou značkou zejména v USA, kde se jeho cesta začala již na konci osmdesátých let minulého století. V Evropě jde naproti tomu stále ještě o malou značku, která na razantní zvýšení odbytu na ekonomicky rentabilní objem prodeje ještě čeká.
Do konce roku chce Lexus prodat místo loňských 25 tisíc vozů celých 45 tisíc vozidel, do roku 2010 by se měl prodej vyšplhat na 100 tisíc automobilů.
Výstavba nového evropského závodu Lexus by podle představitele japonské automobilky přicházela v úvahu, pokud by Evropané zvýšili poptávku po šestiválcových a osmiválcových modelech.