Toyota je opět nejhodnotnějším výrobcem automobilů podle studie BrandZ
Žebříčku nejhodnotnějších světových firem s velkým odstupem vévodí počítačový gigant Apple. S hodnotou necelých 247 miliard dolarů překonala Google (173,7 miliard dolarů) a Microsoft (115,5 miliard dolarů). Rozestup mezi čtvrtou (IBM, 94 miliard dolarů) a desátou příčkou už není tak propastný (Marlboro, 80,3 miliard dolarů).
V seznamu pochopitelně nechybí ani výrobci automobilů, přičemž nejvýše se (stejně jako loni) drží japonská Toyota. S hodnotou 28,9 miliard dolarů figuruje na třicátém místě, a přeskočila i takové velikány, jako je BMW (26,3 miliard dolarů), Mercedes-Benz (21,8 miliard dolarů), nebo Honda, která se s hodnotou 13,3 miliardy dolarů drží na 78. místě. Do stovky se pak ještě vešel Ford (80. místo, 13,1 miliard dolarů) a Nissan (93. místo, 11,4 miliardy dolarů).
Studie eviduje také meziroční růst a pokles jednotlivých značek. V případě Toyoty se jedná o pokles o 2 %, BMW si o stejnou míru polepšilo, a Mercedes-Benz eviduje nárůst o jedno procento. Nejrychleji rostoucí firmou se stal Facebook (+99 %), a největší pokles zaznamenal Samsung a Twitter – shodně o 17 procent.
Nejcennější značky světa v roce 2015 | |||
Poř. | Značka | Hodnota [miliard dolarů] | Pořadí v 2014 |
1. | Apple | 246.992 | 2. |
2. | 173.652 | 1. | |
3. | Microsoft | 115.500 | 4. |
4. | IBM | 93.987 | 3. |
5. | Visa | 91.962 | 7. |
6. | at&t | 89.492 | 8. |
7. | verizon | 86.009 | 11. |
8. | Coca Cola | 83.841 | 6. |
9. | McDonalds | 81.162 | 5. |
10. | Marlboro | 80.352 | 9. |
30. | Toyota | 28.913 | 26. |
34. | BMW | 26.349 | 32. |
43. | Mercedes-Benz | 21.786 | 42. |
78. | Honda | 13.332 | 70. |
80. | Ford | 13.106 | 84. |
93. | Nissan | 1.411 | 90. |