Toyota: Malé přeplňované motory přijdou
Donedávna se velké asijské značky soustředily především na zvyšování výkonů zážehových motorů s atmosférickým plněním, případně na spojování spalovacích motorů s elektromotory do hybridních soustav. Okamžik, kdy se k variabilním ventilovým rozvodům přidá i přeplňování má dávno za sebou Subaru, ale nedávno nastal u Hyundaie a chystá se na něj ale také Toyota. Japonská automobilová jednička nemůže stát stranou současného trendu downsizingu, tedy snižování objemů zážehových motorů a jejich přeplňování turbodmychadly.
V příštích pěti letech se chce také soustředit na aplikaci přímého vstřikování paliva. Prioritou jsou menší vozy se čtyřválci do velikosti Corolly, nových motorů se ale má dočkat i velká limuzína Camry, která se v současnosti neprodává na hlavních západoevropských trzích.
V blízké budoucnosti se více rozšíří start-stop systémy, tedy funkce automatického vypínání a startování, je-li vůz v klidu. Konstruktéři rovněž pracují na nové generaci proměnného časování ventilů. Toyota potřebuje tyto novinky, protože zejména jihokorejská konkurence je v poslední době v této oblasti velmi aktivní.
Japonci ale nehodlají vyklidit pozice ani v oblasti hybridů. Do roku 2012 uvedou celkem jedenáct hybridních modelů. Bude se jednat jak o modernizace stávajících řad, tak i o nové modely. Některé budou mít své ekvivalenty s konvenčními motory s vnitřním spalováním, jiné nikoliv. Představitelem poslední kategorie je v současnosti například třetí generace Priusu.
V minulém roce prodala Toyota celosvětově 530 tisíc hybridů, za pět let by jich měl být až milion. Ve Spojených státech budou představovat ale jen 10-20 % prodejů značky, a to i po uplynutí této dekády.