Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota iQ 1,33 Dual VVT-i: Síla pro japonské mini

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Toyota rozšíří v Ženevě nabídku motorů pro unikátní miniautomobil iQ. Nejsilnější motorizací tak nebude ta turbodieselová, ale nový benzinový čtyřválec z Yarisu a Aurisu.

Nový motor s inteligentním variabilním časováním ventilů dosahuje vysoký měrný výkon. Absolutní výkonové maximum 74 kW je dosahováno při 6000 ot./min, momentová špička 132 Nm je k mání při 3800 ot./min. Kombinovaná hodnota spotřeby paliva se bude pohybovat kolem 5 l/100 km.

Agregát má zástavbové rozměry srovnatelné s menším litrovým tříválcem. Konstrukce s malým vrtáním a velkým zdvihem vedla ke štíhlému bloku a velmi dobrým měrným veličinám.

Pozornost byla věnována snížení ztrát motoru, a to jak na straně vnitřního tření (nové písty s malými třecími plochami a nízkou hmotností), tak použitím inteligentní techniky alternátoru.

Nový systém vypínání motoru (ve chvíli kdy je zařazen neutrál) je zajišťován startérem bez řemenového převodu. Samotný start je nyní tišším a výrazně rychlejším procesem.

Nový motor 1,33 Dual VVT-i (74 kW) bude dodáván se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nové generace.

Převodovka se bude vyrábět v polské převodovkárně, motor v motorárně Deeside ve Walesu.

Doporučujeme
Toyota iQ – 3+1 pro Evropu

Ondřej Láník
Diskuze (15)
28. 2. 2009 18:52
Re: KDY???
Nj, tady jde o to , ze IQ nabizi ,,super" miniauto.Musite to brat takhle, je to modni doplnek, jako Minicooper, ne cenova konkurence Loganu...CHapete to.. :)?
28. 2. 2009 14:20
Re: KDY???
Já to s trojčaty z Kolína nesrovnávám.

iQ je sice malé auto, ale má poměrně slušně řešen prostor.

K ceně iQ, je prostě drahá. Trojčata z Kolína jsou na polovině ceny iQ. Za 300 tis. si dovedu představit lepší (větší) auto.
28. 2. 2009 13:23
Re: KDY???
Nj ale porad je to lepsi nez ,,trojcata" z Kolina, IQ je uplne jine auto, je to super vecicka..A trojka z Kolina neni o moc levnejsi..
Avatar - Onyx
28. 2. 2009 12:05
Re: KDY???
Tohle bych trochu poopravil. Nejdele ve 3 kvartalu letosniho roku bude na trhu pro celou Evropu. Toyota si rozhodne vlak ujet nenecha ;-)
27. 2. 2009 17:31
Re: neni to nejak malo ?
Renault Clio 1.4-16V melo 72KW us nekdy v 98 roce, stejne tak Alfa 1.4-16V 76kW, Fabia 1.4-16V 74kW, a bude jich jiste mnohem vic :-) ani Clio an Fabka nemaj turbo ani kompresor, u Alfy nevim, jelikos sem hledal jen kW na obsah 1.4

Clio MTV s tim motorem sem mel, a jezdil sem s nim v prumeru za 6 litru, kdy najezd sem mel cca 40% mesto (Brno) a 60% mimo mesto, povetsinou hlavni tahy smer Brno-HK a zadna brzda provosu jsem nebyl, daval sem mu pekne zausi