Toyota použije pro malý model motory Skyactiv od Mazdy
Toyota rozšiřuje svoji spolupráci s ostatními automobilkami na poli motorů. Čtyřválec pro sporťák GT86 vyvinula se Subaru, v Evropě nově používá turbodiesely od BMW, od příštího roku pak bude využívat také agregáty Skyactiv z dílny Mazdy. Serveru Automotive News Europe to sdělil Keishi Egawa, generální ředitel operací Mazdy v Mexiku.
Motory Skyactiv použije nový subkompaktní automobil, který podle všeho bude nástupcem Yarisu. Egawa neuvedl, jaký motor Toyota přesně použije, dá se ale očekávat využití benzinového 1.3 Skyactiv-G známého ze současné Mazdy 2, případně nedávno představeného turbodieselu 1.5 Skyactiv-D.
Spolupráce mezi oběma japonskými výrobci není jen otázkou použití motorů Skyactiv, Mazda totiž bude novou malou Toyotu vyrábět ve své mexické továrně Salamanca. Toyota platí vývoj auta i část výrobních zařízení.
Výroba malé Toyoty ve stejném závodu jako plánovaná nová generace Mazdy 2 naznačuje, že obě auta budou sdílet více než jen motory. Možností je použití kompletního balíčku techniky Skyactiv, která má přispívat nejen k nižší spotřebě paliva, ale také k zábavě za volantem.
Toyota nicméně toto tvrzení nepotvrdila, pouze přiznává chystané použití motorů Skyactiv. Egawa k tomuto tématu jen uvedl, že design obou modelů bude odlišný, interiér ale bude podle jeho slov alespoň z části shodný.
Nová generace Mazdy 2 svým designem naváže na v Ženevě představený koncept Hazumi, prodávat se začne ještě letos. Výroba malé Toyoty bude v Mexiku zahájena příští rok, počítá se se vznikem až 50.000 aut ročně.
Zatím není jasné, zda se malá Toyota vyráběná v Mexiku dostane do Evropy ve stejné podobě. Nynější Yaris pro evropské trhy totiž vzniká ve francouzské továrně Valenciennes. U subkompaktu pro Ameriku se navíc spekuluje o tom, že bude prodáván se znaky Scionu, což je značka zaměřená na mladé Američany.