Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Land Cruiser z 0 na 10 milionů za 68 let

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

Toyota oficiálně oznámila, že celosvětové úhrnné prodeje modelové řady Land Cruiser v rámci všech generací již překročily 10 milionů exemplářů.

Toyota se terénními automobily začala zabývat již za druhé světové války. Japonská okupační armáda objevila v roce 1941 na Filipínách jeden z prvních amerických jeepů a převezla jej do Japonska. Toyota následně dostala za úkol postavit podobné vozidlo pro japonskou armádu.

Za prvního zástupce modelové řady Land Crusier dnes samotná automobilka Toyota uvádí model BJ, který byl na trh uveden 1. srpna roku 1951. Pojmenování Land Cruiser, které vymyslel technický ředitel Toyoty Hanji Umehara, však bylo poprvé použito v roce 1954. Ve stejném roce doplnilo označením BJ i číslice 25.

Plnohodnotný export modelu Land Cruiser začal řadou 20, představenou v listopadu 1955, čtyři roky po uvedení vozu první generace. V počátcích vyvezla Toyota necelých 100 kusů ročně, do roku 1965, tedy 10 let od zahájení plnohodnotného vývozu, počet překročil 10 tisíc vozů za rok.

V současnosti se Land Cruiser prodává přibližně ve 170 zemích a regionech po celém světě, přičemž roční globální prodeje dosahují zhruba 400 tisíc kusů. Toyota připomíná, že právě tato modelové řada výrazně přispěla k vybudování důvěry zákazníků ve spolehlivost jejích vozů a uvádí, že díky odolnosti těchto vozů existují regiony, kde lze narazit na přibližně 50 let staré automobily Toyota Land Cruiser řady 40.

Toyota Land Cruiser je skutečně univerzální terénním automobilem. V Africe jsou tyto vozy používány k poskytování humanitární pomoci. V Burundi převáží děti nakažené malárií do nemocnice, v uprchlických táborech v Ugandě zase odváží pacienty k lékaři.

V Austrálii zajišťují mobilitu v zinkových a měděných dolech i 1600 metrů pod zemí a používají se k nahánění dobytka na ohromných dobytčích rančích o rozloze 8000 čtverečních kilometrů. V Kostarice existují oblasti, kde Toyota Land Cruiser slouží při sklizni mrkve ve výškách 3500 metrů na svazích tak prudkých, že se tam s obtížemi postaví i člověk.

Zdroj: Toyota Motor Corporation

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2019 16:12
Re: Asijské plagiátorství
Nevim CO se mi snažíš vysvětlit = oboje mám SPRÁVNĚ ;-) Nemluvim o založení značky (Toyota 1937 vs LandRover 1948) ale o chvíli kdy se tyhle auta chytly prorazily = to bylo jejich 2. generací. Jestli víš kdy začali zrovna tak spíš víš = že je to tak jak píšu = ten pravej rozjezd začal u obou značek s druhou generací = 1955 vs 1958
Tohle píšu jen pro tebe: prostě angláni oko***li Land Cruiser z roku ´55 a v roce ´58 konečně prorazili :*)

To je snad JASNÝ že se nechceš léčit = to je SPRÁVNĚ
Vono viz já 15:57 první věta :-)

Jj sem už takovej mudrlant = i tohle vim. Což popravdě nerozporuje to co sem napsal já ;-)

A tahle skučnost platí dodnes i pro nejluxusnější verze který z tohohle dávnýho základu vznikly současnej https://www.tipcars.com/…ryva-smutek.html ten současnej se prej nepatrně zlepšil.. vs Lexus https://www.lexus.com/models/LX

Tohle určitě taky znáš https://www.youtube.com/watch?… :D
Včetně reality že kusy se statisícovejma nájezdama dál v pohodě sloužej a když už na ně narazíš sou furt nechutně drahý = protože sou takový = jak Martin řiká ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2019 15:57
Re: Asijské plagiátorství
fosteku tohle už se snad nedá ani léčit ;-)

Co ty všechno NEVYMYSLÍŠ :-)

Mě je celkem sympatický to i ono = jen trochu mrzí že to co ty považuješ za originál je dodnes tak trochu symbol poruchovosti = a naopak

Jinak Land Rover i Land Cruiser se chytly až druhé sérií = Land Cruiser jí představil 1955 Land Rover 1958 = z toho bude asi velká fostek NEMOHOUCNOST :-!