Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota má patent, který se vám nebude líbit. Auto samo rozhodne, jestli můžete řídit

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 25. 9. 2019
63
22
Zobrazit náhledy (63)
Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra

Japonci vyvíjí systém, který dohlédne na vaše řidičské zkušenosti a rozhodne, jestli můžete v daných podmínkách řídit. Ne, není to vtip.

Asistenční systémy a autonomní řízení se stále zlepšují a mají nám usnadnit každodenní život za volantem. Jenže ne všechny funkce jsou zrovna vítané a mnohdy motoristy spíše otravují. Jen vzpomeňme takové hlídání jízdního pruhu, které je často přecitlivělé a po pár kilometrech na „nenalajnovaných“ cestách jej raději vypínáme.

Japonská Toyota ale těmto technologiím věří a snaží se je maximálně vylepšovat. Poslední novinku ale řidiči rozhodně nepřivítají s nadšením. Toyota má patent na systém, který má posoudit vaše řidičské schopnosti a zkušenosti. Na základě toho pak určí, jestli můžete řídit ve zhoršených podmínkách (déšť, sníh), případně jakou maximální rychlostí můžete jet.

Společnost tak chce přispět k vyšší bezpečnosti na silnicích. Ale opravdu může něco takového pomoci? Jak přesně chce systém zkušenosti řidiče rozeznat? A opravdu bude autonomní systém bezpečnější než lidský faktor? Na to zatím automobilka neodpovídá.

Toyota nicméně říká, že jde o tzv. „gamifikaci“ zážitku z řízení. Vlastně je to myšlenka převzatá ze závodních her, kde dílčími vítězstvími získáváte vyšší skóre, zkušenosti a posouváte se po pomyslném žebříčku nahoru. Něco takového chtějí Japonci aplikovat i ve skutečném životě.

Dovedete si představit, že jedete domů z práce a systém ve voze si najednou usmyslí, že nemáte dostatek zkušeností pro řízení v dešti a převezme ho za vás? Já tedy ne. Věřím, že autonomní řízení může jednou (za určitých okolností a v definovaných situacích) usnadnit každodenní bytí za volantem, ale tohle mi rozhodně nepřijde jako správná cesta.

Uvítali byste takového asistenta na palubě svého auta?
  • Ano, může zvýšit bezpečnost
    12.3%
  • Ne, je to hloupost
    87.7%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 595 čtenářů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejsem ďáblův advokát,
| 30. 9. 2019
Průšvih je hlavně to, že prostě ten ve dvoutunové krávě vždy vyhraje. A nejspíš v něm pojede tupá dvacetiletá k.u.r.v.a, která se nechá vyživovat nějakým padesátníkem, který si ji drží u těla za pomoci dárečků typu ojeté X5 za cenu nejlevnější nové Fabie. Takových individuí vídám poslední roky bohužel docela dost, jejich jezdecký styl typu "uhni nebo tě přejedu, protože já jsem z háj sosájety" mi pak ke klidu za volantem moc nepřidává... Ve dvoutunových autech jsem něco odjezdil, vždy s respektem k ostatním a bez jediné nehody. Možná to bylo i o tom, že ta auta byla i pro práci a ne pro masáž vlastního ega, kdy je prostě potřeba koupit nějaké kruté suv, nacpat na to 22 kola s profilem pod 30 a jezdit s tím v noci po městě se slunečníma brýlamana držce... Možná by to chtělo více skupin řidičských oprávnění nebo posunout třiapůltunu níž a dát na ni psychotesty, k tomu větší zdanění (90% těch machýrků jsou sociálové s autem za 150 tisíc, kteří se modlí, aby nemuseli platit výměnu vadných vstřikovačů a neměli by tak na roční nájem ve vybydleném 2+kk). Řidiči nových drahých SUV a offroadu jsou pro mě v 99,99% fajn, uvědomělí lidé, problém jsou prostě ti chudí mastiči ega, kterým příroda bohužel nadělila v potřebě machrovat.
Re: Re: Re: Re: Nejsem ďáblův advokát,
| 30. 9. 2019
nuz ked nieje legalne ho obesit na strom, tak aspon nenavistne komentare
Re: Re: Re: Re: Re: Nejsem ďáblův advokát,
| 30. 9. 2019
keby neboli obmedzenia na spotrebe tj hmotnosti, tak by vsetky auta mali proste viac a opat by sa nic nezmenilo, lebo mustang by mal 2 tony a rapid 1300. v rapide by boli stale vsetci mrtvi.
eurocnap je vyslovene oj.. eb, pretoze dava ludom nadej ze maju bezpecne auto a pritom maju pojazdnu rakvu
Re: Re: Re: Nejsem ďáblův advokát,
| 30. 9. 2019
rezat zatacky mozes, ked do nich vidis. kto reze ked nevidi, alebo obieha do zatacky ci horizont je ***, ktoremu by som dozivotne odobral vodicak a este vlastnorucne ocelovou tycou dolamal ruky
tri znaky
| 30. 9. 2019
Na jednej strane velmi dobry napad, aby ste sa najskor naucili auto ovladat predtym ako vam uvolni plno potencial, na druhej strane ludia budu jazdit na beznych cestach ako blazni, aby si co najskor odomli plny potencial.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku