Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota iQ 1,33 Dual VVT-i: Síla pro japonské mini

Toyota iQ 1,33 Dual VVT-i: Síla pro japonské mini

Toyota iQ 1,33 Dual VVT-i: Síla pro japonské mini Zdroj: acz

Toyota rozšíří v Ženevě nabídku motorů pro unikátní miniautomobil iQ. Nejsilnější motorizací tak nebude ta turbodieselová, ale nový benzinový čtyřválec z Yarisu a Aurisu.

Nový motor s inteligentním variabilním časováním ventilů dosahuje vysoký měrný výkon. Absolutní výkonové maximum 74 kW je dosahováno při 6000 ot./min, momentová špička 132 Nm je k mání při 3800 ot./min. Kombinovaná hodnota spotřeby paliva se bude pohybovat kolem 5 l/100 km.

Agregát má zástavbové rozměry srovnatelné s menším litrovým tříválcem. Konstrukce s malým vrtáním a velkým zdvihem vedla ke štíhlému bloku a velmi dobrým měrným veličinám.

Pozornost byla věnována snížení ztrát motoru, a to jak na straně vnitřního tření (nové písty s malými třecími plochami a nízkou hmotností), tak použitím inteligentní techniky alternátoru.

Nový systém vypínání motoru (ve chvíli kdy je zařazen neutrál) je zajišťován startérem bez řemenového převodu. Samotný start je nyní tišším a výrazně rychlejším procesem.

Nový motor 1,33 Dual VVT-i (74 kW) bude dodáván se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nové generace.

Převodovka se bude vyrábět v polské převodovkárně, motor v motorárně Deeside ve Walesu.

Doporučujeme
Toyota iQ – 3+1 pro Evropu