Toyota iQ: Městské mikroauto na českém trhu za 339.900,- Kč
Zatímco řádek s cenou vyvolá šok, pohled dál do ceníku odhalí, že už základní iQ za 339.900,- Kč nabízí výbavu, kterou řada malých aut nemá ani v nejdražších verzích. Standardem tak je manuální klimatizace, rádio s CD/MP3, stabilizační systém, denní svícení, palubní počítač, elektrické stahování oken, elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, centrální zamykání a kůží potažený volant.
Počet airbagů v základní výbavě je snad nejvyšší v celé historii automobilového průmyslu – čelní, boční, hlavové, hlavové za zadními sedadly, kolenní pro řidiče a airbag v sedáku spolujezdce znamená celkem deset kusů. Nejlevnější iQ není ani ochuzené po stránce vzhledu, v základu jsou litá kola s pneumatikami 175/65 R15 a nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karoserie.
Výbava Sol přidává elektricky sklopná zrcátka, přední mlhovky automatickou klimatizaci, inteligentní klíč Smart entry a startování tlačítkem. Provedení Lux, dostupné jen s motorem 1,33 Dual VVT-i má dále navíc systém Stop&Start, kožené čalounění sedadel a vyhřívání předních sedadel.
Toyota iQ - ceny na českém trhu | |||
Motor | 1,0 VVT-i | 1,33 Dual VVT-i | 1,4 D-4D |
Převodovka | 5M (CVT) | 6M (CVT) | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 998 | 1329 | 1364 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 50/6000 | 72/6000 | 66/3400 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 91/4800 | 123/4400 | 190/1800-3200 |
Max. rychlost [km/h] | 150 | 170 | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,6 (17,7) | 13,4 (13,1) | 12,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 (4,7) | 4,8 (5,1) | 3,9 |
Cena Luna [Kč] | 339.900,- (369.900,-) | - | - |
Cena Sol [Kč] | 369.900,- (399.900,-) | - | 429.900,- |
Cena Lux [Kč] | - | 424.900,- (454.900,-) | - |
Jediným vozem na trhu, který má podobný charakter jako Toyota iQ, je Smart fortwo. Ten má první cenu 253.500,- Kč, motor 1,0 o výkonu 52 kW a výbava Passion, která je srovnatelná se základním provedením iQ, ale stojí 323.940,- Kč.
Doporučujeme |
Představujeme: Toyota iQ – 3+1 pro Evropu |
Toyota iQ 1,33 Dual VVT-i: Síla pro japonské mini |