Toyota iQ 1,33 Dual VVT-i: Síla pro japonské mini
Nový motor s inteligentním variabilním časováním ventilů dosahuje vysoký měrný výkon. Absolutní výkonové maximum 74 kW je dosahováno při 6000 ot./min, momentová špička 132 Nm je k mání při 3800 ot./min. Kombinovaná hodnota spotřeby paliva se bude pohybovat kolem 5 l/100 km.
Agregát má zástavbové rozměry srovnatelné s menším litrovým tříválcem. Konstrukce s malým vrtáním a velkým zdvihem vedla ke štíhlému bloku a velmi dobrým měrným veličinám.
Pozornost byla věnována snížení ztrát motoru, a to jak na straně vnitřního tření (nové písty s malými třecími plochami a nízkou hmotností), tak použitím inteligentní techniky alternátoru.
Nový systém vypínání motoru (ve chvíli kdy je zařazen neutrál) je zajišťován startérem bez řemenového převodu. Samotný start je nyní tišším a výrazně rychlejším procesem.
Nový motor 1,33 Dual VVT-i (74 kW) bude dodáván se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nové generace.
Převodovka se bude vyrábět v polské převodovkárně, motor v motorárně Deeside ve Walesu.
Toyota iQ – 3+1 pro Evropu |