Toyota Land Cruiser: První fotografie třídveřové verze
Designové odlišnosti mezi třídveřovým a pětidveřovým Land Cruiserem jsou jen takové, jak vyžaduje rozdílná koncepce karoserie. Shodují se přední i zadní část, tvar zadního sloupku, který je jedním z charakteristických prvků této modelové řady i vyboulení nad zadním blatníkem. Zkrácení rozvoru si vyžádalo použití nového střešního dílu a jiné jsou také zadní boky, téměř všechny ostatní vnější díly jsou stejné.
Třídveřové provedení má cílit na mladší zákazníky a má přilákat i nové zájemce, kteří dosud nevlastnili SUV. Důvody pro jeho koupi mohou být ale také dány praktickými vlastnostmi, kratší rozvor totiž s sebou nese i větší přechodový úhel. Společně s nižší pohotovostní hmotností také narostla nejvyšší povolená hmotnost připojeného přívěsu – o plných 500 kg!
Podrobné specifikace třídveřové verze zatím nebyly zveřejněny. V nabídce bude vznětový čtyřválec 3,0 D4-D o výkonu 127 kW, vybrané trhy se mohou také v kratší karoserii dočkat benzinového šestiválce 4,0 VVT-i. Prodej bude celosvětově zahájen společně s pětidveřovým provedením, a to letos v listopadu.