Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota představila nové koncepty stylových pick-upů pro dobrodruhy

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Zatímco Tacozilla slibuje maximální dostupný komfort na korbě pick-upu v retro podání, Tacoma Overlanding láká především na jednoduchost a dostupnost.

Toyota se pochlubila dvojicí nových konceptů pro dobrodruhy, které postavila na základech v zámoří populárního pick-upu Tacoma. Jeden koncept přitom slibuje parádní komfort na retro-vlně, druhý se pak pokouší oslovit příznivce zdolávání náročnějšího terénu a jednoduchého kempování.

Začněme ale od sofistikovanějšího konceptu, označovaného jako Tacozilla, který svým způsobem vzdává hold obytným vozům Toyota ze sedmdesátých a osmdesátých let. Ostatně to je vidět už na jeho barevném dekoru. Základem konceptu je ale moderní Tacoma TRD Sport, která prošla řadou úprav pod rukama Toyota Motorsport Garage.

Nejvýraznější novinkou je obytná nástavba v zadní části pick-upu, která vznikala přímo na míru. Vyrobena je především z hliníku a její tvary byly upraveny tak, aby maximálně usnadňovaly jízdu v terénu. Práce to přitom nebyla jednoduchá – jen u designu zadních dveří prý designéři strávili okolo 100 hodin.

Po otevření dveří se pak posádce zpřístupní poměrně prostorná a moderně zařízená kabina, která nabídne i částečně prosklenou střechu, dřevěnou podlahu, plně vybavenou koupelnu se sprchou nebo kuchyňku s vařičem, lednicí a dřezem.

Video se připravuje ...

K dalším zajímavostem patří jídelní stolek z 3D tiskárny nebo kompaktní průlez mezi obytnou nástavbou a kabinou vozu. Spaní je klasicky vytvořené nad střechou kabiny a po nástavbě by se měl pohodlně pohybovat i člověk s výškou okolo 182 centimetrů.

Koncept však není pouze o bydlení, ale také o jízdě terénem. Tacoma proto dostala sadu na zvýšení podvozku o 51 mm, naviják a 17“ terénní kola obutá do pořádných pneumatik General Grabber X3. Pod kapotou je pak 3,6litrový motor V6, který je vybaven zvýšeným sáním a upraveným výfukem od TRD. O přenos výkonu na systém pohonu všech kol se stará šestistupňový manuál.

Jak je z úprav patrné, Tacozilla je koncipovaná jako fulltime obytňák pro dobrodruhy. Druhý koncept, označovaný jako Tacoma Overlanding, ale vznikl spíše jako vůz pro občasné cesty do terénu, zatímco většinu času plní jiné úlohy. Navíc by měl být podstatně dostupnější.

Základem konceptu se stala ekonomicky výhodnější Tacoma SR5, která ovšem dostala podvozek Old Man Emu BP-51, díky kterému se světlá výška zlepšila o 76 mm. Vpředu je instalován masivní pevnostní nárazník s rámem, přídavnými světly a navijákem Warn, zadní pevnostní nárazník pak nese rezervu a kanystr.

Video se připravuje ...

Kromě toho je vůz vybaven také rámy pod prahy, zvýšeným sáním Safari a 17 palcovými terénními koly Alloy Alpha, obutými do pneumatik Goodyear Wrangler DuraTrac. Na korbě vozu je zásuvkový systém, na kterém je umístěna lednice. Nad korbou je pak speciální rám se stanem Yakima a vyprošťovacím vybavením.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme