Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Land Cruiser: První fotografie třídveřové verze

Diskuze (16)
Třídveřové provedení modernizované Toyoty Land Cruiser sice bylo oficiálně představeno, na jeho obrázky jsme si ale museli zatím počkat. Australské zastoupení už ale uveřejnilo první dvě fotografie.

Designové odlišnosti mezi třídveřovým a pětidveřovým Land Cruiserem jsou jen takové, jak vyžaduje rozdílná koncepce karoserie. Shodují se přední i zadní část, tvar zadního sloupku, který je jedním z charakteristických prvků této modelové řady i vyboulení nad zadním blatníkem. Zkrácení rozvoru si vyžádalo použití nového střešního dílu a jiné jsou také zadní boky, téměř všechny ostatní vnější díly jsou stejné.

Třídveřové provedení má cílit na mladší zákazníky a má přilákat i nové zájemce, kteří dosud nevlastnili SUV. Důvody pro jeho koupi mohou být ale také dány praktickými vlastnostmi, kratší rozvor totiž s sebou nese i větší přechodový úhel. Společně s nižší pohotovostní hmotností také narostla nejvyšší povolená hmotnost připojeného přívěsu – o plných 500 kg!

Podrobné specifikace třídveřové verze zatím nebyly zveřejněny. V nabídce bude vznětový čtyřválec 3,0 D4-D o výkonu 127 kW, vybrané trhy se mohou také v kratší karoserii dočkat benzinového šestiválce 4,0 VVT-i. Prodej bude celosvětově zahájen společně s pětidveřovým provedením, a to letos v listopadu.

Doporučujeme
Toyota Land Cruiser: Velký facelift pro menší Land Cruiser

Diskuze (16)
13. 10. 2009 13:50
Re: Landcruiser ?????
myslím, že ano - proč? Protože mne "udivuje" zařazení LC mezi SUV? To tedy udivuje - To si LC nezaslouží - být zařazen mezi SUV typu Tucson, SF, klony outlendera apod. LC toho zvládne mnohem více bez úprav, přičemž jsem třeba ještě neslyšel, že by si někdo montoval špéru na zadek nebo předek třeba právě na Santa Fé.....Mne štve tohle cpaní aut do jedné přihrádky.....ale máš pravdu - tohle je spíše jen můj problém.... Já zkrátka LC nepovažuji za SUV, ale za offroad, který dokáže projet terénem, kde SUV chcípne a volá traktore help.....
Tady ukázka SUV a "SUV", které tomu parádnímu musí pomoc - a přitom by to podle místních měřítek tedy měla býti stejná kategorie.....
[odkaz]
Avatar - kolmar
13. 10. 2009 13:11
Re: design
Mne sa napr. aj to riesenie ako ma Disco3 vcelku paci - pre univerzalonst, aj v terene (vdaka vzduchu) aj na cestach (zadok tak neodskakuje ako tuha zadna) je perfektny kompromis, len Bohuzial spolahlivost a zivotnost tohto riesenia sa neda porovnat s rebrinovym ramom + tuhou zadnou...a pre dlhsie a narocnejsie expedicie je uz viac-menej nevhodny...
Som rad ze Toyota "klasicke" podvozky vdaka KDSS "zenie" do takeho komfortu, ktory sa vyrovna vzduchovym vakom... :yes:

Trend dnesnej doby je huraa na cesty... LR nechce znicit svoju legendu a chcu aby bol vlk sity aj baran cely...niekto mozno chvali, niekto nadava, no od mna maju uctu... len vylepsit tu spolahlivost a nastolit dietu ;-)
13. 10. 2009 11:21
Re: design
Tak sorry no ;-) :-) . Tak je to Offroad gay, nebo SUV gangsta :-) vyber si .
13. 10. 2009 08:55
Re: design
Přesně tak, LC150 není žádné SUV, jasně že jsou drsnější offroady, jak píše kolmar Toyota má taky "drsnou" řadu J7, ale LC150 stále splňuje vše co k pravému offroadu patří.
Na rozdíl od Land Roveru se Toyota (podle mého názoru správně) rozhodla držet se při vývoji většího i menšího LC klasické koncepce s odděleným rámem, která má výhodu v celkově nižší hmotnosti auta a také v možnosti "schovat" do rámu některé díly např. výfukové potrubí, které mohou být u vozů s vestavěným rámem v terénu poškozeny. Stačí se podívat na to jak problematicky má kvůli vestavěnému rámu umístěný výfuk LR Discovery.
Avatar - kolmar
12. 10. 2009 17:14
Re: design
No tak pomaly... ja som alergicky na to, ak niekto na auto, ktore ma rebrinovy ram, terennu redukciu a tuhu zadnu napravu napise SUV!! toto je off road!! ok? ... nie taky ako je Wranger Rubicon alebo bola J 7 ale dokaze toho na rozdiel od Q7 ci X5 naozaj pozehnane, hoci jazdne vlastnosti na ceste nemozu konkurovat - a tejto cesty sa toyota drzi...

LC 120 nema byt hard core off road, to je HZJ 76, 78 ci 79 ci ake ma dnes cislo... >:D