Toyota porazila GM, je největším výrobcem osobních aut na světě
Japonci v čele, ale pozadu za svým plánem
Japonská pracovní efektivita, slušná životnost a kvalita jejich vozů a také hospodárný provoz. To jsou jen některé z důvodů, které vedou světové zákazníky k tomu, že Toyotě věří a umožnili jí prodat od ledna do června 4 miliony a 817 tisíc vozů. Tedy o 2 % více než ve stejném období vloni. Cílem automobilky je však za celý rok 2008 zvýšit prodeje oproti loňsku o 5 %. To se zatím nedaří, a tak je možné, že tuto prognózu vedení Toyoty ještě bude muset zmírnit. Připomeňme si jen, že mezi lety 2006 a 2007 Toyota zažila podstatně větší "boom", když se jí podařilo prodat meziročně o jednu desetinu aut více. Po pozici největšího světového výrobce aut navíc pokukuje německý koncern Volkswagen, který tyto své plány oficiálně potvrdil.
GM se doma nedaří, ovšem export je věc jiná
Nízká cena dolaru nahrává americkým exportérům. Mohou si tak snadno dovolit agresivní cenovou politiku a vývoz jejich vozidel za hranice USA se jim zkrátka vyplácí. To dokazují i výsledky GM z Asie, Evropy a Latinské Ameriky, kde společnost zaznamenala nové rekordy. Horší je to na domácím trhu, kde se musí američtí producenti přizpůsobovat novým trendům. SUV s velkoobjemovými motory vystřídají úspornější verze menších aut. Navíc Američané zrovna nemají chuť příliš utrácet v době, kdy se jejich ekonomika potácí na hranici stagnace. Celkové prodeje GM tak navzdory dobrým exportním výsledkům poklesly oproti prvnímu pololetí roku 2007 o tři procenta.