Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota iQ EV míří do sériové výroby

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Toyota se stane další velkou automobilkou, která do své nabídky zařadí sériový elektromobil, i když jeho produkce bude omezena na 100 kusů.

Japonská automobilka přiveze na letošní autosalon v Paříži řadu novinek, které dříve nebo později zamíří na evropský trh. Vedle nich se představí i jeden nový sériový model, který je ale určen pouze pro japonský a severoamerický trh.

Touto novinkou se stane Toyota iQ EV a jak naznačuje její označení bude se jednat o elektromobil odvozený z konvečního městského mini iQ a navazující na sérii konceptů, vrcholící loňským FT-EV III a letošní Toyotou EV, představenou v Ženevě.

Toyota iQ EV se na první pohled od výchozího zážehového modelu liší jen mírně přepracovanými předními partiemi, stojícími za prodloužením o 135 mm na 3120 mm. Rozvor náprav 2000 mm zůstal zachován a stejně tak i šířka 1680 mm a výška 1505 mm.

K pohonu malého elektromobilu, zachovávajícího konfiguraci interiéru 3+1 z benzinového iQ, slouží nad přední nápravou uložený synchronní elektromotor s permanentním magnetem s výkonem 47 kW (64 k) a točivým momentem 163 Nm.

Potřebnou energii poskytují elektromotoru lithium-iontové akumulátory s kapacitou 12 kWh pracující s napětím 277,5 V. Články jsou umístěny pod sedadly v místech, kde se u iQ nachází konvenční palivová nádrž. Prostor v kabině tedy nebyl nijak omezen. Z běžné sítě 230 V se akumulátory dobijí za zhruba 3 hodiny a při využití rychlonabíječky mohou mít 80 % kapacity za 15 minut. K prodloužení dojezdu vozu má přispět i rekuperace kinetické energie.

Toyota uvádí, že iQ EV, která je o 125 kg těžší než benzinové iQ, akceleruje z 0 na 100 km/h za 14,0 s a dosahuje maximální rychlosti 125 km/h. Podle normy NEDC má mít malý elektromobil dojezd 85 km na jedno nabití.

Elektřinou poháněná Toyota iQ EV má nabídnout podobně bohatou výbavu jako konveční iQ a standardem bude bezklíčový přístup a startování, asistent rozjezdu do kopce, 3,5palcový displej ve středu palubní desky, audio systém se šesti reproduktory, automatická klimatizace s dálkovým ovládáním, vyhřívání předních sedadel i čelního skla a celkem devět airbagů.

Toyota se sice profiluje jako průkopník a propagátor alternativních pohonných systémů, ale prozatím věnovala svou pozornost především hybridním modelům. To má v plánu i do budoucna, protože hodlá do konce roku 2015 představit celkem 21 nových modelů s hybridním pohonem, zatímco iQ EV bude i přes své zařazení do nabídky představovat prozatím tak trochu slepou vývojovou větev, na kterou ovšem bude možné navázat.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
27. 9. 2012 10:53
Re: Asi maji japonci rozum
o zadne splatky se nejedna, je to jen pronajem ;-)

82 euro mesicne, tedy silena palka nato ze nemusis resit zaruku baterii a tedy jejich pripadnou vymenu, od Renaultu je to vuci zakaznikum velice dobrej tah a zakazniky tak nestavi do pozice testovacich kraliku, takze as baterie odejdou, tak ti je zadarmo vymeni, respektive pronajmou nove, dava jim to take moznost v prubehu testovat rozdilne typy baterii tak jak se budou casem vyvyjet

pokud vezmeme v uvahu cenu trojcat a ZOE, tak rozdil v cene znamena ze si baterie v ZOE budes moct za tu rozdilnou cenu pronajimat po dobu lehce nad 14 let, a schvalne jak natom asi budou baterie z trojcat za 14 let?

je proste na kazdem aby si zvazil zda se mu vyplati takove auto, je jasne ze nekdo kdo mesicne najezdi par desitek km, tak se mu takove auto nemuze vyplatit, nekdo kdo ale stravi denne treba 50-150km v mestskem provozu, tak mu takove elektroauto muze znatelne setrit naklady ;-)
26. 9. 2012 23:27
Re: Asi maji japonci rozum
Porovnávat cenu s bateriemi u Iq a bez baterií u Zoe, to je asi taková blbost jako tvrdit, že A8 na leasing je levnější než Dacia v hotovosti. Za ty baterie se bude platit mastný měsíční paušál, protože nejsou v ceně auta, ale na splátky.
26. 9. 2012 19:23
Re: Asi maji japonci rozum
Každý začátek je těžký, ale něco se už letos prodalo.
1537 Fluence ZE
3667 Kangoo
7460 Twizy :-)

Renault také připravuje nový model o velikosti Toyoty IQ, kde by měla být cena cca 10 000,- Euro a to včetně baterií. Tento model už bude mít další generaci baterií = podstatně nižší hmotnost při stejném dojezdu, dobíjení 7 min. Dnes už každý trochu soudný člověk ví, že elektroauta se časem prosadí a žádná automobilka si nemůže dovolit tento segment ignorovat. Ale vývoj nových modelů není vše. Stejně intenzivně např. Renault pracuje na infrastruktuře - chytré sítě, bezdrátově dobíjení (dle Renaultu za 5 let),...
26. 9. 2012 16:53
Re: Asi maji japonci rozum
Ja myslim, ze tech 100 kusu je urcenych predevsim k testovani technologii cisteho elektromobilu v realnem provozu u zakazniku. A pokud jim to testovani jeste nekdo (zakaznik) zaplati, tim lepe.
Posmesky ceskych chytrolinu vuci ostatnim vyrobcum ovsem moc nechapu. Takhle zacina kazda nova technologie - na pocatku jsou omezene, realtivne drahe serie pro nadsence (nebo snoby). Jejich penize a zkusenosti takto ziskane to posunou do dalsiho kola. Takze diky za ne.
Kdo si dnes vzpomene jak vypadaly, co umely, jak dlouho vydrzely a kolik staly prvni mobilni telefony?
26. 9. 2012 15:56
Re: Asi maji japonci rozum
ZOE ma ale par dost podstatnych vyhod oproti elektricke trojce od MItsu-PSA

v prvni rade cena ktera je u ZOE podstatne nizsi nez u zminenych trojcat, precijen 16 tisic euro oproti 30 tisicum euro je docela znatelnej rozdil, pak je tu cileni kde ZOE svoji velikosti ale i zjevem spada nekam na uroven aut jako Clio, Polo, 208, tedy vejs nez trojcata, dale zkusenost Renaultu na poly elektromobilu vseobecne, kde s Nissanem doslova vladnou a snazi se potrebnou infrastrukturu budovat spolecne s danyma statama nebo mestama, a v neposledni rade medialni masaz ktera je v podani Renaultu pojata velice elegantne a presto vtipne a nesnazi se tu kampan cilit jen na jeden model, ale na cele portfolio elektrickych Renaultu, vcetne tech uzitkovich (u nas sice nane reklama nebezi, ale kuprikladu ve Francii ano) a je to videt treba na prodejich Twizy, ktere se prodava rekl bych velice dobre :-)

jsem tak docela zvedav s jakyma cenama Renault v CR u elektrickych aut prijde, zacit prodavat by se u nas meli nekdy na jare pristiho roku pokud vim, a melo by jit o ctverici Twizy, ZOE, Fluence a Kangoo