Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Porte: Japonská 1007 dostala facelift

David Bureš
Diskuze (1)
Malé MPV s atypickým řešením dveří se na japonském trhu prodává od roku 2004.

Toyota představila přepracovaný model Porte určený výhradně pro japonský trh. Ten bude nově doplněn modelem Spade, který stojí na stejném základu, má však pozměněný design.

Automobily jsou unikátní díky svým dveřím. Na levé straně karoserie (v Japonsku tedy na straně pasažéra) jsou totiž jen jediné dveře, které jsou posuvné a dálkově ovládané. Podobné řešení využíval i Peugeot 1007, byť na obou stranách své karoserie.

Tyto posuvné dveře jsou 1.020 milimetrů široké a 1.250 mm vysoké. Jejich hlavní výhodou je tedy usnadnění vystupování a nastupování. Dveře je možné otevřít dálkově pomocí klíče nebo stisknutím příslušného tlačítka uvnitř vozu. Na pravé straně auta se nacházejí dvoje dveře, které se otevírají konvenčně.

Oba modely se liší především svojí přídí. Zatímco Spade sází spíše na hrany a futuristické tvary, Porte je oválnější a spíše konzervativní.

Spade i Porte jsou dlouhé 3.995 mm, široké 1.695 mm a vysoké 1.690 mm, rozvor jejich náprav je dlouhý 2.600 mm.

V nabídce budou dva benzinové motory – o objemu 1,3 a 1,5 litru. Kombinovány jsou s převodovkou s plynule měnitelným převodem, nazvanou Super CVT-i. Základem je pohon předních kol, pohon všech kol je za příplatek. Vybrané verze budou doplněny o start-stop systém.

Především pro starší a zdravotně postižené zákazníky je určeno přední motorizované sedadlo spolujezdce, které se při vystupování a nastupování posune, aby dále tyto úkony usnadnilo. K dispozici je i přístroj pro nakládání a vykládání invalidního vozíku.

Názvy obou modelů odkazují na jejich charakter. Porte je francouzský výraz pro dveře, Spade je zase kombinace slov space a wide (prostor a široký), vedle toho je to anglický výraz pro karetní symbol piky.

Japonské ceny se pohybují od 1,45 milionu jenů do 1,91 milionu jenů, což v přepočtu odpovídá zhruba 386 až 509 tisícům korunám.

Cílem Toyoty je, aby se na japonském trhu za měsíc prodalo 4.000 exemplářů od každého modelu. Výroba aut bude probíhat v továrně Higashi-Fuji na východě Japonska.

David Bureš
Diskuze (1)
27. 7. 2012 10:42
dobrý nápad
wow, to je určitě super nápad a myslím, že v Japonsku budou oba žádaní >:D