Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota: Malé přeplňované motory přijdou

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Toyota pracuje na nových přeplňovaných motorech s přímým vstřikem a také na hybridních modelech.

Donedávna se velké asijské značky soustředily především na zvyšování výkonů zážehových motorů s atmosférickým plněním, případně na spojování spalovacích motorů s elektromotory do hybridních soustav. Okamžik, kdy se k variabilním ventilovým rozvodům přidá i přeplňování má dávno za sebou Subaru, ale nedávno nastal u Hyundaie a chystá se na něj ale také Toyota. Japonská automobilová jednička nemůže stát stranou současného trendu downsizingu, tedy snižování objemů zážehových motorů a jejich přeplňování turbodmychadly.

V příštích pěti letech se chce také soustředit na aplikaci přímého vstřikování paliva. Prioritou jsou menší vozy se čtyřválci do velikosti Corolly, nových motorů se ale má dočkat i velká limuzína Camry, která se v současnosti neprodává na hlavních západoevropských trzích.

V blízké budoucnosti se více rozšíří start-stop systémy, tedy funkce automatického vypínání a startování, je-li vůz v klidu. Konstruktéři rovněž pracují na nové generaci proměnného časování ventilů. Toyota potřebuje tyto novinky, protože zejména jihokorejská konkurence je v poslední době v této oblasti velmi aktivní.

Japonci ale nehodlají vyklidit pozice ani v oblasti hybridů. Do roku 2012 uvedou celkem jedenáct hybridních modelů. Bude se jednat jak o modernizace stávajících řad, tak i o nové modely. Některé budou mít své ekvivalenty s konvenčními motory s vnitřním spalováním, jiné nikoliv. Představitelem poslední kategorie je v současnosti například třetí generace Priusu.

V minulém roce prodala Toyota celosvětově 530 tisíc hybridů, za pět let by jich měl být až milion. Ve Spojených státech budou představovat ale jen 10-20 % prodejů značky, a to i po uplynutí této dekády.

JAKE.AUTO.CZ: Toyota Prius (přehled článků)

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
16. 12. 2010 00:18
Re: I Ty Toyoto
jo jo, když se neprodávaj auta, vyděláme na náhradních dílech, ať žije "downsizing"
15. 12. 2010 21:04
Re: I Ty Toyoto
No možná bude konečně nová generace vstřiků,ještě výkonější řídící jednotky,citlivější čidla.Přímý vstřik u benzinu je znám dávno (50léta odhadem,možná dřív).Moderní nasazení bylo možné až v devadesátých letech (pokrok v elektronice).Kombinace přímovstřiku a turba je v japonsku už v sériové výrobě také dostatečně dlouhá,ale nic moc evidentně nepřinesla,ano TSI také není žádný zázrak.Ale vývoj jde dál,kombinace ještě s hybridy (a co,že je také chystá koncern,když je tak jeho fandové považují za chybnou cestu).
Kdo ví co bude lepší.To ukáže až budoucnost.
Avatar - white label
15. 12. 2010 20:00
Re: I Ty Toyoto
Tak tak, až bude bude mít i Toyota přímovstřiková maloobjemová turba ve své nabídce, bude to najednou vlastně výborné řešení i podle většiny zdejších diskutujících... >:-[]
Avatar - Ham.
15. 12. 2010 19:54
I Ty Toyoto
Tak se zdá, že trend nastolený VW vítězně táhne světem....
15. 12. 2010 16:45
hmmmm
:no: ne downsizingu, přeplňování atp ... věčná sláva motoru 1HZ :-) :yes: :yes: :yes: :yes: